چای های موثر برای کاهش علائم سرماخوردگی نکاتی برای تهیه چای توصیه پایانی درباره چای برای مقابله با سرماخوردگی


چای های موثر برای کاهش علائم سرماخوردگی نکاتی برای تهیه چای توصیه پایانی درباره چای برای مقابله با سرماخوردگی
0
10 چای که ممکن است به حفظ سرماخوردگی شما کمک کند چای برای کاهش علائم سرماخور&#...

10 چای که ممکن است به حفظ سرماخوردگی شما کمک کند


چای برای کاهش علائم سرماخوردگی

 

مصرف چای های گیاهی یکی از روش های طبیعی و موثر برای بهبود علائم سرماخوردگی است. در این مقاله از بیتوته به بررسی انواع چای های موثر برای سرماخوردگی و نحوه تهیه آنها می پردازیم.

بزرگسالان به طور متوسط ​​دو تا سه سرماخوردگی در سال دارند. برای کودکان، این تعداد حتی بیشتر است. به طور معمول، سرماخوردگی علائمی مانند عطسه، آبریزش و گرفتگی بینی، گلودرد، سرفه، آب‌ریزش چشم‌ها و قطرات پس بینی ایجاد می‌کند.

 

نوشیدن چای یا سایر مایعات گرم اغلب به کاهش علائم سرماخوردگی کمک می کند. می تواند به هیدراته نگه داشتن شما، رفع احتقان و تسکین گلو کمک کند. در اینجا 10 نوع از بهترین چای برای سرماخوردگی و دلیل مفید بودن آنها برای شما آورده شده است.

 

چای نعنا

اگر حالت تهوع دارید، چای نعناع یک درمان طبیعی موثر است. مطالعات نشان داده اند که نعناع فلفلی در کاهش تهوع و استفراغ ناشی از شیمی درمانی موثر است. نعناع فلفلی حاوی ترکیباتی به نام منتول و منتوفوران است که به کاهش انقباضات عضلات معده کمک می کنند. این امر می تواند به کاهش حالت تهوع و استفراغ کمک کند.

 

همچنین ممکن است به عنوان یک انتقال دهنده عمل کند و مخاط را از مجاری تنفسی شما پاک کند. روغن های موجود در چای نعناع نه تنها می تواند به کاهش احتقان کمک کند، بلکه گلودرد را نیز کاهش می دهد. تحقیقات اولیه نشان می دهد که ممکن است فعالیت ضد ویروسی و آنتی اکسیدانی نیز داشته باشد.

 

چای برای مقابله با سرماخوردگی, چای برای رفع گرفتگی بینی سرماخوردگی

چای نعنا

 

چای لیمو

چای لیمو یک نوشیدنی سالم و خوشمزه است که می تواند در طول فصل سرماخوردگی و آنفولانزا مصرف شود. چای لیمو حاوی ویتامین C است که یک ماده مغذی ضروری برای سیستم ایمنی بدن است. ویتامین C از سرماخوردگی جلوگیری نمی کند، اما ممکن است مدت و شدت سرماخوردگی را کاهش دهد. مطالعات نشان داده اند که افرادی که به طور منظم ویتامین C مصرف می کنند، احتمال ابتلا به سرماخوردگی کمتری دارند و اگر سرما بخورند، علائم کمتری را تجربه می کنند.

 

برای بهره مندی از این فواید بالقوه، حتماً ویتامین C کافی را به طور منظم مصرف کنید. توصیه می شود روزانه 90 میلی گرم ویتامین C برای بزرگسالان و 65 میلی گرم برای کودکان 4 تا 8 سال مصرف شود. مصرف ویتامین C بعد از سرماخوردگی علائم را بهبود نمی بخشد. با این حال، می تواند به بدن شما کمک کند تا سریعتر بهبود یابد. برای دریافت ویتامین C از لیمو، می توانید چای لیمو میل کنید یا می توانید لیمو را به چای مورد علاقه خود اضافه کنید. به خصوص با چای زنجبیل یا چای سبز عالی می شود.

 

چای برای مقابله با سرماخوردگی, چای برای رفع گرفتگی بینی سرماخوردگی

چای لیمو

 

چای بابونه

بابونه هزاران سال است که در پزشکی استفاده می شود. هنوز هم امروزه، بسیاری از مردم برای آرامش به چای بابونه اعتماد می کنند. متأسفانه، تحقیقات در مورد فواید بابونه حداقل است. با این حال، برخی از مطالعات نشان می دهد که ممکن است به کاهش اضطراب و تسکین ناراحتی معده کمک کند. علاوه بر این، یک بررسی نشان داد که بابونه ممکن است کیفیت خواب را در افراد بدون بی خوابی بهبود بخشد. یک مطالعه قدیمی نشان داد که استنشاق بخار با عصاره بابونه به کاهش علائم سرماخوردگی کمک می کند.

 

بنابراین، اجزای موجود در چای بابونه ممکن است علائم خاص سرماخوردگی را کاهش ندهند، اما این احتمال وجود دارد که به بهبود خواب شما کمک کند تا سریعتر بهبود یابد. به علاوه، عوارض جانبی غیرمعمول است، بنابراین می‌تواند یک مایع گرم تسکین‌دهنده برای تسکین گلودرد باشد.

 

چای برای مقابله با سرماخوردگی, چای برای رفع گرفتگی بینی سرماخوردگی

چای بابونه

 

چای اکیناسه

اکیناسه یک گیاه دارویی بومی آمریکای شمالی است که قرن هاست برای تقویت سیستم ایمنی استفاده می شود. این گیاه حاوی ترکیباتی است که ممکن است به تحریک تولید گلبول های سفید خون و سایر سلول های ایمنی کمک کند.

 

اکیناسه را می توان به شکل های مختلف مصرف کرد، از جمله چای، کپسول و عصاره. تحقیقات در مورد فواید اکیناسه متفاوت است، اما برخی از مطالعات نشان داده اند که ممکن است در کاهش خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا موثر باشد.

 

در یک مطالعه، 100 نفر مبتلا به سرماخوردگی، اکیناسه یا دارونما مصرف کردند. افرادی که اکیناسه مصرف کردند، زمان بهبودی علائم خود را کوتاه تر کردند و شدت علائم آنها کمتر بود.

در مطالعه دیگری، 240 نفر در معرض ویروس آنفولانزا قرار گرفتند. افرادی که اکیناسه مصرف کردند، کمتر به آنفولانزا مبتلا شدند.

 

البته، تحقیقات بیشتری برای تأیید این فواید مورد نیاز است. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که اکیناسه برای همه افراد بی خطر نیست. افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند یا داروهای خاصی مصرف می کنند، قبل از مصرف اکیناسه باید با پزشک خود مشورت کنند. 

 

اکیناسه یک گیاه دارویی است که ممکن است به تقویت سیستم ایمنی کمک کند. برخی تحقیقات نشان داده اند که مصرف اکیناسه ممکن است شانس ابتلا به سرماخوردگی را کاهش دهد. یک مطالعه نشان داد که چای اکیناسه در کاهش خطر عوارض جانبی ویروس آنفولانزا مؤثر است.

 

ما هنوز چیزهای بیشتری برای یادگیری داریم، اما مصرف اکیناسه ممکن است به پیشگیری از سرماخوردگی یا کاهش علائم کمک کند. به علاوه، معمولاً برای اکثر بزرگسالان بی خطر است. شایع‌ترین علائم، علائم گوارشی مانند تهوع یا درد معده است.

 

چای برای مقابله با سرماخوردگی, چای برای رفع گرفتگی بینی سرماخوردگی

چای اکیناسه

 

چای زنجبیلی

زنجبیل یک گیاه دارویی محبوب است که قرن هاست برای درمان طیف وسیعی از بیماری ها استفاده می شود. یکی از مزایای شناخته شده زنجبیل کاهش علائم گوارشی ناراحت کننده است. زنجبیل سرشار از ترکیبات گیاهی مفیدی است، از جمله جینجرول، کورستین و زینگرون. این ترکیبات ممکن است به کاهش التهاب و انقباضات عضلات معده کمک کنند. 

 

زنجبیل یک گیاه دارویی محبوب است که قرن هاست در چین و آفریقا برای کاهش علائم سرماخوردگی و برونشیت استفاده می شود. در طب سنتی چینی، زنجبیل به عنوان یک خلط آور شناخته می شود. خلط آورها موادی هستند که به شل شدن مخاط و تسهیل تخلیه آن از مجاری تنفسی کمک می کنند. این امر می تواند به کاهش احتقان، سرفه و گلودرد کمک کند. 

 

در حالی که تحقیقات زیادی در مورد اثربخشی زنجبیل در کاهش علائم سرماخوردگی وجود ندارد، یک مطالعه نشان داد که زنجبیل به اندازه داروی لوراتادین برای درمان رینیت آلرژیک موثر است. به طور خاص، علائم بینی را بهبود بخشید. بنابراین، اگر حالت تهوع یا آبریزش بینی دارید، زنجبیل ممکن است کمک کند. 

 

چای برای مقابله با سرماخوردگی, چای برای رفع گرفتگی بینی سرماخوردگی

چای زنجبیلی

 

چای سبز

چای سبز یک نوشیدنی محبوب است که از برگ های گیاه چای تهیه می شود. این چای طعم خاکی و غنی دارد و دارای مزایای بالقوه زیادی برای سلامتی است. یکی از مزایای بالقوه چای سبز کاهش خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا است. یک بررسی سیستماتیک و متاآنالیز اخیر نشان داد که کاتچین های چای سبز، ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی، به طور موثری از عفونت آنفولانزا جلوگیری می کند. هر فنجان چای سبز حاوی حدود 150 میلی گرم کاتچین است. به نظر می رسد مصرف 1 تا 5 فنجان چای سبز در روز مقدار ایده آلی برای جلوگیری از آنفولانزا باشد.

 

چای سبز حاوی epigallocatechin-3-gallate (EGCG) است که یکی از قوی‌ترین ترکیبات چای است. به خاطر داشته باشید که چای سبز حاوی کافئین است (حدود 30 تا 50 میلی گرم در هر فنجان). مصرف کافئین را در زمان سرماخوردگی توصیه می کند، زیرا می تواند به عنوان یک ادرار آور عمل می کند. حتما با آب هم هیدراته کنید. هیدراتاسیون برای سلامت غشای مخاطی و دفاع بدن شما در برابر ویروس ها بسیار مهم است.

 

چای برای مقابله با سرماخوردگی, چای برای رفع گرفتگی بینی سرماخوردگی

چای سبز

 

چای سنجد

سنجد یک میوه کوچک و کروی است که از درختی به همین نام می روید. این میوه در ایران، افغانستان، هند و سایر کشورهای آسیای میانه و اروپای جنوبی یافت می شود.سنجد قرن هاست که در طب سنتی برای درمان طیف وسیعی از بیماری ها استفاده می شود. یکی از ادعاهای رایج در مورد سنجد این است که می تواند به درمان سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کند.

 

برخی تحقیقات نشان می دهد که سنجد ممکن است علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را تسکین دهد. به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که افرادی که عصاره سنجد مصرف می کردند نسبت به کسانی که دارونما مصرف می کردند سرماخوردگی کوتاه تری با علائم خفیف تری داشتند. مطالعات دیگری نیز نشان داده اند که سنجد ممکن است به کاهش التهاب و تقویت سیستم ایمنی کمک کند. این مزایا احتمالاً مربوط به محتوای آنتوسیانین و فلاونوئید سنجد است که دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و تعدیل کننده سیستم ایمنی است. 

 

یک بررسی سیستماتیک نشان داد که سنجد ممکن است به درمان بیماری های تنفسی ویروسی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کند. این مطالعه نشان داد که سنجد ممکن است به کاهش مدت و شدت سرماخوردگی کمک کند، اما احتمالاً از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری نخواهد کرد.

 

در نهایت، سنجد ممکن است به کاهش علائم سرماخوردگی کمک کند، اما برای تایید و درک بهتر اثرات سنجد بر بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا، به تحقیقات بیشتری نیاز داریم.

 

چای برای مقابله با سرماخوردگی, چای برای رفع گرفتگی بینی سرماخوردگی

چای سنجد

 

چای جینسینگ

جینسینگ یک گیاه دارویی است که قرن هاست در طب سنتی چینی برای درمان طیف وسیعی از بیماری ها استفاده می شود. یکی از ادعاهای رایج در مورد جینسینگ این است که می تواند به پیشگیری و درمان عفونت های سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کند.

تحقیقات در مورد اثربخشی جینسینگ در پیشگیری و درمان عفونت های سرماخوردگی و آنفولانزا نتایج متفاوتی داشته است. برخی مطالعات نشان داده اند که جینسینگ بی اثر است، در حالی که برخی دیگر نشان داده اند که ممکن است مزایایی داشته باشد.

 

یک مطالعه نشان داد که جینسینگ نمی تواند از سرماخوردگی جلوگیری کند. این مطالعه 120 فرد سالم را به دو گروه تقسیم کرد. یک گروه عصاره جینسینگ و گروه دیگر دارونما مصرف کردند. محققان دریافتند که هیچ تفاوتی بین دو گروه در میزان ابتلا به سرماخوردگی وجود ندارد. با این حال، دو مطالعه دیگر نشان داده اند که جینسینگ ممکن است در کاهش مدت، شدت و دفعات عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی و آنفولانزا موثر باشد.

 

یک مطالعه در سال نشان داد که جینسینگ مدت سرماخوردگی را در افراد مسن کاهش می دهد. این مطالعه 120 فرد مسن مبتلا به سرماخوردگی را به دو گروه تقسیم کرد. یک گروه عصاره جینسینگ و گروه دیگر دارونما مصرف کردند. محققان دریافتند که افرادی که عصاره جینسینگ مصرف می کردند، به طور متوسط 1.2 روز کمتر از کسانی که دارونما مصرف می کردند سرماخوردگی داشتند.

  

حداقل، به نظر می رسد که برای استفاده کوتاه مدت در اکثر افراد بی خطر است. با این حال، اگر دیابت دارید مراقب باشید زیرا ممکن است بر قند خون شما تأثیر بگذارد. همچنین ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد، بنابراین بهتر است قبل از مصرف جینسینگ با پزشک خود صحبت کنید.

  

چای برای مقابله با سرماخوردگی, چای برای رفع گرفتگی بینی سرماخوردگی

چای جینسینگ

 

چای گواوا

چای گواوا ممکن است اولین چیزی نباشد که وقتی به فکر درمان سرماخوردگی هستید، اما ارزش امتحان کردن را دارد. این گیاه با استفاده از برگ‌های گواوا که سرشار از ویتامین C است برای حمایت از سلامت ایمنی شما ساخته می‌شود. برگ‌های گواوا همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها از جمله فلاونوئیدها و کورستین هستند که می‌توانند از سلامت سیستم ایمنی نیز حمایت کنند.

 

چای گواوا یک نوشیدنی خوشمزه و سالم است که از برگ های درخت گواوا تهیه می شود. این چای دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. مطالعات لوله آزمایش نشان داده اند که چای گواوا ممکن است به کنترل شیوع عفونت آنفولانزا کمک کند. این مطالعات نشان داده اند که چای گواوا می تواند رشد ویروس آنفولانزا را مهار کند و به سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با عفونت کمک کند.

 

با این حال، این مطالعات فقط در محیط آزمایشگاهی انجام شده اند. لازم است تحقیقات بیشتری برای بررسی اینکه آیا چای گواوا در انسان نیز موثر است، انجام شود. اگر به دنبال راهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود و کاهش خطر ابتلا به آنفولانزا هستید، چای گواوا ممکن است یک گزینه باشد. با این حال، قبل از مصرف هرگونه مکمل یا داروی گیاهی، با پزشک خود مشورت کنید.

 

چای برای مقابله با سرماخوردگی, چای برای رفع گرفتگی بینی سرماخوردگی

چای گواوا

 

چای ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان یک گیاه دارویی است که قرن هاست در طب سنتی چینی برای درمان طیف وسیعی از بیماری ها استفاده می شود. این گیاه دارای خواص ضد میکروبی، ضد التهابی و ضد ویروسی است. تحقیقات مدرن نشان داده است که ریشه شیرین بیان ممکن است برای درمان گلودرد، علائم گوارشی و حتی ویروس آنفولانزا مفید باشد.

 

ریشه شیرین بیان اغلب در قرص‌های پاستیل برای کمک به درمان گلودرد استفاده می‌شود. این امر به این دلیل است که ریشه شیرین بیان دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است که می تواند به کاهش درد و التهاب گلو کمک کند. ریشه شیرین بیان می تواند به تسکین علائم گوارشی مانند سوء هاضمه، نفخ و یبوست کمک کند. این امر به این دلیل است که ریشه شیرین بیان دارای خواص ضد التهابی و ضد اسپاسم است که می تواند به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک کند.

 

مطالعات آزمایشگاهی نشان داده است که ریشه شیرین بیان ممکن است به پیشگیری و درمان ویروس آنفولانزا کمک کند. این امر به این دلیل است که ماده اصلی فعال ریشه شیرین بیان، گلیسیریزین، می تواند به مهار رشد ویروس آنفولانزا کمک کند.

 

چای برای مقابله با سرماخوردگی, چای برای رفع گرفتگی بینی سرماخوردگی

چای ریشه شیرین بیان

 

چای یک نوشیدنی ساده و خوشمزه است که می تواند به بهبود سرماخوردگی شما کمک کند. با امتحان کردن انواع مختلف چای، می توانید طعمی را پیدا کنید که دوست دارید و به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید.

• از آب جوش تازه استفاده کنید.

• چای را به مدت کافی دم کنید تا طعم و خواص آن آزاد شود.

• اگر چای خیلی تند است، می توانید مقدار آب را افزایش دهید.

• می توانید از عسل یا نبات برای شیرین کردن چای استفاده کنید.

 

برای تهیه چای در منزل، آب را بجوشانید و چای را در آب دم کنید. برای اکثر چای‌ها، 3 تا 5 دقیقه کافی است، اما دستورالعمل‌های بسته را دنبال کنید زیرا زمان دم کردن بهینه می‌تواند بسته به نوع چای شما متفاوت باشد. عسل می‌تواند به کاهش سرفه در بزرگسالان و کودکان بالای یک سال، بنابراین ممکن است بخواهید عسل را به چای خود اضافه کنید.

وقتی سرما می خورید، چای داغ می تواند به رفع احتقان و تسکین گلو کمک کند. چای زنجبیل، چای نعناع فلفلی و چای ریشه شیرین بیان ممکن است به کاهش علائم گوارشی کمک کند، در حالی که گزینه هایی مانند چای سنجد، چای گواوا و چای لیمو می توانند از سلامت سیستم ایمنی بدن حمایت کنند. افزودن لیمو و عسل به هر چای می تواند فوایدی برای سلامت سیستم ایمنی و سرکوب سرفه بیافزاید.

 

 

گردآوری:بخش سلامت بیتوته 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow