رژیم Perricone؛ رژیم غذایی گیاه‌خواری برای سلامتی و زیبایی رژیم غذایی پریکون چگونه است؟منطق پشت رژیم پریکون چیست؟چقدر کاهش وزن حاصل می شود؟فواید رژیم پریکونمضرات رژیم پریکونغذاهای مجاز و ممنوع در رژیم Perriconeچگونه رژیم پریکون را دنبال کنیم؟سوالات متداول رژیم پریکونتوصیه پایانی

رژیم Perricone؛ رژیم غذایی گیاه‌خواری برای سلامتی و زیبایی رژیم غذایی پریکون چگونه است؟منطق پشت رژیم پریکون چیست؟چقدر کاهش وزن حاصل می شود؟فواید رژیم پریکونمضرات رژیم پریکونغذاهای مجاز و ممنوع در رژیم Perriconeچگونه رژیم پریکون را دنبال کنیم؟سوالات متداول رژیم پریکونتوصیه پایانی
0
رژیم Perricone؛ رژیم غذایی که جوانی شما را بازمی‌گرداند رژیم غذایی پریکون یک برن...

رژیم Perricone؛ رژیم غذایی که جوانی شما را بازمی‌گرداند


رژیم غذایی پریکون یک برنامه غذایی 28 روزه است

 

رژیم پریکون، یک رژیم غذایی گیاه‌خواری است که براساس خوردن میوه‌ها، سبزی‌ها، غلات کامل، حبوبات و آجیل‌ها تأکید دارد. پریکون معتقد است که رژیم غذایی می‌تواند بر سلامت پوست تأثیر بگذارد و رژیم پریکون را برای کمک به کاهش التهاب، بهبود سلامت قلب و کاهش چین و چروک طراحی کرده است. در این مقاله از بیتوته، به بررسی رژیم پریکون و مزایای آن می‌پردازیم.

رژیم غذایی پریکون یک برنامه غذایی 28 روزه است که به گفته نویسنده آن، التهاب بدن و علائم پیری را کاهش می دهد به دلیل این واقعیت که ملکه لتیزیا اسپانیا یکی از پیروان آن خواهد بود، در زمان های اخیر محبوبیت پیدا کرده است.

 

رژیم پریکون روی خوردن غذاهای سرشار از آنتی‌اکسیدان و افزودن منبع پروتئین به وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌ها تمرکز دارد. این رژیم همچنین ورزش منظم را ترویج می‌کند، اما معایبی نیز دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

 

رژیم Perricone, غذاهای مجاز در رژیم پریکون

رژیم غذایی پریکون یک رژیم غذایی گیاه‌خواری است

 

رژیم غذایی پریکون یک رژیم غذایی است که بر اساس خوردن غذاهای تازه و کامل، به ویژه میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات و آجیل تأکید دارد. این رژیم غذایی توسط دکتر نیکلاس پریکون، متخصص پوست آمریکایی، ایجاد شد. پریکون معتقد است که رژیم غذایی می‌تواند بر سلامت پوست تأثیر بگذارد و رژیم پریکون را برای کمک به کاهش التهاب، بهبود سلامت قلب و کاهش چین و چروک طراحی کرده است.

 

به دلیل وعده کاهش وزن بدون اضطراب یا بدخلقی وحشتناک که با مصرف کمتر غذا همراه است، بسیاری از افراد این روش را امتحان می کنند. بر اساس گزارش ها، چندین فرد مشهور هالیوود و برخی از اعضای سلطنتی اروپایی، مانند ملکه لتیزیا، پیرو این رژیم هستند.

 

رژیم Perricone به خودی خود مصرف مواد غذایی از گروه های غذایی مختلف را تشویق می کند تا درشت مغذی ها و ریز مغذی های مورد نیاز بدن را تامین کند. علاوه بر این، مصرف محصولات فرآوری شده، سرخ شده و ساده غنی از قند را حذف می کند.

 

همانطور که در رژیم کتوژنیک یا کتو، افزایش یافت مصرف پروتئین و کاهش کربوهیدرات به کاهش وزن کمک می کند. بدون قند اضافی، کبد شروع به استفاده از چربی ها برای تامین انرژی برای سلول ها می کند.

 

تفاوت با رژیم کتو در این است که پریکون میوه ها و سبزیجات را حذف نمی کند. بنابراین، خطر ایجاد کتواسیدوز، یکی از عوارض احتمالی رژیم کتوژنیک، زمانی که بدون نظارت حرفه ای انجام شود، کاهش می یابد.

 

از آنجایی که این یک رژیم غذایی با پروتئین بالا است، حفظ آن برای طولانی مدت توصیه نمی شود. متابولیسم بیش از حد پروتئین در کبد و دفع آن توسط کلیه می تواند اثرات منفی بر هر دو اندام داشته باشد.

 

رژیم Perricone, غذاهای مجاز در رژیم پریکون

کاهش التهاب و چین و چروک پوست با رژیم غذایی پریکون

 

افرادی که از رژیم پریکون پیروی می کنند می توانند در 28 روز برنامه بین 7 تا 10 کیلو وزن کم کنند. حذف بسیاری از محصولات پرکالری بیشترین عامل این کاهش وزن است.

 

برنامه Perricone حدود 1600 کالری در روز فراهم می کند. اگرچه این مقدار "کم" در نظر گرفته نمی شود، اما برای بسیاری از افراد کسری کافی برای افزایش کاهش وزن خواهد بود.

در همین حال، مصرف پروتئین و فیبر باعث سیری می شود و همچنین به نتایج مورد انتظار کمک می کند. همانطور که تحقیقات علمی قبلاً مشخص کرده است، مکمل غذا همراه با ورزش بدنی برای کاهش وزن ضروری است و رژیم Perricone فقط در مورد غذا نیست، بلکه در مورد حرکت نیز هست.

 

اگرچه تخمین زده می شود که کاهش وزن با رژیم Perricoe می تواند به 10 کیلوگرم برسد، اما باید در نظر داشت که این برنامه قد، جنس، سن یا سطح فعالیت هر فرد را در نظر نمی گیرد. این عوامل بر محاسبه کالری روزانه مورد نیاز تأثیر می گذارند، بنابراین داده هایی هستند که می توانند نتایج را تغییر دهند.

 

رژیم Perricone, غذاهای مجاز در رژیم پریکون

رژیم غذایی پریکون یک رژیم غذایی با پروتئین بالا است

 

به گفته سازنده آن، اثرات ضد التهابی و ضد پیری از مزایای اصلی پیشنهاد وی خواهد بود. به موازات آن، رژیم غذایی او به عنوان جایگزینی برای عدم داشتن روحیه بد در هنگام کاهش کالری ارائه می شود. 

حقیقت این است که هیچ مطالعه خاصی در مورد رژیم غذایی Perricone وجود ندارد که بتواند اثرات آن را تأیید کند. تحقیقاتی در مورد برخی از مواد مغذی و برخی نسبت‌های غذاها نسبت به سایرین وجود دارد، اما در مورد افرادی که به برنامه مورد نظر پایبند هستند، انجام نشده است.

 

غذاهای غنی از آنتی اکسیدان در منوی Perricone ممکن است ظهور علائم پیری زودرس را به تاخیر بیندازند. تحقیق در آنتی اکسیدان تایید می کند که افزایش مصرف آب، ترکیب آنتی اکسیدان ها و کاهش قند و غذاهای فوق فرآوری شده به مدت 28 روز ظاهر پوست را بهبود می بخشد.

 

از سوی دیگر، می دانیم که التهاب مزمن با چاقی و ایجاد بیماری های قلبی عروقی، دیابت یا مشکلات کبدی مرتبط است. از آنجایی که رژیم Perricone برای کاهش التهاب مزمن طراحی شده است، از طریق حذف قند اضافه شده، نان، غذاهای سرخ شده و تنقلات، احتمالاً تأثیری در این زمینه خواهد داشت.

 

اگرچه طرح Perricone نوید تغییرات باورنکردنی را در مدت زمان کوتاه و بدون رنج می دهد، اما تعدادی محدودیت دارد:

• تنها در 28 روز هیچ تغییر مداومی در شیوه زندگی وجود نخواهد داشت، بنابراین، بدون پیگیری، پیامدهای سلامتی در کوتاه مدت باقی خواهند ماند.

• منوی Perricone شامل مواد گران قیمتی مانند ماهی آزاد وحشی است.

• اگرچه بسیاری از غذاها گنجانده شده اند، اما تعداد کمی از آنها نیز محدود شده اند. برای برخی از افراد، رژیم های غذایی با محدودیت می توانند ناپایدار باشند.

• پریکون مصرف مکمل های غذایی مانند ویتامین B و چربی های امگا 3 را توصیه می کند. با این حال، هنگام مصرف این محصولات، نیازهای فردی همیشه باید در نظر گرفته شود، زیرا همه افراد به آنها نیاز ندارند.

 

رژیم Perricone, غذاهای مجاز در رژیم پریکون

رژیم پریکون برای کاهش التهاب مزمن طراحی شده است

 

رژیم پریکون مصرف پروتئین ها و چربی های با کیفیت و همچنین میوه ها و سبزیجات با شاخص گلیسمی پایین را افزایش می دهد. به نوبه خود، مواد تشکیل دهنده التهاب سیستمیک را از بین می برد. 

 

غذاهای مجاز شامل موارد زیر است:

√ فلفل و فلفل چیلی

√ حبوبات: عدس، لوبیا

√نوشیدنی ها: چای سبز و آب چشمه

√ غلات و شبه غلات: جو، کینوا

√ پروبیوتیک ها: ماست، محصولات لبنی تخمیر شده و کفیر

√ ادویه جات: زردچوبه، جوز هندی، زنجبیل، ریحان

√ منابع چربی سالم: آووکادو و روغن زیتون 

√ امگا 3: ماهی آزاد و سایر ماهی ها، مرغ، بوقلمون، غذاهای دریایی و تخم مرغ

√ دانه ها و مغزها: دانه کتان، کدو تنبل، بادام، گردو

√ میوه هایی که سرشار از فیبر هستند: آناناس، گلابی، خربزه، سیب، میوه های قرمز، گیلاس، کیوی، لیمو

√ سبزیجات: کلم بروکلی، اسفناج، مارچوبه، کلم، کرفس، قارچ، شاتوت، گوجه فرنگی

 

در مقابل، اینها محصولاتی هستند که باید هنگام پیروی از این روش از آنها اجتناب کنید:

× قهوه

× الکل

× غذاهای سرخ شده

× چربی های هیدروژنه

× فست فود و تنقلات بسته بندی شده

× آرد تصفیه شده: پیتزا، پاستا، محصولات نانوایی

× برخی از سبزیجات: هویج، کدو تنبل و سیب زمینی

× آب میوه، نوشابه و نوشیدنی های شیرین

× برخی از میوه ها: پرتقال، انبه، هندوانه، موز، انگور

× شکر اضافه شده و مشتقات آن. شیرینی، عسل، شربت و بستنی

 

برای اجرای رژیم پریکون دو گزینه وجود دارد: برنامه 3 روزه یا برنامه 28 روزه. اولین مورد به عنوان یک گزینه آزمایشی در نظر گرفته شده است و سپس به سراغ گزینه کاملتر بروید.

 

در روش 3 روزه برنامه ای را دنبال می کنید که قابل تغییر نیست و بسیار محدود کننده است. این شامل خوردن همان صبحانه، ناهار، شام و میان وعده به مدت 72 ساعت است. پایه آن ماهی سالمون است.

 

از سوی دیگر، رژیم غذایی 28 روزه، تغییراتی را در نحوه غذا خوردن شما در هر هفته ایجاد می کند و منجر به انتخاب های سالم تری در دراز مدت می شود. ماهی سالمون غذای اصلی در منوی شما باقی می ماند، اما گاهی اوقات با مرغ یا توفو جایگزین می شود.

 

یک منوی نمونه

اگرچه برای دریافت برنامه منوی کامل 28 روز رژیم پریکون باید هزینه پرداخت کنید، اما در اینجا ساختار رژیم غذایی 3 روزه در وب سایت آن پیشنهاد شده است. به یاد داشته باشید که به گفته نویسنده آن، این برنامه کاهش یافته شامل همان وعده های غذایی به مدت 72 ساعت است:

• بعد از بیدار شدن: یک لیوان بزرگ آب معدنی.

 

• صبحانه: 1/2 فنجان بلغور جو دوسر پخته، املت 3 تخم مرغ، 85 گرم سالمون کبابی، یک تکه خربزه 5 سانتی متری یا 1/3 فنجان توت تازه. می توانید چای سیاه یا سبز و 250 تا 350 میلی لیتر آب چشمه بنوشید.

 

• ناهار: 85 تا 113 گرم سالمون کبابی یا کنسرو شده، 2 فنجان سالاد سبز که با کاهوی رومی یا سایر سبزیجات برگ سبز تیره تهیه شده است، همراه با روغن زیتون فوق بکر و آب لیموی تازه فشرده. 1 کیوی یا خربزه و توت. 250 تا 350 میلی لیتر آب چشمه بنوشید.

 

• شام: 85 تا 113 گرم سالمون کبابی، سالاد سبز ، 1/2 فنجان سبزیجات بخارپز (مارچوبه، کلم بروکلی و اسفناج)، خربزه و انواع توت ها و 250 تا 350 میلی لیتر آب چشمه.

 

• میان وعده قبل از خواب: 1 سیب، 1 تکه سینه بوقلمون 56 گرم یا 170 گرم ماست یونانی ساده. یک مشت کوچک فندق، گردو یا بادام.

 

همراه با منو، ورزش منظم در بیشتر روزهای هفته توصیه می شود. همچنین نوشیدن 8 تا 10 لیوان آب چشمه در روز، مصرف مکمل های خاص و استفاده از محصولات مراقبت از پوست، پیشنهاد می شود.

 

رژیم Perricone, غذاهای مجاز در رژیم پریکون

رژیم پریکون برای اکثر افراد سالم بی‌خطر است

 

1. رژیم پریکون چیست؟

رژیم پریکون یک رژیم غذایی است که براساس خوردن غذاهای تازه و کامل، به ویژه میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات و آجیل تأکید دارد. این رژیم غذایی توسط دکتر نیکلاس پریکون، متخصص پوست آمریکایی، ایجاد شد. پریکون معتقد است که رژیم غذایی می‌تواند بر سلامت پوست تأثیر بگذارد و رژیم پریکون را برای کمک به کاهش التهاب، بهبود سلامت قلب و کاهش چین و چروک طراحی کرده است.

 

2. اصول رژیم پریکون چیست؟

رژیم پریکون بر اساس پنج اصل کلی است: خوردن غذاهای تازه و کامل ، خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات ، خوردن غلات کامل ، خوردن حبوبات و آجیل و کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده، غذاهای بسته‌بندی‌شده و غذاهای آماده

 

3. فواید رژیم پریکون چیست؟

رژیم پریکون ادعا می‌کند که می‌تواند مزایای زیر را داشته باشد: کاهش التهاب ، بهبود سلامت قلب ، کاهش وزن ، کاهش چین و چروک . البته توجه داشته باشید که این فواید ادعایی هستند و تحقیقات علمی گسترده برای اثبات دقیق آنها مورد نیاز است.

 

4. آیا رژیم پریکون برای همه مناسب است؟

رژیم پریکون برای اکثر افراد سالم بی‌خطر است. با این حال، اگر شرایط پزشکی خاصی دارید، قبل از پیروی از این رژیم غذایی با پزشک خود مشورت کنید.

 

5. آیا رژیم پریکون گران است؟

غذاهای تازه و کامل اغلب گران‌تر از غذاهای فرآوری شده هستند. بنابراین، رژیم پریکون می‌تواند گران‌تر از سایر رژیم‌های غذایی باشد.

 

6. آیا رژیم پریکون دشوار است؟

رژیم پریکون به برنامه‌ریزی و آماده‌سازی زیادی نیاز دارد. همچنین، ممکن است در ابتدا دشوار باشد که مصرف غذاهای فرآوری شده را کاهش دهید.

 

7. آیا رژیم پریکون برای کاهش وزن موثر است؟

رژیم پریکون می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. با این حال، مهم است که به طور منظم ورزش کنید و کالری دریافتی خود را نیز کنترل کنید.

 

8. آیا رژیم پریکون برای کاهش چین و چروک موثر است؟

رژیم پریکون می‌تواند به کاهش چین و چروک کمک کند. با این حال، تحقیقات بیشتری برای اثبات این ادعا مورد نیاز است.

 

رژیم پریکون یک برنامه غذایی 3 یا 28 روزه است که شامل پروتئین، سبزیجات و میوه است. با این حال، کاملاً محدود کننده است و بر اصلاحات رژیم غذایی کوتاه مدت تمرکز دارد.

این می تواند منجر به کاهش وزن، بهبود ظاهر پوست و فواید سلامتی شود. با این حال، اگر عادات خوب در طول زمان حفظ نشود، این پیشرفت ها دوام نمی آورند.

رژیم های غذایی مد روز می توانند تغییرات شگفت انگیزی را در کوتاه مدت نوید دهند. اما اگر به سلامتی خود فکر می کنید، اتخاذ تغییرات کوچکی که در دراز مدت پایدار هستند، موثرتر است.

 

گردآوری:بخش سلامت بیتوته 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow