پاپول های آلت تناسلی مرواریدی: علل، علائم، تشخیص و درمانعلائم پاپول مروارید آلت تناسلی چه چیزی باعث ایجاد پاپول های مروارید آلت تناسلی می شود؟ عوامل خطر چگونه پاپول آلت تناسلی مرواریدی (PPP) تشخیص داده می شود؟  درمان پاپول های آلت تناسلی مرواریدی چگونه از پاپول مرواریدی آلت تناسلی جلوگیری کنیم؟ زندگی با پاپول های آلت تناسلی مرواریدیسوالات متداول پاپول های آلت تناسلی مرواریدیتوصیه نهایی

پاپول های آلت تناسلی مرواریدی: علل، علائم، تشخیص و درمانعلائم پاپول مروارید آلت تناسلی چه چیزی باعث ایجاد پاپول های مروارید آلت تناسلی می شود؟ عوامل خطر چگونه پاپول آلت تناسلی مرواریدی (PPP) تشخیص داده می شود؟  درمان پاپول های آلت تناسلی مرواریدی چگونه از پاپول مرواریدی آلت تناسلی جلوگیری کنیم؟ زندگی با پاپول های آلت تناسلی مرواریدیسوالات متداول پاپول های آلت تناسلی مرواریدیتوصیه نهایی
0
هر آنچه باید درباره پاپول های آلت تناسلی مرواریدی بدانید! پاپول های آلت ت ...

هر آنچه باید درباره پاپول های آلت تناسلی مرواریدی بدانید!


پاپول های آلت تناسلی مرواریدی چیست

 

پاپول های آلت تناسلی مرواریدی ضایعات پوستی خوش خیم هستند که در ناحیه تاج آلت تناسلی مردان ظاهر می شوند. این ضایعات معمولاً به صورت خوشه ای از برآمدگی های کوچک، بدون درد و به رنگ پوست یا کمی تیره تر دیده می شوند. در این مطلب از بیتوته شما را با علل ، علایم و راههای درمان این ضایعه پوستی آشنا می کنیم.

پاپول‌های آلت تناسلی مرواریدی (PPP) برجستگی‌های کوچک، بی‌ضرر، سفید مرواریدی یا گوشتی بر روی گلانس آلت تناسلی (سر یا نوک آلت تناسلی) هستند. آنها یک تغییر پوستی طبیعی هستند. PPP نتیجه هیچ گونه عفونت یا بیماری مقاربتی (STI/STD) ، بیماری یا سرطان نیست. 

 

این تغییر پوستی نسبتاً شایع است و در حدود 14 تا 48 درصد از مردان دیده می شود. آنها معمولاً در اواخر نوجوانی یا اوایل بزرگسالی رخ می دهند. 

برای دانستن بیشتر در مورد ظاهر PPP، علل آن، تشخیص ها، گزینه های درمانی موجود، پیشگیری و شرایط مرتبط به خواندن ادامه دهید.

 

پاپول های آلت تناسلی مرواریدی, ضایعات پوستی آلت تناسلی

نشانه های پاپول‌های مرواریدی آلت تناسلی (PPP)

 

پاپول‌های مرواریدی آلت تناسلی (PPP) برآمدگی‌های رایج و بی‌ضرر در اطراف آلت تناسلی ( نوک یا سر آلت تناسلی) هستند. آنها یک تنوع پوستی طبیعی هستند و بر احساس یا عملکرد آلت تناسلی تأثیری ندارند و دارای ویژگی های زیر هستند. 

 

ظاهر و محل: بارزترین علامت PPP وجود برجستگی های ریز و برجسته در اطراف سر آلت تناسلی است. آنها معمولاً بسیار کوچک هستند و اغلب کمتر از 1-4 میلی متر هستند.

 

• رنگ: PPP ها معمولاً به رنگ سفید یا گوشتی هستند و اغلب با رنگ طبیعی پوست روی آلت تناسلی ترکیب می شوند. ممکن است کمی روشن تر یا تیره تر از پوست اطراف باشند. اما باعث قرمزی یا التهاب (تورم) نمی شوند.

 

الگو: PPP معمولاً در یک الگوی مشخص ظاهر می شود و یک یا دو ردیف یا دایره در اطراف لبه آلت تناسلی تشکیل می دهد. 

 

بدون درد: این برجستگی ها باعث درد، ناراحتی یا خارش نمی شوند.

 

بدون ترشح مایع: PPP هیچ مایع، چرک یا ترشحی تولید نمی کند. 

ظاهر می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. برخی از افراد دارای پمپ های کوچک و کمتر قابل توجه هستند، در حالی که برخی دیگر پمپ های کمی بزرگتر یا برجسته دارند. 

 

علت دقیق PPP ناشناخته است. برخی آنها را بقایای فسیلی می دانند (چیزی روی بدن که برای نسل های قبلی هدفی را دنبال می کرد اما دیگر انجام نمی دهد). اما کارشناسان می دانند که آنها نتیجه یک عفونت یا بیماری نیستند. پاپول های آلت تناسلی مرواریدی یک عفونت مقاربتی نیستند. توجه به این نکته مهم است که PPP یک عفونت یا بیماری مقاربتی (STI/STD) (از جمله زگیل تناسلی) نیست. 

 

PPP معمولاً در طول یا بعد از بلوغ در طول سال های نوجوانی یا جوانی (حدود 18 تا 24 سالگی) ایجاد می شود. اکثر مطالعات یک عامل خطر نژادی را نشان نمی دهند. با این حال، یک مطالعه نشان می دهد که نرخ بالاتری در مردان آفریقایی-آمریکایی وجود دارد.

در حالی که اکثر مطالعات نشان می دهند که PPP در بین مردان ختنه شده کمتر رایج است، این در همه مطالعات صادق نیست. 

 

پاپول های آلت تناسلی مرواریدی, ضایعات پوستی آلت تناسلی

راههای تشخیص پاپول های آلت تناسلی مرواریدی

 

به طور معمول، یک پزشک می تواند PPP را با بررسی فیزیکی برجستگی ها تشخیص دهد. نیازی به تست تخصصی ندارد. در زیر نمونه ای از فرآیند تشخیص است.

 

 سابقه: ارائه دهنده سوالاتی در مورد سابقه پزشکی، فعالیت جنسی، علائمی مانند درد یا خارش، و نگرانی در مورد ناحیه تناسلی یا برجستگی های شما می پرسد.

 

معاینه فیزیکی: ارائه دهنده به دقت پاپول ها را بررسی می کند و اندازه، شکل، رنگ و الگوی برجستگی ها را بررسی می کند. 

 

درموسکوپی: اگر پزشک نیاز به بررسی دقیق تر برجستگی ها داشته باشد، ممکن است از درموسکوپی استفاده کند. این ابزار دستی و غیر تهاجمی به آنها کمک می کند تا پوست را بزرگ یا روشن کنند. درموسکوپی شبیه ذره بین، میکروسکوپ یا تلسکوپ کوچک است. 

 

بیوپسی (نادر): پزشک ممکن است در موارد نادر بیوپسی را توصیه کنند. این نمونه کوچکی از بافتی است که آنها برای بررسی سلول ها در زیر میکروسکوپ در آزمایشگاه استفاده می کنند. این یک آزمایش رایج برای PPP نیست.

 

پزشک همچنین با در نظر گرفتن سایر شرایط مشابه PPP، تشخیص افتراقی را انجام خواهد داد. آن‌ها با ویژگی‌های کلیدی PPP مانند الگوی (ردیف یا دایره) و محل (آلت آلت تناسلی) و فقدان علائم دیگر (مانند خارش یا درد) آن را از سایر شرایط متمایز می‌کنند. 

 

پاپول های آلت تناسلی مرواریدی, ضایعات پوستی آلت تناسلی

راههای درمان دانه های مرواریدی آلت تناسلی

 

PPP بی ضرر هستند و اغلب با افزایش سن برطرف می شوند. آنها تغییر نمی کنند و به چیزی بدتر تبدیل نمی شوند، بنابراین درمان معمولاً ضروری نیست. اگرچه آنها بی ضرر هستند، اما شایع ترین دلیل مراجعه مردان به یک پزشک پوست هستند. 

 

برخی به دلایل زیبایی (دوست نداشتن ظاهر آنها) که می تواند به عزت نفس فرد آسیب برساند، مایلند آنها را حذف کنند. نگرانی های زیبایی برای کسانی که PPP متوسط ​​تا بزرگتر دارند، شایع تر است. برخی دیگر نگران این هستند که شریک جنسی آنها، آنها را با شرایط دیگری مانند زگیل تناسلی اشتباه بگیرند.

 

نکته : مهم است که سعی نکنید PPP را خودتان حذف کنید. داروهای بدون نسخه، درمان های خانگی یا تلاش برای از بین بردن آنها می تواند منجر به خونریزی، درد، آسیب، عفونت یا جای زخم شود. 

 

متخصصان مراقبت های بهداشتی مانند متخصصین پوست یا اورولوژی می توانند آنها را از طریق روشهای زیر خارج کنند.

• کرایوتراپی (انجماد نیتروژن مایع)

• لیزر درمانی (با استفاده از پرتوهای نور برای لایه برداری مجدد پوست)

• حذف با تیغ (پزشک با استفاده از یک تیغ جراحی تخصصی، ضایعات را درست زیر سطح پوست برمی دارد.)

• لیزر درمانی می تواند باعث خونریزی خفیف و عوارضی مانند جای زخم، تغییر رنگ پوست یا عفونت شود. اما اکثر افراد در عرض یک یا دو هفته بدون عارضه بهبود می یابند.

 

هیچ راهی برای جلوگیری از PPP وجود ندارد. آنها نتیجه کاری که شما انجام می دهید یا انجام نمی دهید نیستند. PPP ها فقط بخشی از پوست شما هستند. عواملی مانند بهداشت یا فعالیت جنسی در ایجاد PPP نقشی ندارند. آنها همچنین به دلیل بهداشت ضعیف نیستند.

 

داشتن پاپول آلت تناسلی مرواریدی بر سلامت کلی، جنسی یا تولید مثلی شما تأثیری ندارد. اگر مطمئن نیستید که برآمدگی ها PPP هستند، با یک پزشک قرار ملاقات بگذارید. در عین حال با استفاده از کاندوم رابطه جنسی ایمن را تمرین کنید. به تمیز کردن آلت تناسلی خود همانطور که معمولا انجام می دهید ادامه دهید. 

 

همچنین، اگر PPP دارید و آنها شما را نگران می‌کنند، اذیت می‌کنند یا شما را شرمنده می‌کنند، با یک پزشک صحبت کنید. آنها می توانند اطلاعات بیشتری به شما بدهند یا شما را به متخصصی ارجاع دهند تا آنها را حذف کند.

 

پاپول های آلت تناسلی مرواریدی, ضایعات پوستی آلت تناسلی

شما نباید سعی کنید PPP را در خانه حذف کنید

 

1. آیا پاپول های مرواریدی یک STD هستند؟

پاپول های آلت تناسلی مرواریدی یک نوع پوست طبیعی و بی ضرر هستند. آنها یک بیماری یا عفونت مقاربتی (STD/STI) نیستند. عفونت یا بیماری باعث PPP نمی شود و برجستگی ها به چیز دیگری پیشرفت نمی کنند.

 

2. آیا باید PPP را در خانه حذف کنید؟

شما نباید سعی کنید PPP را در خانه حذف کنید. انجام این کار خطرناک است و می تواند منجر به خونریزی، درد، آسیب بافتی، عفونت یا جای زخم شود. نیازی به حذف PPP نیست. اما، اگر آنها شما را آزار می دهند، بهتر است از یک پزشک مشاوره بگیرید.

 

3. آیا پاپول های مرواریدی روی آلت تناسلی شما خود به خود از بین می روند؟

پاپول های آلت تناسلی مرواریدی یک تنوع پوستی طبیعی هستند و خود به خود برطرف نمی شوند. آنها معمولاً یکسان می مانند یا با گذشت زمان کمتر قابل توجه می شوند. 

 

4. پاپول های آلت تناسلی مرواریدی چه شکلی هستند؟

پاپول های آلت تناسلی مرواریدی معمولاً به صورت خوشه‌ای از برآمدگی های کوچک، بدون درد و خوش خیم روی آلت تناسلی مردان رشد می کنند. آنها معمولاً به رنگ پوست یا کمی تیره تر هستند و اندازه آنها از 1 تا 3 میلی متر متغیر است. پاپول های آلت تناسلی مرواریدی معمولاً در ناحیه تاج آلت تناسلی رشد می کنند، اما ممکن است در سایر قسمت های آلت تناسلی نیز ظاهر شوند.

 

5. پاپول های آلت تناسلی مرواریدی چگونه تشخیص داده می شوند؟

تشخیص پاپول های آلت تناسلی مرواریدی معمولاً با معاینه فیزیکی توسط پزشک یا متخصص بهداشت جنسی انجام می شود. در برخی موارد، ممکن است پزشک برای تأیید تشخیص، بیوپسی از ضایعات انجام دهد.

 

6. آیا پاپول های آلت تناسلی مرواریدی درمان می شوند؟

پاپول های آلت تناسلی مرواریدی معمولاً نیازی به درمان ندارند. با این حال، اگر باعث ناراحتی یا خجالت شوند، می توان آنها را با جراحی یا لیزر برداشت.

 

7. آیا درمان پاپول های آلت تناسلی مرواریدی دردناک است؟

پاسخ: درمان پاپول های آلت تناسلی مرواریدی معمولاً دردناک نیست. با این حال، ممکن است در برخی موارد باعث تورم، کبودی یا خونریزی شود.

 

PPP یک نوع عارضه طبیعی پوست است. آنها ناراحتی ایجاد نمی کنند، عوارض ایجاد نمی کنند، یا هیچ شرایط مرتبطی ندارند. PPP خوش خیم هستند، به این معنی که سرطانی، مضر و خطرناک نیستند. آنها هیچ خطری برای سلامتی ندارند و داشتن آنها احتمال ابتلا به سایر شرایط پزشکی را افزایش نمی دهد. بسیاری از مردم PPP را با زگیل تناسلی اشتباه می گیرند. این شباهت در ظاهر می تواند باعث ناراحتی در روابط جنسی شود و به همین دلیل است که فرد از یک پزشک می خواهد PPP را حذف کند. در حالی که افراد می توانند هم زگیل تناسلی و هم PPP داشته باشند، اما ارتباطی با هم ندارند. داشتن زگیل تناسلی تنها در حدود 1 درصد از مبتلایان به PPP رخ می دهد. 

 

در هر صورت اگر متوجه برآمدگی های کوچک روی آلت تناسلی خود شدید، مهم است که برای تشخیص و درمان مناسب با پزشک خود مشورت کنید. پاپول های آلت تناسلی مرواریدی معمولاً یک وضعیت خوش خیم هستند که نیازی به درمان ندارند. 

 

گردآوری:بخش سلامت بیتوته 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow