روش های درمان آفتاب سوختگی


			
		روش های درمان آفتاب سوختگی
0
درمان آفتاب سوختگی   زن و مرد بعد از ازدواج با قرارگرفتن در جریان زندگی و رو ب...



درمان آفتاب سوختگی

 

زن و مرد بعد از ازدواج با قرارگرفتن در جریان زندگی و رو به رو شدن با رویدادهای متفاوت و تغییر اولویت ها، کمتر به انگیزه های درونی که تا قبل از آن حرف اول را می زدند، توجه می‌کنند. در این بخش با بیتوته همراه باشید تا با راهکارهایی که به شما ارائه داده‌ایم، شور و هیجان را به زندگی زناشویی‌تان هدیه کنید.
آفتاب سوختگی چیست؟

آفتاب سوختگی نوعی اسیب پوستی است که ناشی از تماس با اشعه ی فرابنفش( UV) است. پوستِ افتاب سوخته، قرمز، دردناک، گرم و حساس می شود. گاهی هم به مدت یک هفته می خارد. معمولاً پس از افتاب سوختگی، پوست چند روز پوسته پوسته می شود و پس از چند هفته التیام می یابد.

 

قبل از این که به سراغ درمان ها برویم بهتر است بدانید، استفاده از یک کرم ضد افتاب خوب شما را از آفتاب سوختگی و عارضه های آن در امان نگه می دارد. پس تلاش کنید بدون ضد افتاب در معرض افتاب قرار نگیرید. ولی چنانچه افتاب سوخته شدید، نگران نباشید برای علاج آفتاب سوختگی و بهبود زخم های آن راهکارهایی وجود دارد.

 

افتاب سوختگی نوعی التهاب پوستی است که در اثر مجاورت طولانی مدّت در افتاب یا دیگر منبع های پرتو فرابنفش حاصل می شود. این سوختگی در اثر اشعه فرابنفش موجود در نورخورشید یا دستگاه های برنزه کننده( سولاریوم) بوجود می آید. از علامت های آن میتوان سرخی بیش از حد پوست، دردناک شدن و گاهی ایجاد تاول را نام برد.

 

افتاب سوختگی زمانی رخ می دهد که مقدار تابش اشعه خورشید یا دیگر منبع های نوری حاوی اشعه فرابنفش بیش از توانایی رنگدانه محافظت کننده پوست بدن یعنی ملانین باشد.

 

آفتاب سوختگی ,آفتاب سوختگی درمان, درمان آفتاب سوختگی

راه های درمان آفتاب سوختگی

 

انتخاب شیوه ی صحیحِ حمام کردن 

بعد از طی کردن یک روز طولانی مدت در زیر نور افتاب، همه تمایل دارند در اولین فرصت بسوی حمام بشتابند و دوش بگیرند. ولی پیش از رفتن به حمام یادتان باشد که صابون سبب خشک شدن و تحریک پوست افتاب سوخته می شود. حمام کردن بدون صابون با آب خُنک، گزینه ی خيلي بهتری است.

 

یک متخصص پوست به اسم فردریک هابرمن( Fredric Haberman)، برای کاهش التهاب و خارش، ترکیب آب و جوش شیرین را پیشنهاد می کند. این ترکیب با خشک شدن روی پوست بهتر عمل می کند، پس بهتر است به جای خشک کردن آن با حوله، اجازه بدهید روی پوست تان خشک بشود.

 

درمان آفتاب سوختگی با آلوئه ورا

استفاده از محصولات دارای گیاه آلوئه ورا برای برطرف کردن علایم ابتدایی آفتاب سوختگی مثل درد و سوزش بسیار موثر است همینطور آلوئه ورا در تسکین و خنک کردن پوست بسیارموثر است.

 

آفتاب سوختگی ,آفتاب سوختگی درمان, درمان آفتاب سوختگی

رفع آفتاب سوختگی

 

سرکه سیب راهی برای درمان آفتاب سوختگی

یک فنجان سرکه سیب را به وان حمام خود اضافه کنید و وان را آب ولرم پر کنید. برای حدود نیم ساعت در این آب بمانید. این کار به تعادل سطح pH پوست افتاب سوخته و بهبودتان کمک خواهد کرد. این درمان را یک دفعه در روز دنبال کنید.

 

مقدار مساوی از سرکه سیب و آب سرد را مخلوط کنید. دستمال های کاغذی را در محلول بیندازید و آنها را روی پوسته اسیب دیده قرار دهید. بگذارید تا دستمال ها خشک شوند و بعد آنها را بردارید. چندین دفعه در روز برای چند روز این کار را تکرار کنید.

 

روی آفتاب سوختگی ها چای کیسه ای قرار دهید

چای یک ضماد کلاسیک و قدیمی شناخته شده است که خاصیت های ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد. چای کمک می کند پوستتان سریعتر ترميم شود و احساس بهتری داشته باشد.

 

می توانید از چای بابونه هم استفاده کنید. به این ترتیب که نخست آنرا دم کنید و بگذارید خنک شود. سپس، از کیسه های چای یا دستمال تمیز برای کمپرس کردن استفاده کنید و آنرا روی محل سوختگی بگذارید.

 

آفتاب سوختگی ,آفتاب سوختگی درمان, درمان آفتاب سوختگی

درمان آسان آفتاب سوختگی

 

درمان آفتاب سوختگی با نخود فرنگی منجمد

افتاب سوختگی درد دارد. خدا نصیب نکند ولی وقتی دچارش بشوید، تنها به دنبال چیز سردی میگردید که دردتان را تسکین بدهد. برای این کار میتوانید مقداری یخ درون کیسه ای پارچه ای بریزید و آنرا روی ناحیه ی افتاب سوخته بگذارید.

 

این کار سبب می شود بخشی از گرمای پوست گرفته بشود، رگ ها منقبض شوند و درنتیجه از ميزان التهاب هم کاسته خواهد شد. چنانچه یخ دردسترس نبود به سراغ فریزر بروید و از مواد غذایی فریزشده مثل نخودفرنگی یخ زده یا هر چیز دیگری که در فریزر پیدا کردید، استفاده کنید. تنها باید به یاد داشته باشید که این بسته ها را مستقیما و بدون پوشش پارچه ای، روی ناحیه ی افتاب سوخته قرار ندهید.

 

درمان آفتاب سوختگی با ماست

ماست در کاهش دادن تأثیرات خورشید بسیار مؤثر است و برای التهاب پوست می شود. یک فنجان و قدری آب خیار و گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید. سپس نصف فنجان آرد نخودچی به آن اضافه کنید.

 

صورت و گردن خود را به آن اعمال کنید. پس از 30 تا 45 دقیقه با آب آشامیدنی صورت خود را بشورید. برای گرفتن بهترین نتیجه این کار را پیش از حمام رفتن انجام دهید.

 

آفتاب سوختگی ,آفتاب سوختگی درمان, درمان آفتاب سوختگی

راه های جلوگیری از آفتاب سوختگی

 

ماسک گلاب و زردچوبه مفید برای از بین بردن آفتاب سوختگی

نصف فنجان گلاب،یک قاشق غذاخوری شیر،مقدار کمی زردچوبه

این ماسک برای از بین بردن تیرگی پوست به صورت کامل و فوري، خيلي عالی است و پیشنهاد می کنیم حتماً به مدت 2 هفته هرروز ازآن استفاده کنید و اگر دوست دارید که مدام پوست زیبایی داشته باشید، می توانید هفته ای 2 مرتبه از این ماسک فوق العاده استفاده کنید.

 

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow