رفع خشکی پوست در روزه‌داران


			
		رفع خشکی پوست در روزه‌داران
0
رفع خشکی پوست در روزه‌داران   مصرف زیاد شیرینی‌جات غیرطبیعی، کم نوشیدن آب و &...



رفع خشکی پوست در روزه‌داران

 

مصرف زیاد شیرینی‌جات غیرطبیعی، کم نوشیدن آب و مایعات، مصرف برخی داروها و تنفس از راه دهان از مهم‌ترین دلایل خشکی لب و پوست در روزه‌داران است که با راهکارهای ساده‌ای می‌توان این مشکل را حل کرد.

با مصرف مواد مغذی ضروری در وعده افطار و سحری، می‌توانید از درخشندگی و زیبایی پوست خود لذت ببرید. ترفند ساده این است که مطمئن شوید رژیم غذایی شما شامل طیف وسیعی از مواد غذایی سالم است.

 

اگر مصرف مواد غذایی به چند ماده خاص محدود شود، پوسستان خشک و تیره خواهد شد زیرا مواد مغذی خاصی برای رشد و ترمیم پوست نیاز هست. بنابراین اگر به دنبال مراقبت از پوست خود در طول ماه مبارک رمضان هستید، مواد غذایی سالم انتخاب کنید.

 

کافئین را کم یا حذف کنید

متاسفانه به دوستداران قهوه، باید گفت که وقت ان رسیده که به خاطر طراوت پوست صورت خود تان هم که شده ان را حذف کنید،این کار را هر چه زود تر انجام دهید، به نفع خودتان است.یکی از ترفند های لازم در ماه مبارک رمضان همین است که برخی از نوشیدنی های غیر ضروری و حتی مضر را کم کنید.ربکا ترستون، موسس و مدیر گروه زیبایی شناسی در درمانگاه اورومد، توضیح می دهد که کافئین و و سایر نوشیدنی های کافئین دار بسیار مضر هستند که بر روی پوست تاثیر منفی دارند.

 

نوشیدن آب کافی 

بین وعده‌ی سحر تا افطار سعی کنید ۸ لیوان آب بنوشید. آب نه تنها سلامتی شما را حفظ می‌کند بلکه پوست شما را مرطوب می‌کند.

 

دلایل خشکی لب و پوست در روزه‌داران

 

مصرف میوه و سبزیجات 

از سبزیجات و میوه های تازه که سرشار از ضد اکسیدان ها، ویتامین A، آهن، پتاسیم، کلسیم و منیزیم هستند و موجب افزایش سلامت پوست می شوند در وعده سحر و افطار استفاده کنید. 

 

داشتن خواب کافی و مناسب 

همانطور که ذکر شد ماه رمضان تغییرات زیادی در زندگی روزه داران ایجاد می کند و به هم ریختن ساعت خواب یکی از این تغییرات است. بسیاری از مردم زمان کمتری برای خواب دارند مثلا افراد شاغل .به همین دلیل باید سعی کنید تا 7 الی 8 ساعت خواب مناسب داشته باشید، در غیر اینصورت با خواب عصر گاهی ، کمبود خواب خود را جبران نمائید. 

 

اسیدهای چرب امگا۳

این اسیدهای چرب نقش مهمی در حفاظت از پوست و شادابی آن بازی می‌کنند. از آنجایی که بدن قادر به تولید این نوع اسیدها نیست باید از طریق مواد غذایی تامین شود.ماهی منبع اصلی اسیدهای چرب امگا ۳ است. پس سعی کنید هفته‌ای دوبار ماهی بخورید.

 

خشکی پوست ,رفع خشکی پوست,درمان سریع خشکی پوست

درمان سریع خشکی پوست

 

شکر را ترک کنید

اثرات منفی قند در بدن ما بسیار زیاد است، و همین امر برای پوست ما نیز صورت می گیرد. شکر به طور جدی باعث پیری، شکنندگی پوست و ضعف سیستم ایمنی می شود. که به دنبال ان تخریب کلاژن و الاستین پوست را خواهیم داشت که دو فاکتور مهم و اساسی برای حفظ شادابی و طراوت پوست می باشند و نبود ان ها افتادگی پوست و نهایتا چین و چروک را به دنبال خواهد داشت. پس سعی کنید کمی استقامت خود را در  ماه رمضان در برابر خوردن شیرینی جات، من جمله زولبیا و بامیه بالا ببرید تا اثرات جبران ناپذیری را بر روی پوست شما باقی نگذارد.

 

ماه رمضان و  حفظ طراوت پوست صورت، اگر دغدغه اساسی برای شما می باشد، باید مصرف شیرینی جات را کنار گذاشت. اغلب به لطف تمام شیرینی ها و غذاهای خوبی که روی میز در طول افطار و سحر می گذاریم، و اغلب دارنده شکر فراوان هم هستند، باید هشدار داد که وجود افزودنی ها و قند های استفاده شده در این مواد غذایی همان طور که گفته شد سیستم ایمنی بدن تضعیف می شود و بدن ما توان مقاومت با انواع باکتری های مهاجم را از دست می دهد و دست اخر با اکنه های چرکین  و سایر بیماری های التهابی پوست مواجه خواهیم شد .

 

در ماه رمضان لبنیات را جایگزین دسر کنید

ماه رمضان و حفظ طراوت پوست صورت را می توان با مصرف لبنیات تضمین کرد. محصولات لبنی اغلب به آکنه و اسیب دیدگی های پوستی مرتبط هستند. پس سعی کنید در ماه رمضان از خورد انواع دسر ها خودداری کنید که اسیب رسان های مخربی برای پوست شما هستند. به جای ان ها سعی کنید شیر معمولی را جایگزین ان کنید و حتی می توانید فرنی های بسیار خوشمزه و سالم را به جای دسر ها استفاده کنید که با شیر و بادام و برنج تهیه می شوند.

 

خشکی پوست ,رفع خشکی پوست,درمان سریع خشکی پوست

رفع خشکی پوست

 

از روغن های ضروری استفاده کنید

برای رفع کدری و ماتی پوست در ماه رمضان از مواد مغذی و روغن های ضروری استفاده نمایید زیرا این روغن ها سبب روشن شدن پوست می شود.

 

آجیل را فراموش نکنید

آجیل یکی از مواد غذایی سودمند است که در جوان سازی و حفظ طراوت پوست صورت اثرگذار است زیرا دارای الیاف و اسید های چرب است . ویتامین D ، فیبر و ویتامین ای و اسیدهای چرب موجود در آجیل به زیبایی پوست کمک می کند.

 

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow