با کمک ژل شستشوی صورت به پوست خود عشق بورزید پوستی تمیز و شاداب با انواع ژل شستشوی صورت


			
		با کمک ژل شستشوی صورت به پوست خود عشق بورزید 
		پوستی تمیز و شاداب با انواع ژل شستشوی صورت
0
معرفی ژل شستشوی صورت   ژل شستشوی صورت محصولی مراقبتی بهداشتی برای پاک ‌کرد ...



معرفی ژل شستشوی صورت

 

ژل شستشوی صورت محصولی مراقبتی بهداشتی برای پاک ‌کردن عمیق پوست است. ژل شستشوی صورت با داشتن ترکیباتی مانند آنتی اکسیدان، انواع ویتامین ها و هیالورونیک اسید علاوه بر ترمیم پوست باعث تقویت و پاکسازی پوست از آلودگی های محیطی می‌گردد. در این مطلب از بیتوته قصد داریم شما را با ویژگی‌های این محصول آشنا کنیم.
ژل شستشوی صورت چیست؟

باقی ماندن هرگونه موادآرایشی و آلودگی بر روی پوست صورت موجب فعالیت و آزاد شدن رادیکال‌های آزاد می‌شود. در نتیجه سطح کلاژن سازی پوست کاهش می‌یابد و این امر موجب پیری زودرس پوست و ایجاد چین و چروک در پوست می‌گردد. استفاده از شوینده‌های پوست، باعث باز شدن منافذ پوست و از بین رفتن آلودگی‌ها می گردد.

 

یکی از بهترین شوینده‌های پوست صورت که باعث از بین بردن چربی‌های اضافی و سلول های مرده پوست می‌گردد، ژل شستشوی صورت است. ژل ها با قدرت پاک کنندگی مناسب، ترکیبات ملایم و خاصیت آب‌رسانی قوی بهترین گزینه برای شستشوی روزانه صورت به حساب می آیند. 

 

اگر جزو افرادی هستید که به شوینده‌های کف‌کننده مانند صابون عادت دارید، بهتر است بدانید که استفاده از صابون‌ در دراز مدت به پوست شما آسیب خواهد زد و باعث خشکی و کم آبی پوست صورتتان خواهد شد. اما ژل‌های پاک‌کننده شفاف هستند و حباب‌های صابونی کمی تولید می‌کنند؛ ولی از فواید این ژل‌های شستشوی صورت این است که بعد از استفاده احساس خشکی و صافی بر روی پوست نخواهید داشت.

 

اگر به پاک‌سازی عمیق نیاز دارید، این محصول بهترین گزینه برای باز کردن منافذ پوست شماست. ژل‌های شستشو  با پاک‌سازی کامل منافذ تمام آلودگی‌ها و چربی‌های اضافی را هم‌زمان از سطح پوستتان می‌زدایند.

 

ژل شستشوی صورت,ژل شستشوی صورت برای پوست خشک, ژل شستشوی صورت حباب صابونی کمی تولید می کند

ژل شستشوی صورت حباب صابونی کمی تولید می کند

 

مزایا و فواید ژل‌های شستشوی صورت  

پاک‌کننده‌های پوست صورت، در اشکال مختلفی مانند ژل، کرم، فوم یا روغن تولید می‌شوند. پاک‌کننده‌های مبتنی بر ژل برای انواع پوست‌ها از جمله پوست چرب، پوست حساس و پوست‌های مستعد آکنه مناسب هستند.

 

از مهم‌ترین فواید ژل‌های شستشوی صورت می‌توان به از بین ‌بردن چربی‌ها و کثیفی‌های اضافی روی سطح پوست، باز کردن منافذ پوست، تسکین‌دهنده و مرطوب‌کننده پوست، جلوگیری از ورود باکتری‌ها به پوست و مبارزه با آکنه و جوش اشاره کرد.

 

برخی از مهم‌ترین مزایای ژل‌های شستشو عبارت‌اند از:

• دارای ترکیبی عالی برای ازبین‌بردن چربی‌های اضافی و بازگرداندن نشاط و شادابی به پوست است.

• مرطوب‌کننده بوده و به آبرسانی پوست می‌پردازد.

• ضد آلرژی و مانع از قرمزی و تحریک پوست می‌گردد.

• این محصول برای محافظت و نرم‌کردن پوست فرموله شده است.

• ‌به حفظ تعادل آب و چربی موجود بر روی سطح پوست کمک می‌کند.

• به شما پوستی تمیز و هیدراته و درعین‌حال خوشبو هدیه می‌دهد.

• به کاهش جوش‌ها و ازبین‌بردن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند.

• سرشار از AHA بوده که سطح پوست را لایه‌برداری کرده و با حجیم و سفت‌شدن پوست باعث شادابی بیشتر پوست صورت می‌گردد.

 

ژل شستشوی صورت,ژل شستشوی صورت برای پوست خشک, پوستی تمیز با  ژل شستشوی صورت

ژل شستشو پوست صورت را تمیز و هیدراته می کند

 

انواع مختلف ژل‌های شستشوی صورت

1. ژل شستشوی صورت برای منافذ باز: برخی از پوست‌ها دارای منافذی باز هستند و نیاز به ترمیم دارند. ژل‌های شستشویی که برای این منظور فرماله شده‌اند باعث جمع شدن منافذ پوست می‌شوند. این امر باعث می‌شود که باکتری و آلودگی ها وارد پوست نشوند. افرادی که دارای پوستی با منافذ باز هستند حتماً در هنگام خرید، ژل شستشوی صورت مخصوص منافذ باز را انتخاب کنند.

 

2. ژل شستشو مخصوص پوست‌های چرب: کسانی که پوست آنها چرب است مستعد جوش و آکنه هستند. ژل شستشوی صورت چرب، با کنترل چربی پوست مانع از ایجاد جوش بر روی صورت می‌گردد و ضمن آبرسانی از ایجاد آکنه جلوگیری می‌کند.

 

3. ژل شستشو مخصوص صورت خشک: این نوع ژل با ایجاد رطوبت و آبرسانی عمیق پوست باعث می‌شود که پوستی لطیف و نرم داشته باشید. کسانی که پوست آنها خشک و یا حساس است بهتر است از این نوع ژل استفاده کنند.

 

4. ژل شستشوی چندمنظوره: این نوع ژل‌ها که طرفداران زیادی هم دارند دارای ویژگی‌های مختلفی مانند لایه برداری، آرام بخشی، مرطوب کنندگی، جوانسازی و رفع خستگی نواحی مختلف صورت هستند.

 

ژل شستشوی صورت,ژل شستشوی صورت برای پوست خشک,انواع مختلف ژل شستشوی صورت

انواع مختلف ژل شستشوی صورت

 

چطور نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟

• پوست خشک: این افراد پس از شستن صورت در پوست خود احساس خشکی و کشیدگی می‌کنند. در نتیجه برای برطرف کردن این خشکی باید از یک مرطوب کننده و آبرسان استفاده نمایند.

 

• پوست چرب: اگر بعد از شستن صورت خود، هنوز بر روی چانه و یا گونه خود احساس چربی می‌کنید این یکی از نشانه چرب بودن پوستتان است. البته کسانی که صورت آنها جوش می‌زند و یا دچار آکنه می‌شود نیز پوست چربی دارند.

 

• پوست معمولی یا نرمال: افرادی که بر روی پوست خود احساس چربی و یا خشکی ندارند دارای پوستی نرمال هستند.

 

• پوست مختلط: برخی افراد ترکیبی از انواع پوست‌ها را دارند یعنی بخشی از پوستشان چرب، بخشی نرمال و بخشی دیگر خشک است.

 

ژل شستشوی صورت,ژل شستشوی صورت برای پوست خشک, نحوه تعیین نوع پوست صورت

نحوه تعیین نوع پوست صورت

 

ویژگی های بهترین ژل شستشوی صورت

ژل‌های شستشوی مرغوب و با کیفیت بدون اس ال ای اس (اس ال اس) هستند. در حقیقت اس ال اس سورفکتانت‌هایی محسوب می‌شوند که کف بیشتری ایجاد می‌کنند و باعث تولید سبوم و خشکی پوست می‌شوند. در هنگام خرید ژل شستشو دقت نمایید که علاوه بر خاصیت شویندگی مناسب موجب آب‌رسانی و لطافت پوستتان گردد و فاقد اس ال اس باشد.

 

از مهم‌ترین ویژگی‌های ژل شستشوی با کیفیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

• خواص ضدالتهابی و ضد باکتریایی دارد.

• منافذ باز پوست را می‌بندد.

• زیر پوست، گردش خود ایجاد می‌کند.

• با تمیزکردن پوست و باز کردن منافذ پوست موجب اکسیژن‌رسانی به پوست می‌شود.

از ایجاد جوش جلوگیری می‌کند.

• انواع آلودگی‌ها را پاک می‌کند.

• پاک‌کردن عمیق چربی اضافی و باکتری‌های موجود در سطح پوست

• دارای خاصیت ضدعفونی‌کنندگی، ضد جوش و ضد آکنه

 

ژل شستشوی صورت,ژل شستشوی صورت برای پوست خشک, نحوه استفاده از ژل شستشوی صورت

نحوه استفاده از ژل شستشوی صورت

 

زمان استفاده و طریقه استفاده از ژل شستشوی صورت

حال که با مزایا و ویژگی‌های ژل‌های شستشو آشنا شدید، نوبت آن است که  نحوه استفاده از این محصول را یاد بگیرید. زیرا طریقه استفاده صحیح از ژل‌های شستشو و رعایت برخی نکات باعث اثربخشی مضاعف آن می‌شود و موجب آن می‌گردد تا از حداکثر فواید این محصول بهره‌مند شوید. 

 

1. ابتدا صورت خود را با آب ولرم بشورید. دمای آب باید در حدی باشد که به پوست شما آسیب نزند. آب ولرم باعث می‌شود تا منافذ پوست شما باز شود.

 

2. مقداری از ژل را روی نوک انگشتان خود قرار دهید و به‌آرامی و با حرکات دورانی پوست صورت خود را ماساژ دهید. این کار را از مرکز صورت (ناحیه T ) شروع کنید و به طرفین و به سمت بالا حرکت کنید.

 

3. صورت خود را با آب خنک شستشو دهید. تا منافذ پوست جمع شود.

 

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow