خدمات زیبایی ارائه شده در سالن های زیبایی خدمات سالن های زیبایی شامل چه مواردی می شود؟ 


			
		خدمات زیبایی ارائه شده در سالن های زیبایی
		خدمات سالن های زیبایی شامل چه مواردی می شود؟ 
0
خدمات سالن های زیبایی   آرایشگر با توجه به میل مشتری مدل موی او را شکل می دهد. خ...



خدمات سالن های زیبایی

 

آرایشگر با توجه به میل مشتری مدل موی او را شکل می دهد. خدمات آرایشگری شامل مراقبت و شستشوی مو، کوتاه کردن موی شیک، شانه کردن، رنگ کردن، فر و صاف کردن مو و سایر خدمات می باشد. آنها همچنین می توانند خدمات دیگری مانند اصلاح و فرم دادن و رنگ کردن ابرو را انجام دهند و همچنین می توانند سایر خدمات مراقبت از بدن را انجام دهند. در این مطلب از بیتوته شما را با این خدمات بیشتر آشنا می کنیم.

طی سال‌های اخیر با گسترش صنعت آرایش و زیبایی در سراسر جهان، سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها نیز، گسترش پیدا کرده و خدمات زیادی روزانه به مشتریان خود ارائه می‌دهند و به دلیل تغییر در مواد آرایشی و سلیقه‌ها و روش‌ها، سالن‌هایی به‌روز می‌شوند تا با تغییرات جدید خود را وقف دهند. انواع خدمات سالن‌های زیبایی عبارت‌اند از:

 

اصلاح و کوتاهی مو

برای سالم نگه‌داشتن مو و فرار از موخوره و شکستگی ساقه‌های مو، بهترین روش کوتاهی و حذف قسمت‌های آسیب‌دیده مو می‌باشد. کوتاهی مو یکی از تأثیرگذارترین کار برای تغییر حالت صورت و تنوع در چهره است. این کار یکی از اصلی‌ترین خدمات در سالن‌ها می‌باشد به این دلیل که خانم‌ها روی موهای خود خیلی حساس هستند.

 

با شروع فصل بهار و گرم‌شدن هوا بیشتر خانم‌ها به فکر کوتاه‌کردن موهای خود می‌افتند؛ زیرا این کار باعث صرفه‌جویی در وقت هنگام شست‌وشو و رسیدگی به موها می‌شود. انواع کوتاهی مو، باتوجه‌به نوع چهره افراد صورت می‌گیرد.

• افرادی با گردن‌های کوتاه، مدل موهای خیلی کوتاه مناسب این افراد است برای اینکه تمام گردنشان دیده شود.

 

• افرادی که دارای گردن‌های بلند هستند باید جلوی موهایشان  بلندتر از پشت آن باشد تا گردن آنها کوتاه‌تر دیده شود.

 

• افرادی که دارای صورت‌های گرد هستند باید مدل‌هایی بلندتر و تکه‌تکه انتخاب کنند.

 

• افرادی که دارای صورت‌های کشیده و پیشانی‌های بلند هستند باید از چتری و مدل موهایی استفاده کنند که پیشانی آنها را بپوشاند.

 

آرایشگاه زنانه, لیست کارهای آرایشگری, کارهای ارایشگری

انجام کوتاهی مو در سالن زیبایی

 

شینیون مو

شینیون مو یکی دیگر از خدمات سالن‌های زیبایی می‌باشد که طبق تعریف شینیون، موها توسط سنجاق یا گیره در پشت سر تزئین می‌شوند و یا به عبارتی جمع‌کردن مو با سنجاق را پشت سر، شینیون گویند. شینیون دارای سبک‌های متفاوتی برای عروسی‌ها،  نامزدی‌ها و مراسم رسمی می‌باشد؛ ولی سبکی که عمومیت دارد همان جمع‌کردن مو با سنجاق در پشت سر است.

 

این کار یکی از هنری‌ترین کار آرایشگری است که به ابتکار و ذوق و سلیقه آرایشگر بستگی دارد. انواع شینیون عبارت‌اند از:

• مدل بسته: بسیار رایج و طرف‌داران زیادی دارد که حتی روی موهای کوتاه هم با اکستنشن مو این مدل را می‌توان انجام داد.

• مدل نیمه‌باز: در مدل نیمه باز که برای عکاسی و مراسم مناسب می‌باشد به این صورت است که یک قسمت مو را بسته و قسمت دیگر آن را باز نگه می‌دارند.

• مدل باز: که در این مدل مو فقط براشینگ می‌شود.

 

کارهای ارایشگری, خدمات سالن زیبایی, خدمات پوست در سالن زیبایی

انجام شینیون مو در سالن زیبایی

 

اکستنشن مو

درگذشته به آن سرگیس می‌گفتند. در اکستنشن مو از موهای طبیعی و مصنوعی استفاده می‌شود. به طور کلی اضافه‌کردن مو به‌منظور پرپشت کردن و بلند نشان‌دادن مو را اکستنشن می‌گویند. یکی از مزایای اکستنشن این است که به ریشة مو آسیبی وارد نمی‌شود. استفاده از اکستنشن هیچ‌گونه محدودیت سنی ندارد. انواع چسباندن اکستنشن عبارت است از:

• اکستنشن سرد که توسط چسب بی رنگی به نام کراتین صورت می‌گیرد.

• اکستنشن گرم که توسط دستگاه حرارتی و چسب انجام می‌شود.

 

خدمات پوست در سالن زیبایی, لیست کارهای آرایشگاه زنانه‬‎, خدمات زیبایی

اکستنشن مو برای پرپشت کردن موها در سالن زیبایی

 

رنگ یا مش کردن مو

رنگ مو عملی است که برای تغییر رنگ موهای طبیعی و یا برای مخفی‌کردن موهای سفید در خانم‌ها و آقایان صورت می‌گیرد و یکی از پر طرف‌دارترین خدمات ارائه شده در سالن‌های آرایشی می‌باشد.

 

مش کردن مو به مفهوم روشن‌کردن قسمت‌هایی از مو است که در زبان لاتین به آن لایت هم گفته می‌شود این کار توسط ماده‌ای به نام دکلره انجام می‌شود و کاتالیزور این مواد، اکسیدان می‌باشد که نسبت‌های آن در ترکیب رنگ و مش بسیار مهم بوده و برای رنگ‌ها با برندهای مختلف متفاوت است. لایت به معنی سه درجه روشن‌شدن مو نسبت به رنگ پایه اصلی مو می‌باشد.

 

سالن زیبایی, لیست خدمات آرایشگاه زنانه, آرایشگاه زنانه

انجام رنگ و مش مو در سالن زیبایی

 

اصلاح صورت و ابرو

یکی از قدیمی‌ترین خدمات سالن‌های زیبایی اصلاح صورت و ابرو بوده که به‌وسیله بند و موچین و تیغ، صورت می‌گرفت؛ ولی امروزه از وکس و شمع هم برای اصلاح صورت استفاده می‌شود.

 

 خدمات آرایشگاه زنانه, آرایشگاه زنانه, لیست کارهای آرایشگری

اصلاح صورت و ابرو در سالن زیبایی

 

اپیلاسیون 

یکی دیگر از روش‌های قدیمی که در سالن‌های آرایشی صورت می‌گیرد اپیلاسیون صورت و بدن است که با دو نوع موم طبیعی و مصنوعی انجام می‌شود. انجام این کار باعث کم‌شدن موهای زاید بدن به‌مرورزمان می‌شود.

 

 گریم و مکاپ صورت 

 یکی از تخصصی‌ترین و پرهزینه‌ترین خدمات سالن‌های زیبایی گریم صورت می‌باشد. تفاوت بین گریم و میکاپ به این صورت است که در گریم تکنیک سایه‌روشن و برجسته‌کردن و کوچک‌کردن اعضای صورت انجام می‌شود که شامل آرایش چشم، کانتو و زیرسازی و... است و در میکاپ با استفاده از رنگ‌ها مثل سایه چشم، مژه مصنوعی و رژگونه و رژلب و حجم دهنده صورت را آرایش می‌کنند.

 

خدمات پوست در سالن زیبایی, لیست کارهای آرایشگاه زنانه‬‎, خدمات زیبایی

انجام گریم و مکاپ صورت در سالن های زیبایی

 

براشینگ کردن مو

برای صاف و حالت دار کردن مو از سشوار و برس‌های مختلفی استفاده می‌شود که به این کار براشینگ می‌گویند. برای این کار باید موها تمیز باشند. براشینگ باعث زیبایی و یکدست شدن مو می‌شود. در براشینگ موهای کوتاه پرحجم‌تر نشان داده می‌شوند.

 

کراتینه‌کردن مو

کراتینه‌کردن مو عملی است که با استفاده از مواد حاوی کراتینه، موهای آسیب‌دیده را احیا می‌کنند. کراتینه‌کردن موها با توجه به‌دفعات شستشو با شامپو از 2 تا 3 ماه ماندگاری دارد. کراتین  یک پروتئین طبیعی می‌باشد که در مو و پوست و ناخن وجود دارد در اثر گذشت زمان و بالارفتن سن و به‌کاربردن رنگ‌های شیمیایی و دکلره و شامپوهای نامناسب کراتین از بین رفته است. کراتینه مو باعث صاف، نرم و درخشنده شدن موها می‌شود. بعد از کراتینه کردن موها باید از آنها مراقبت کنید. از جمله مراقبت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

- از شامپوهای مخصوص کراتینه استفاده شود.

- به مدت 4 روز موهای کراتینه را نباید شست. 

- برای رفتن به استخر باید موهای کراتینه شده را با روغن مو چرب کرد.

کراتینه مو برای خانم‌ها و آقایان انجام می‌شود.

 

خدمات سالن زیبایی, خدمات پوست در سالن زیبایی, لیست کارهای آرایشگاه زنانه

انجام کراتینه مو در سالن زیبایی

 

انواع بافت مو

یکی از راه‌های آراستن و همچنین مراقبت از مو، بافتن آن‌هاست که از دیرباز موردپسند خانم‌ها بوده است. زیرا با بافت مو از گره‌خوردن آن جلوگیری شده و نیاز به شانه‌کردن مکرر موها نیست. زیرا شانه‌کردن زیاد ریزش موها را زیاد می‌کند. امروزه بافت مو به‌عنوان یک‌رشته کاملاً مجزا آموزش داده می‌شود. بافت مو همیشه بهترین راه برای جمع‌کردن و زیباتر کردن موها به‌حساب می‌آید. بافت مو انواع بسیاری گوناگونی دارد و بنا به سلیقه و فرهنگ افراد می‌تواند متفاوت باشد.

 

لیست کارهای آرایشگری, کارهای ارایشگری, خدمات سالن زیبایی

بافت مو در سالن زیبایی

 

انواع تتو

جدیدترین خدمات سالن‌های زیبایی تتو است که با ماندگاری بالا روی پوست صورت می‌گیرد. تتو آرایشی برای کسانی که می‌خواهند آرایش روزانه داشته باشند گزینه مناسبی می‌باشد.

• تتو و هاشور ابرو: این روش برای پرپشت نشان‌دادن ابرو بکار می‌رود و مناسب برای کسانی است که ابروهای کم پشتی دارند و یا به علت افزایش سن ابروهایشان ریخته است. 

 

خدمات پوست در سالن زیبایی, لیست کارهای آرایشگاه زنانه‬‎, خدمات زیبایی

تتو ابرو در سالن زیبایی

 

• تتو خط چشم: این کار یکی از سخت‌ترین تکنیک‌های آرایشی است که به‌صورت دایم انجام می‌شود. سخت به این دلیل که اولاً چشم اندام حساسی است و همچنین قرینه درآوردن خط چشم دشوار می‌باشد و نیاز به دقت بالایی دارد.

 

• تتو خط لب: از این کار برای حجیم کردن و شکل دادن به لب‌ها استفاده می‌شود.

 

• میکروبیلدینگ: یکی دیگر از خدمات سالن‌های زیبایی میکروبیلدینگ است که برای پرپشت کردن ابروها به صورت نیمه دایم صورت می‌گیرد که ماندگاری این کار بین 6 تا 36 ماه است و هر 6 هفته یکبار نیاز به ترمیم دارد.

 

• طراحی حنا یا تتوی موقت: از خدمات دیگر سالن‌های زیبایی طراحی حنا بر روی بدن است که یک تتوی موقت محسوب شده و برای زیبایی انجام می‌گیرد.

 

لیزر مو

یکی دیگر از راه‌های ازبین‌بردن موهای بدن و صورت، لیزرکردن است که توسط دستگاه‌های حرارتی در مراکز لیزر و اخیراً در آرایشگاه‌ها صورت می‌گیرد. این عمل باید ماهی یکبار و تا 8 جلسه تکرار شود.

 

لیست کارهای آرایشگری, کارهای ارایشگری, خدمات سالن زیبایی

لیزر موهای صورت در سالن زیبایی

 

خدمات ناخن 

پرطرف‌دارترین خدمات زیبایی سالن‌ها مانیکور و پدیکور و کاشت ناخن می‌باشد.

• مانیکور: به آرایش ناخن که توسط سوهان‌کشی و گرفتن پوست‌های مرده اطراف ناخن انجام می‌شود مانیکور می‌گویند که برای جلوگیری از رشد میکروب و بهداشت فردی ناخن مفید می‌باشد.

• پدیکور: اصلاح و مرتب‌کردن ناخن‌های پا را پدیکور گویند.

• کاشت ناخن: از پرطرف‌دارترین خدمات در سالن‌های زیبایی کاشت ناخن می‌باشد. 

 

سالن زیبایی, لیست خدمات آرایشگاه زنانه, آرایشگاه زنانه

انجام خدمات ناخن در سالن زیبایی

 

روش‌های کاشت ناخن 

• کاشت ناخن قالبی: این روش کیفیت مطلوبی نسبت به سایر روش‌های کاشت ناخن ندارد.

• کاشت ناخن پودری: یکی از بهترین روش‌ها می‌باشد که مقاومت بسیار خوبی داشته و ناخن‌ها یکدست و زیبا می‌شوند.

• کاشت ناخن ژله‌ای: که در این روش از یک دستگاه UV برای خشک‌شدن مواد ژله‌ای که روی ناخن قرار داده می‌شود استفاده می‌گردد.

   پاک‌سازی پوست 

در پاک‌سازی پوست با توجه به نوع پوست و مشکلات پوستی از ماسک، محصولات ترمیمی پوست، ماساژ و بخور استفاده می‌کنند این خدمات باعث پاک‌سازی عمیق پوست می‌شوند.

 

خدمات سالن زیبایی, خدمات پوست در سالن زیبایی, لیست کارهای آرایشگاه زنانه‬‎

خدمات پاکسازی صورت در سالن های زیبایی

 

خدمات مژه

• اکستنشن مژه: مژه‌های پر و بلند تأثیر زیادی روی زیبایی چهره دارد اکستنشن مژه روشی برای اضافه‌کردن مژه است که ماندگاری آن باتوجه‌به مواد مصرفی 2 تا 3 هفته می‌باشد.

 

• لیفت مژه: لیفت مژه زمانی انجام می‌شود که شخص دارای مژه‌های بلندی است؛ ولی حالت ندارد. در حقیقت با این روش به مژه‌ها حالت می‌دهند. این خدمت باعث زیباتر شدن چشم‌ها و مژه‌ها می‌شود.

 

• مژه مصنوعی: استفاده از مژه مصنوعی برای افرادی که فکر می‌کنند مژه‌هایشان کوتاه است یا به اندازة کافی پر نیست انتخاب بسیار مناسبی است. مژه‌های مصنوعی با چسب مخصوصی بر روی پلک‌ها چسبیده می‌شود و به انواع مختلفی مانند مژه‌های نواری، مژه‌های تکی دسته‌ای و مژه‌های تکی دانه‌ای تقسیم می‌شوند.

 

لیست خدمات سالن های زیبایی, سالن زیبایی, لیست خدمات آرایشگاه زنانه

خدمات مژه در سالن زیبایی

 

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow