چگونه لباس مجلسی بپوشیم تا بلندتر به نظر برسیم؟ نکات پوشیدن لباس مجلسی برای افراد قد کوتاه 


			
		چگونه لباس مجلسی بپوشیم تا بلندتر به نظر برسیم؟
		نکات پوشیدن لباس مجلسی برای افراد قد کوتاه 
0
لباس مجلسی برای افراد کوتاه قد   بی شک خریدکردن لذت‌بخش‌ترین کار دنیا است بخ...



لباس مجلسی برای افراد کوتاه قد

 

بی شک خریدکردن لذت‌بخش‌ترین کار دنیا است بخصوص اگر لباس مجلسی باشد. پوشیدن لباس مناسب مجلسی، ابزاری برای زیبایی و اصلاح اندام است. اما اگر شما جزو افرادی هستید که قدتان از متوسط قد افراد جامعه کمتر است، احتمالاً خریدکردن لباس مجلسی برای شما کمی دردسرساز خواهد بود. زیرا لباس‌های موجود در بازار بیشتر برای سایزهای متوسط جامعه طراحی شده‌اند. افرادی که دارای قدکوتاهی هستند در هنگام خرید لباس مجلسی باید بیشتر دقت نمایند. در این مطلب از بیتوته با ما باشید تا نکات مهمی را در مورد خرید مناسب لباس مجلسی برای افراد کوتاه قد بررسی نماییم.
نوع مهمانی را مشخص کنید

قبل از خرید لباس مجلسی مشخص کنید که این لباس را قرار است در چه نوع مجلسی مورد استفاده قرار دهید. با پاسخ به این سؤال به یک‌سری استانداردهایی برای خرید توجه می‌کنید تا بتوانید لباس مناسب خودتان را انتخاب نمایید. مثلاً لباسی که برای مهمانی تولد می‌پوشید قطعاً با لباسی که برای مجلس عروسی خواهید پوشید فرق می‌کند.

 

انتخاب لباس مجلسی براساس فرم اندام

فرم اندام هر فردی منحصر به فرد است. پس ابتدا باید اندام خود را بشناسید تا بتوانید لباس مجلسی مناسب با استایلتان انتخاب نمایید. اگر جزو افراد کوتاه قد هستید باید بتوانید با انتخاب لباس مناسب استایلی خلق کنید که بلندتر از قد واقعی‌تان به نظر برسید. در ادامه متن سعی خواهیم کرد ترفندهای لباس پوشیدن را برای افراد کوتاه‌قد بررسی کنیم.

 

استایل مناسب افراد قد کوتاه , لباس مخصوص خانم‌های قد کوتاه , لباس مناسب خانم های قد کوتاه

لباس مجلسی برای افراد کوتاه قد باید فیت بدنشان باشد

 

قانون یک‌سوم – دو سوم

در بحث اصلاح اندام، مبحثی وجود دارد به نام قانون یک‌سوم – دو سوم که برای افراد کوتاه‌قد کاربرد دارد. این قانون به این شکل مطرح می‌شود که افرادی که دارای قدکوتاهی هستند و می‌خواهند قد خود را کشیده‌تر نشان دهند و قدبلندتر به نظر بیایند. ابتدا باید قد خود را به سه قسمت تقسیم کنند که شامل بالاتنه و دو قسمت پایین‌تنه است.

 

شما باید طبق این قانون تمام توجه خود را به دو قسمت پایینی اندامتان معطوف کنید و روی این دو قسمت پایینی بیشتر کار کنید به این صورت که اگر انتخاب شما شلوار است از شلوارهای فاق بلند که قد شما را کشیده‌تر نشان می‌دهد استفاده کنید. البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که طرح شلوار باید راه‌راه عمودی باشد و همچنین از پوشیدن شلوارهای کوتاه جدا خودداری کنید.

 

پارچه‌های راه‌راه عمودی را انتخاب کنید

پارچه‌هایی با طرح‌های راه‌راه عمودی بهترین گزینه برای بلندتر جلوه‌کردن قدتان است. اگر دوست دارید در لباس مجلسی خود از پارچه‌هایی با راه‌راه‌های افقی نیز استفاده کنید می‌توانید  بالاتنه لباستان را از پارچه‌هایی با راه‌راه افقی و پایین‌تنه لباستان که دید مخاطب به آن سمت می‌رود با راه‌راه عمودی انتخاب کنید.

 

اگر حس خوبی به پارچه‌های راه‌راه در بالاتنه ندارید می‌توانید در قسمت بالاتنه از پارچه‌های ساده و در قسمت پایین‌تنه از پارچه‌هایی با طرح‌های عمودی راه‌راه استفاده کنید. در هر دو صورت پارچه راه‌راه عمودی در بلندتر نشان‌دادن قدتان تأثیر مهمی دارند.

 

مدل لباس برای افراد لاغر و قد کوتاه , لباس مجلسی برای افراد ریز نقش

افراد کوتاه قد بهتر است از لباسهای راه راه عمودی استفاده کنند

 

اندازه مناسب قد دامن 

برای کشیده تر نشان دادن قدتان شما می‌توانید از دامن‌هایی که در آن از طرح‌های عمودی راه‌راه استفاده شده است و یا دامن‌های ساده استفاده کنید؛  ولی نکته مهمی که باید در هنگام خرید دامن به آن توجه داشت قد دامن است. قد دامن انتخابی باید بالای زانو، روی زانو و یا تا مچ پا باشد و از پوشیدن دامن‌هایی که قد آنها تا زیر زانو یا وسط ساق پا است خودداری کنید؛ زیرا با این کار به کوتاه‌تر دیده‌شدن خود کمک می‌کنید.

 

در هنگام خرید لباس مجلسی به سرشانه و آستین دقت داشته باشید

اگر می‌خواهید کشیده‌تر و قدبلندتر به نظر برسید هنگام خرید لباس مجلسی به همه اجزا لباس دقت لازم را داشته باشید سرشانه و قد آستین از اجزا مهم هستند. 

• از سرشانه‌های پف‌کرده و دارای اپل خودداری کنید.

• سرشانه لباس باید را مناسب انتخاب کنید و از پوشیدن لباس‌هایی با سرشانه افتاده خودداری کنید.

• قد آستین لباس برای آستین‌های بلند باید تا مچ دست و برای آستین‌های کوتاه سه‌ربع باشد.

• بهترین آستین پیشنهادی ما به شما برای داشتن یک استایل مجلسی و شیک در لباس مجلسی آستین سه‌ربع است.

  

قد لباس مجلسی ساق پایتان را قطع نکند

اولین فاکتوری که در انتخاب یک لباس مجلسی برای افراد کوتاه‌قد باید مدنظر داشت قد لباس است. همان‌طور که در قانون یک‌سوم - دو سوم در بالا گفته شد از کمر به پایین در افراد کوتاه‌قد باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. افراد قدکوتاه نباید هیچگاه لباسی که اندازه قدش، وسط ساق پا باشد نپوشند. این افراد برای بهتر دیده‌شدن یا باید لباسشان بالای زانو باشد و یا قد لباسشان تا مچ پا باشد.

 

مدل لباس برای افراد لاغر و قد کوتاه , لباس مجلسی برای افراد ریز نقش

آستین لباس مجلسی برای افراد کوتاه قد بهتر است سه ربع باشد

 

از لباس‌هایی با فرم مربعی دوری کنید

مسلماً لباسی با شکل مربع، لباس مناسبی برای افراد قدکوتاه نیست. شما با انتخاب این‌گونه لباس‌ها که فرم جعبه‌ای شکل دارند و به بدنتان فرم مربعی می‌دهند. در کوتاه‌تر به‌نظررسیدن خودتان مشارکت می‌کنید. پس در انتخاب این‌گونه لباس‌ها حتی اگر از گران‌بهاترین پارچه و زیباترین رنگ تهیه شده باشد خودداری کنید.

 

از لباس‌های تک‌رنگ و یا مونوکروم استفاده کنید

پیشنهاد طراحان لباس برای افراد کوتاه قد، استفاده از لباس‌های تک‌رنگ و یا مونوکروم است. چرا که با انتخاب این لباس قد شما بلندتر و زیباتر به نظر می‌رسد. دقت داشته باشید که اگر دارای قدکوتاه و اندامی لاغر هستید، از رنگ‌های روشن استفاده کنید و اگر کوتاه ‌قد و چاق هستید از رنگ‌های تیره استفاده کنید.

 

پیراهن‌های اسکیتر بهترین گزینه برای افراد کوتاه‌قد است

همان‌طور که قبلاً نیز اشاره شد شما باید در پوشیدن لباس مجلسی نگاه‌ها را به دو سوم پایین بدنتان معطوف کنید. پیراهن‌های اسکیتر یکی دیگر از گزینه است. این پیراهن‌ها دارای چین‌هایی در ناحیه کمر هستند همچنین قد لباس کوتاه و تا بالای زانو می‌باشد در نتیجه با پوشیدن این نوع لباس استایل شما کشیده‌تر به نظر می‌رسد.

 

مدل لباس مجلسی برای افراد چاق و قد کوتاه , لباس مجلسی برای قد کوتاه

پیراهن های اسکیتر مناسب برای افراد کوتاه قد

 

از پیراهن‌هایی با بالاتنه چپ و راستی استفاده کنید

اگر می‌خواهید بلندقدتر به نظر بیایید پیشنهاد طراح به شما انتخاب  پیراهن‌هایی با بالاتنه چپ و راست است. این طرح که در سال 1974 اولین‌بار ارائه شد طرف‌داران زیادی را به خودش اختصاص داد. این لباس‌ها باتوجه‌به اینکه در ناحیه کمر برش می‌خورند  بهترین گزینه برای کشیده نشان‌دادن قدتان است بهتر است لباس‌هایی از این نوع را انتخاب کنید که در قسمت دامن آنها از پارچه‌هایی که دارای خطوط عمودی هستند استفاده شده باشد. 

 

از پیراهن‌هایی با کمربندهای ظریف استفاده کنید

برای بلندتر و کشیده‌تر جلوه‌کردن قدتان پیشنهاد بعدی ما بستن کمربند بر روی لباس‌های انتخابی شما است. سعی کنید در هنگام انتخاب کمربند از کمربندهای ظریف و نازک استفاده کنید.

  

لباس مخصوص خانم‌های قد کوتاه , لباس مناسب خانم های قد کوتاه , لباس مجلسی برای افراد قد کوتاه

استفاده از کمربند در لباس مجلسی برای افراد کوتاه قد

 

ماکسی را فراموش نکنید

بیشتر افراد فکر می‌کنند که فقط  افراد قد بلند باید ماکسی بپوشند، ولی افرادی با داشتن قدکوتاه نیز برای کشیده دیده‌شدن قدشان می‌توانید ماکسی را انتخاب کنند این لباس به دلیل اینکه دید مخاطب را به دو سوم پایین‌تنه می‌کشد فرد را کشیده‌تر نشان می‌دهد اگر همراه ماکسی از کفش‌های پاشنه‌بلند نیز استفاده کنید استایل زیباتر و جذاب‌تری خواهید داشت.

  از جذابیت شلوار جین مشکی غافل نشوید

یکی دیگر از راه‌های کشیده‌تر نشان‌دادن استایل در افراد کوتاه‌قد، پوشیدن شلوار جین مشکی است شما با پوشیدن این شلوار با یک تاپ زیبا یک استایل متفاوت و جذاب را برای خودتان می‌سازید.

 

لباس مجلسی را انتخاب کنید که کاملاً اندازه شما باشد

برای کشیده ترنشان دادن قدتان، سعی کنید لباس مجلسی را انتخاب کنید که نه زیاد گشاد  و نه زیاد تنگ باشد. لباس‌های گشاد اصلاً مناسب افراد کوتاه قد نیست، زیرا اندام آنها را عریض‌تر از حد معمول نشان می‌دهد. همچنین پوشیدن لباس‌های خیلی تنگ‌ منحنی‌های بدنتان را نمایان می‌کند. پس هنگام خرید لباس مجلسی سایزی را انتخاب نمایید که فیت بدنتان باشد.

 

لباس مجلسی برای افراد ریز نقش , استایل مناسب افراد قد کوتاه

لباس مجلسی برای افراد کوتاه قد نباید خیلی گشاد و یا تنگ باشد

 

در طرح پارچه انتخابی نیز دقت لازم را داشته باشید

برای یک استایل شیک و مجلسی که قد شما را نیز بلندتر نشان دهد  احتیاج به یک  لباس با طرح‌های ریز دارید. از خرید لباس‌هایی با طرح‌های بزرگ و درشت خودداری کنید.

 

لباس‌هایی یقه‌هفت بپوشید

برای کشیده‌تر جلوه‌کردن قدتان بهتر است لباس‌هایی را که یقه‌ آنها به شکل هفت است را انتخاب نمایید. این لباس‌ها نگاه مخاطب را به بالاتنه و گردن شما معطوف می‌کند حالا اگر شما خلاقیت بیشتری به خرج بدهید و یک لباس یقه‌هفت را با دامن کوتاه و یا دامن بلند تا مچ پا ترکیب نمایید بر زیبایی استایل خود می‌افزایید. 

 

دامن کوتاه و بلوز بپوشید

اگر دقت کرده باشید همه سلبریتی‌های قدکوتاه این انتخاب را انجام می‌دهند شما با انتخاب یک دامن کوتاه که توجه مخاطب را به سمت پاهایتان معطوف می‌کند می‌توانید  بهترین انتخاب را داشته‌ باشید. یا اینکه اگر از دامن کوتاه خوشتان نمی‌آید می‌توانید از دامن‌های مدل خمره‌ای و یا مدادی که فیت اندامتان باشد و اندازه قدش روی زانوهایتان باشد استفاده کنید.

 

مدل کت و دامن برای افراد قد کوتاه , مدل لباس برای افراد لاغر و قد کوتاه

دامن کوتاه و بلوز مناسب افراد کوتاه قد

 

لباس مجلسی بلند کلوش را انتخاب کنید

برای  بلند نشان‌دادن قدتان هیچ نگران نباشد بالاخره از این‌همه راهکار شما می‌توانید بهترین انتخاب را باسلیقه خودتان انجام دهید. لباس بلند کلوش نیز یکی دیگر از پیشنهادهای کاربردی است. شما با پوشیدن یک لباس بلند و کلوش، بلندتر و لاغرتر به نظر می‌رسید.

 

کفش پاشنه ‌بلند بپوشید

از معجزه کفش پاشنه ‌بلند همراه با لباس مجلسی هیچگاه غافل نشوید. اگر می‌خواهید کشیده‌تر و شیک‌تر جلوه کنید کفش پاشنه‌دار را در لیست خریدهای خود قرار دهید. کفش پاشنه‌دار با پاشنه 8 سانتی علاوه بر کشیده‌تر کردن قدتان به شما یک استایل بی‌نظیر می‌دهد. اگر پوشیدن کفش‌های پاشنه ‌بلند سوزنی برای شما راحت نیست می‌توانید از کفش‌های لژ دار استفاده کنید.

 

گردآوری: بخش دنیای مد بیتوته 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow