فواید شگفت انگیز روغن فندق برای مو و ابرو از فواید و خواص خارق‌العاده فندق برای مو باخبر شوید


			
		فواید شگفت انگیز روغن فندق برای مو و ابرو
		از فواید و خواص خارق‌العاده فندق برای مو باخبر شوید
0
خواص روغن فندق برای مو   یکی از بهترین روغن های طبیعی برای تفویت ریشه موها و ا&...



خواص روغن فندق برای مو

 

یکی از بهترین روغن های طبیعی برای تفویت ریشه موها و افزایش لطافت ساقه موها روغن فندق است، استفاده از روغن فندق برای مو میتواند علاوه بر رشد بهتر موها باعث شود موهایی نرم و ابریشمی داشته باشید.

داشتن موهایی زیبا و سالم به شما کمک می کنده چهره ای شاداب تر و جوان تر داشته باشید. یکی از روش های تقویت مو استفاده از روغن های طبیعی است، روغن قندق یکی از روغن های طبیعی مناسب برای تقویت موها است. 

 

این روغن سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین E و دیگر چربی های مفید برای تقویت ریشه و ساقه موها است و باعث درخشندگی، طراوت و افزایش زیبایی طبیعی موهایتان می شود. 

روغن فندق توانایی زیادی برای نفوذ در ساقه مو دارد و بنابراین میتواند به صورت عمقی موها را آبرسانی کرده و در مقابل شکستگی از موها محافظت نماید. 

 

خواص روغن فندق برای مو

استفاده از روغن فندق برای مو به بهبود موهای خشک و آسیب دیده کمک میکند و باعث کاهش ریزش مو و رشد بهتر موها شده و موهای رنگ شده را احیا میکند. 

روغن فندق حاوی ویتامین C ، ویتامین  A ، ویتامین E و ویتامین K و مقادیر بالای کاتچین و تانن است که خاصیت تقویت کننده و پاکسازی کننده دارد. 

 

چربی طبیعی موجود در روغن فندق به عنوان آبرسان و مرطوب کننده طبیعی پوست سر و ساقه مو عمل میکند و با ایجاد لایه ای محافظ روی موها مانع از اثرات مخرب آفتاب روی ساقه مو می شود. روغن فندق فولیکول مو را تقویت کرده و رشد موی سر را افزایش میدهد. 

 

روغن فندق برای مو سر, خاصیت روغن فندق برای مو, طرز استفاده روغن فندق برای مو

احیای موهای رنگ شده با روغن فندق 

 

احیا موهای رنگ شده با روغن فندق

موهای رنگ شده معمولا خشک و شکننده می شوند ، به منظور تثبیت رنگ مو و احیای موها میتوانید ماهی دو بار پوست سر را به روغن فندق آغشته کرده و سپس ساقه مو را چرب کنید و بعد از 1 – 2 ساعت موها را بشویید. 

 

تقویت سلامت موها با روغن فندق

روغن فندث میتوانید ویتامین های ضروری از جمله ویتامین E را برای پوست سر و موها تامین کند. به منظور تقویت و سلامت موها میتوانید ساقه و ریشه مو ها را به روغن فندق آغشته کنید و موها را شب تا صبح ببندید و سپس با شامپوی ملایم بشویید . هفته ای 1 – 2 باز قبل از حمام میتوانید این کار را انجام دهید. 

 

درمان شوره سر با روغن فندق

خشکی پوست سر یکی از دلایل اصلی بروز شوره سر ، خارش سر و ریزش مو است. روغن فندق میتواند خشکی پوست را تسکین دهد و مانع از پوسته پوسته شدن سر شود. 

برای درمان شوره سر با روغن فندق می توانید دو عدد تخم مرغ را با 2 قاشق غذاخوری پودر فندق و 1 قاشق غذاخوری روغن فندق مخلوط کنید و روی پوست سر و موها بمالید و بعد از 20 دقیقه آبکشی کنید و با شامپو ملایم بشویید. 

 

درمان موخوره و شکستگی موها با روغن فندق

خشکی و آسیب مو باعث بروز موخوره و شکستگی در موها می شود. روغن فندق برای درمان موخوره بسیار موثر است.  با ماساژ چند قطره روغن فندق به نوک موها علاوه بر این که مانع از بروز موخوره می شوید ، موهایی سالم و درخشان خواهید داشت. 

زمانی که انتهای موها به خوبی تغذیه شود ، موخوره و دوشاخه شدن موها متوقف می شود. تغذیه انتهای موها هفته ای دوبار به خصوص بعد از حمام بهترین تاثیر را بر شادابی موها خواهد گذاشت. 

 

خاصیت روغن فندق برای مو, طرز استفاده روغن فندق برای مو, تقویت مژه و ابرو با روغن فندق

موهایی نرم و ابریشمی با روغن فندق 

 

موهایی نرم و ابریشمی با روغن فندق

روغن فندق میتواند به خوبی پوست سر و مو را تغذیه کند و ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای تقویت موها ار تامین کند. اسید لینولئیک و اولئیک روغن فندق به حفظ غشای سلولی و بهبود جذب مواد مغذی کمک میکنند. روغن فندق به دلیل خاصیت نفوذ پذیری بالایی که دارد به عنوان روغن حامل میتواند  به جذب بهتر مواد مغذی مورد نیاز موها و پوست سر کمک کند.  

 

ماساژ منظم مو و پوست سر هفته ای یک بار میتواند بسیاری از مشکلات پوست سر و موها را از بین ببرد و به رشد بهتر موها کمک کند ضمن این که باعث می شود موهایی قوی و براق داشته باشید. برای داشتن موهایی ابریشمی میتوانید از این ماسک مو ساده استفاده کنید.

 

2 قاشق غذاخوری روغن فندق را با چند قطره اسانس اسطوخودوس مخلوط نمایید و 3 ثانیه در مایکروفر بگذارید تا روغن ها فعال شوند سپس داغی روغن را امتحان کنید و اگر پوست را نمی سوزاند روی موها و پوست سر روغن را ماساژ دهید. بهتر است چند ساعت تا یک شب موها را بپوشانید و روز بعد با آب ولرم بشویید. 

 

این ماسک مو به ساقه موها و پوست سر نفوذ می کند و با آبرسانی عمقی به ساقه موها ،  حالتی نرم و ابریشمی به موها میدهد از سویی دیگر اسانس اسطوخودوس خاصیت آرام بخش و ضد استرس دارد و باعث می شود خوابی آرام و بدون استرس را تجربه کنید.

  موهایی پرپشت و ضخیم تر با روغن فندق

ریشه مو از مواد معدنی و پروتئین موجود در فندق تغذیه میکند و رشد موها بهبود پیدا میکند ، تغذیه بهتر فولیکول موها باعث می شود موهایی ضخیم تر و پر پشت تر داشته باشید.

 

پیشگیری از ریزش موها با روغن فندق

روغن فندق برای تقویت و پیشگیری از ریزش مو همموثر است ، استفاده از محصولات شیمیایی به ریشه مو آسیب مر سانند ولی استفاده از روغن فندق با تغذیه و آبرسانی قوی میتواند این آسیب ها را ترمیم کنند و از ریزش موها جلوگیری کرده و به رشد دورابه موها کمک کند. از روغن فندق میتوانید به عنوان یک روش طبیعی برای درمان و پیشگیری از ریزش مو استفاده کنید. 

 

روغن فندق برای مو, درمان شوره سر با روغن فندق, درمان موخوره با روغن فندق

پیشگیری از ریزش موها با روغن فندق 

 

سریع بلند شدن موها با روغن فندق

روغن فندق با تغذیه فولیکول مو باعث سرعت بخشیدن به رشد موها می شود و باعث می شود موهایتان سریعتر بلند شوند. استفاده منظم از روغن فندق به عنوان روتین مراقبت از مو باعث می شود موهایی زیبا و بلندتر از همیشه داشته باشید. 

 

رشد موی ریش و سبیل آقایان با روغن فندق

روغن فندق علاوه بر موی سر می تواند موی ریش و سبیل آقایان را هم تقویت کند و کم پشتی ریش و سبیل را از بین ببرد. 

میتوانید به صورت روزانه پوست صورت را به خصوص قسمت هایی که میخواهید ریش و سبیل پرپشت تری داشته باشد با روغن فندق ماساژ دهید. 

 

تقویت مژه و ابرو با روغن فندق

اگر میخواهید مژه و ابروهایی بلند و پرپشت داشته باشید یکی از روشهای مورد استفاده برای شما، روغن فندق ست. بهتر است مقداری پودر سیاه دانه را داخل یک شیشه روغن فندق بریزید و هفته ای دوبار ابروها را با این روغن چرب کنید. 

برای تقویت مژه ها میتوانید 2 قطره روغن فندق خالص را سر انگشت بمالید و روی مژه ها و ابروها بکشید.

 

گردآوری : بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow