فیتوتراپی؛ درمان طبیعی برای بیماری های روزمره  فیتوتراپی چیست؟فیتوتراپی چه چیزی را درمان می کند؟فیتوتراپی ها چگونه کار می کنند؟چند نمونه از فیتوتراپی ها چیست؟فیتوتراپی ها به چه صورت هستند؟فیتوتراپی چقدر موثر است؟خطرات فیتوتراپی چیست؟مراقب چه تداخلات دارویی باشیم؟چه زمانی باید به پزشک خود مراجعه کنم؟سوالات متداول درباره فیتوتراپی توصیه پایانی 

فیتوتراپی؛ درمان طبیعی برای بیماری های روزمره  فیتوتراپی چیست؟فیتوتراپی چه چیزی را درمان می کند؟فیتوتراپی ها چگونه کار می کنند؟چند نمونه از فیتوتراپی ها چیست؟فیتوتراپی ها به چه صورت هستند؟فیتوتراپی چقدر موثر است؟خطرات فیتوتراپی چیست؟مراقب چه تداخلات دارویی باشیم؟چه زمانی باید به پزشک خود مراجعه کنم؟سوالات متداول درباره فیتوتراپی توصیه پایانی 
0
فیتوتراپی؛ جایگزینی ایمن و موثر برای داروهای شیمیایی فیتوتراپی به معنی &...

فیتوتراپی؛ جایگزینی ایمن و موثر برای داروهای شیمیایی


فیتوتراپی به معنی استفاده از گیاهان دارویی برای مدیریت سلامتی است

 

فیتوتراپی شاخه‌ای از پزشکی است که از گیاهان و ترکیبات طبیعی آنها برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌کند. در این مقاله از بیتوته، به بررسی این موضوع می‌پردازیم که فیتوتراپی چیست و چه مزایایی دارد.

فیتوتراپی، که به آن طب گیاهی یا داروهای گیاهی نیز گفته می‌شود، استفاده از گیاهان یا ترکیبات مشتق شده از آنها برای درمان یا پیشگیری از بیماری است. این یکی از قدیمی‌ترین اشکال پزشکی است که قدمت آن به هزاران سال پیش برمی‌گردد. فیتوتراپی در سراسر جهان محبوبیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند، اما هنوز به تحقیقات بیشتری برای تعیین اثربخشی و عوارض جانبی احتمالی آن نیاز دارد. 

 

فیتوتراپی, گیاهان دارویی

گیاه دارویی یکی از اجزای اصلی فیتوتراپی است

 

فیتوتراپی به معنای استفاده از گیاهان یا گیاهان دارویی برای مدیریت شرایط سلامتی است. همچنین به موادی که از گیاهان یا گیاهان دارویی گرفته می شود اشاره دارد. گیاهان دارویی نوعی طب مکمل است. این روش درمانی است که می توانید در کنار پزشکی غربی سنتی دریافت کنید.

 

فیتوتراپی ها در طول تاریخ توسط مردم برای درمان طیف گسترده ای از بیماری های حاد یا مزمن استفاده می شده است. اینها ممکن است شامل هر چیزی از درد اسکلتی عضلانی تا از دست دادن حافظه باشد.

 

مطالعات زیادی در مورد اثربخشی فیتوتراپی وجود ندارد. اما محققان در حال بررسی خطرات و مزایای فیتوتراپی هستند. آنها در تلاشند تا دریابند که چگونه داروهای گیاهی ممکن است به پیشگیری از بیماری و مدیریت علائم کمک کنند.

 

فیتوتراپی, گیاهان دارویی

گیاهان دارویی حاوی ترکیبات طبیعی هستند

 

فیتوتراپی ممکن است به طرق مختلف بر فیزیولوژی بدن شما تأثیر بگذارد. بسیاری از مطالعات غیرانسانی سعی کرده اند مکانیسم های ممکنی را که توسط آن فیتوتراپی ها بر افراد تأثیر می گذارد، درک کنند. برخی ممکن است روی شیمی مغز، سیستم ایمنی و اشتها تأثیر بگذارند.

 

روش دیگری که ممکن است فیتوتراپی ها کار کنند، جلوگیری از آسیب به سلول های شماست. این آسیب می‌تواند منجر به بیماری‌های بزرگی شود، مانند سرطان و زوال عقل. محققان در حال مطالعه هستند که چگونه برخی از مواد شیمیایی موجود در گیاهان به نام فیتوکمیکال‌ها می‌توانند این آسیب را کاهش دهند یا از وقوع آن جلوگیری کنند.

 

نمونه‌هایی از فیتوتراپی‌هایی که محققین درباره آنها مطالعه کرده اند عبارتند از:

 

بتا سیتوسترول: (یک ریزمغذی موجود در گیاهان) ممکن است به مشکلات پوستی، بهبود زخم و سلامت قلب کمک کند.

روغن ماهی با اسیدهای چرب امگا 3: ممکن است از بیماری قلبی عروقی جلوگیری کند.

زنجبیل : ممکن است به تسکین علائم تهوع و استفراغ کمک کند.

چای سبز : چای سبز ممکن است به مبارزه با تومورهای سرطانی یا بهبود رتینوپاتی مرتبط با دیابت کمک کند. هر دو بیماری با رشد غیر طبیعی عروق خونی ارتباط دارند. چای سبز همچنین ممکن است از تشکیل عروق خونی جدید (رگ زایی) جلوگیری کند.

پروبیوتیک ها :  ممکن است به تسکین علائم گوارشی (GI) مرتبط با کولیت اولسراتیو، سندرم روده تحریک پذیر (IBS)، اسهال مزمن یا پوچیت کمک کنند.

محصولات سویا : ممکن است به کاهش کلسترول بالا کمک کند.

 

فیتوتراپی, گیاهان دارویی

فیتوتراپی از طرق مختلف بر فیزیولوژی بدن شما تأثیر می گذارد

 

فیتومدیسین ها انواع مختلفی دارند. ممکن است یکی را به عنوان تنتور (عصاره غلیظ)، قرص یا کپسولی که می بلعید یا چایی که می نوشید دریافت کنید. آنها همچنین می توانند به صورت پماد یا کمپرس باشند که مستقیماً روی پوست خود بمالید.

 

مطالعات تحقیقاتی در مورد اثربخشی فیتوتراپی نتایج متفاوتی داشته است. عوامل زیادی وجود دارد که می تواند بر کیفیت داروهای گیاهی تأثیر بگذارد، از جمله:

 مقدار مواد شیمیایی موجود در گیاه

 نحوه برداشت و نگهداری گیاه

 مواد افزوده شده به گیاه دارویی.

• نحوه فرآوری گیاه.

 گونه ها و قسمت های مورد استفاده گیاهان

 

داروهای گیاهی ممکن است با خطراتی همراه باشند. داروهای گیاهی یا گیاهی ممکن است:

 سمی باشد و شما را بیمار کند.

 حاوی مواد خطرناکی مانند فلزات سنگین یا باکتری های مضر است.

 خطر ابتلا به برخی بیماری ها را افزایش دهید.

 با سایر داروها تداخل داشته باشد و عوارض جانبی خطرناکی ایجاد کند.

 دستورالعمل دوز یا مواد تشکیل دهنده واضحی ندارند.

 اثربخشی سایر داروها را کاهش می دهد.

• محرک آلرژی، از جمله واکنش های آلرژیک خطرناک مانند آنافیلاکسی.

 

قبل از مصرف داروهای گیاهی با پزشک خود صحبت کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که بسیاری از افراد مکمل‌های گیاهی یا داروهای گیاهی مصرف می‌کنند و آنها را به پزشک خود گزارش نمی‌دهند. برای تیم مراقبت شما مهم است که از تمام داروها و مکمل هایی که مصرف می کنید مطلع باشند. این به آنها کمک می کند تا یک برنامه درمانی ایمن و مؤثر ایجاد کنند.

 

فیتوتراپی, گیاهان دارویی

عوامل زیادی بر کیفیت داروهای گیاهی تأثیر می گذارد

 

تحقیقات محدودی در مورد پتانسیل تداخل بین فیتوتراپی ها و داروها وجود دارد. بنابراین، مهم است که با پزشک خود در مورد مصرف داروهای گیاهی یا مکمل ها صحبت کنید. این امکان وجود دارد که برخی از فیتوتراپی ها اثربخشی این داروها را کاهش دهند یا با آنها تداخل داشته باشند:

• داروهای ضد افسردگی.

• آسپرین و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs).

• قرص های ضد بارداری.

• داروهای فشار خون.

• مسدود کننده های کانال کلسیم.

• داروهای شیمی درمانی.

• سرکوب کننده های ایمنی.

• ساکویناویر.

• استاتین ها.

• وارفارین.

 

اگر هر نوع داروی گیاهی مصرف می‌کنید، در صورت مشاهده موارد زیر فوراً با پزشک خود تماس بگیرید:

• درد قفسه سینه.

• اسهال.

• سرگیجه.

• غش.

• سردرد که ادامه دارد.

• تپش قلب.

• تهوع و استفراغ.

• تنگی نفس 

• بثورات پوستی  

 

فیتوتراپی, گیاهان دارویی

داروهای گیاهی ممکن است با خطراتی همراه باشند

 

1. فیتوتراپی چیست؟

فیتوتراپی، همچنین به عنوان طب گیاهی یا داروهای گیاهی شناخته می شود، شاخه ای از پزشکی است که از گیاهان و ترکیبات طبیعی آنها برای درمان بیماری ها استفاده می کند. این یکی از قدیمی ترین اشکال پزشکی است که به هزاران سال پیش برمی گردد.

 

2. فیتوتراپی چگونه کار می کند؟

گیاهان دارویی حاوی ترکیبات مختلفی هستند که می توانند اثرات درمانی داشته باشند. این ترکیبات شامل: آلکالوئیدها ، فلاونوئیدها ، ترپنوئیدها ، ساپونین ها و استرول ها

 

3. آیا فیتوتراپی ایمن است؟

فیتوتراپی به طور کلی ایمن است، اما مانند هر دارو یا مکمل دیگری، می تواند عوارض جانبی داشته باشد. مهم است که قبل از شروع مصرف هرگونه گیاه دارویی، با پزشک یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید.

 

4. آیا فیتوتراپی موثر است؟

تحقیقات نشان داده است که فیتوتراپی می تواند برای درمان طیف گسترده ای از بیماری ها موثر باشد. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که تحقیقات بیشتری برای تایید اثربخشی بسیاری از گیاهان دارویی مورد نیاز است.

 

5. چگونه می توانم از فیتوتراپی استفاده کنم؟

گیاهان دارویی را می توان به روش های مختلفی مصرف کرد، از جمله: چای ، دمنوش ، 

عصاره ، روغن ، کپسول و قرص

هنگام مصرف گیاهان دارویی، مهم است که دستورالعمل های روی برچسب محصول را دنبال کنید. همچنین، مهم است که از گیاهان دارویی از منابع معتبر خریداری کنید.

  

فیتوتراپی یک عمل طب مکمل است. از موادی از گیاهان یا گیاهان دارویی برای درمان یا پیشگیری از بیماری ها استفاده می کند. محققان هنوز در حال بررسی اثربخشی داروهای گیاهی هستند، اما برخی تحقیقات امیدوارکننده است. فیتوتراپی ها می توانند عوارض جانبی ایجاد کنند، با داروهای فعلی شما تداخل داشته باشند یا سایر داروها را کم اثر کنند. قبل از شروع هر نوع فیتوتراپی با پزشک خود صحبت کنید.

 

 

گردآوری:بخش سلامت بیتوته 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow