انگشتر طلا


			
		انگشتر طلا
0
انگشتر طلا دست ساز   به طور کلی انگشتر طلا به روش‌های گوناگون ساخته می‌شود. یک...



انگشتر طلا دست ساز

 

به طور کلی انگشتر طلا به روش‌های گوناگون ساخته می‌شود. یکی از این روش‌ها، ساخت انگشتر طلا دست ساز است. با وجود اینکه ساخت به صورت دست ساز هزینه بیشتری دارد، بسیاری از خانم‌ها ترجیح می‌دهند انگشتر یا حلقه ازدواج آنها دست ساز باشد. چرا که به این ترتیب شما می‌توانید حلقه یا انگشتری مطابق با سلیقه خود داشته باشید.

اما چگونه یک انگشتر طلا دست ساز ساخته می‌شود؟
 شاید جالب باشد که بدانید ساخت یک انگشتر طلا دست ساز چگونه است. چه مراحلی در طی ساخت طی می‌شود تا در انتها یک حلقه زیبا و ظریف به دست مشتری برسد.


در ابتدا باید طرح حلقه موردنظر کشیده شود، شما می‌توانید هر نوع انگشتر با طرح‌های مورد دلخواه خود را کشیده و در اختیار سازنده قرار دهید، همچنین می‌توان طرح موردنظر را برای سازنده توضیح دهید و از او بخواهید با توجه به توضیحات شما انگشتر طلا مناسب را بسازد.


در مرحله دوم آماده سازی قالب است، به منظور ساخت انگشتر باید قالب مناسب طرح کشیده شده آماده و ساخته شود، این قالب از جنس لاستیک یا موم میباشد ساخت قالب درست اهمیت بالایی دارد چرا که طرح نهایی انگشتر با استفاده از قالب ایجاد می‌شود.


سپس به طلا مذاب نیاز است تا درون قالب ریخته شود در این بخش انتخاب‌های گوناگونی وجود دارد، برخی دوست دارند جنس انگشتر از نوع زرد باشد، در مقابل عده‌ای علاقه مند به نوع سفید هستند. انتخاب نوع بر عهده مشتری است مگر آنکه طلا ساز بدون سفارش قبلی بخواهد انگشتر را بسازد.


به منظور این کار طلا را به همراه سایر آلیاژها درون ظرفی سرامیکی می‌ریزند، سپس طرف را روی شعله گرم می‌کنند. به این ترتیب آلیاژ مذاب به‌دست می‌آید، آلیاژ ذوب‌شده باید بلافاصله و پیش از سرد شدن درون قالب ریخته شود.


سپس باید تا سرد شدن درون قالب صبر کرد، آنگاه متخصص ساخت جواهرات، طلا سرد شده را از قالب جدا می‌کند. پس از این مرحله بسته به میزان هنر و تجربه فرد سازنده، تغییرات نهایی با ظرافت تمام روی انگشتر اعمال می‌شود. گالری طلا دست ساز سنجاق به عنوان یکی از حرفه‌ای ترین گالری‌ها در این زمینه فعالیت می‌کند.

 

انگشتر طلا,مدل انگشتر طلا,انگشتر طلا دست ساز

انگشتر طلا دست ساز

 
به چند نکته در خصوص نگهداری از انگشتر طلا دست ساز باید توجه شود:
هرگز حلقه خود را با دستمال‌کاغذی یا حوله تمیز نکنید، چرا که ممکن است الیاف حوله در شیار یا منافذ انگشتر قرار بگیرد.
هیچگاه از پاک کننده‌های قوی به منظور تمیز کردن انگشتر استفاده نکنید.

 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow