چه چیزی باعث سلولیت می شود؟ راههای درمان و پیشگیری از سلوليت و درمان قطعی سلولیت چه می‌دانید؟!  


			
		چه چیزی باعث سلولیت می شود؟ راههای درمان و پیشگیری
		از سلوليت و درمان قطعی سلولیت چه می‌دانید؟!  
0
برآمدگی ها و فرورفتگی های روی پوست بدن سلولیت است   شاید با ایستادن جلوی آینه...



برآمدگی ها و فرورفتگی های روی پوست بدن سلولیت است

 

شاید با ایستادن جلوی آینه و نگاه کردن به اندام بدن خود متوجه شده باشید که فرورفتگی یا برآمدگی هایی روی پوست شما وجود دارد یا با رفتن به استخر و دیدن بدن افراد مختلف متوجه فرورفتگی پوست یا برآمدگی های پوست آن ها شده باشید . این برآمدگی یا فرورفتگی ها همان سلولیت است. در این مطلب می خواهیم با شما در رابطه با سلولیت، انواع آن، علت به وجود آمدن آن و راه های درمان آن صحبت کنیم.

سلولیت چیست؟

در بدن سلول‌هایی وجود دارد که وظیفه آنها اتصال پوست به عضلات زیرین پوست است بین بافت های پوست و عضلات زیرین چربی ها وجود دارند. زمانی که توده ی چربی ها بزرگ شود باعث فشار آوردن به پوست می شود و آن را به سمت بالا فشار می‌دهد و این بالا رفتن باعث ایجاد فرو رفتگی یا برآمدگی روی پوست می شود. این ناهماهنگی بر روی سطح پوست را سلولیت گویند.

 

سلولیت را نمی‌توان یک بیماری معرفی کرد  اگرچه باعث می‌شود که تغییرات ظاهری بر روی پوست انسان ایجاد شود اما این تغییرات برای سلامتی فرد مضر نمی باشد و فقط از نظر ظاهری می تواند برای فرد ناخوشایند باشد.

 

انواع مختلف سلولیتسلولیت های سفت

این سلولیت ها قابل لمس نیستند و به عضلات می چسبند. و یکی از مشخصه های آنها این است که با فشار دادن آنها احساس درد می کنید. این نوع سلولیت بیشتر در خانم ها با شرایط عادی ایجاد می شود.

 

سلولیت های شل

این سلولیت ها به راحتی قابل لمس هستند و بین انگشتان قرار می گیرند و لمس می‌شود این سلولیت در صورت فشار دردی همراه نخواهد داشت.

 

سلولیت های عفونی

برخی از پزشکان آنرا سلولیت نمی دانند و به آن عفونت پوستی می‌گویند. اما بسیاری از پزشکان معتقدند که این سلولیت عفونی است. سلولیت عفونی این گونه اتفاق می افتد که:  

باکتری هایی روی پوست وجود دارد و با خراش و بریدگی عمیق به اعماق پوست نفوذ می کنند و باعث ایجاد سلولیت عفونی می شود. باکتری هایی که باعث ایجاد این نوع سلولیت می‌شود باکتریهای استرپتوکوک و استافیلوکوکوس نام دارند.

 

سلولیت چیست, درمان سلولیت, درمان سلولیت ران

سلولیت برای سلامتی فرد مضر نیست و از این رو بیماری محسوب نمی شود

 

محل ایجاد سلولیت عفونی معمولاً در اطراف دهان،چشم، بینی،گونه، مقعد و ... می باشد.

 

دلایل ایجاد سلولیت

دلایل زیادی برای ایجاد سلولیت وجود دارد اما در زیر رایج ترین دلایل آن را توضیح می دهیم: 

 

رابطه جنسیت و  سلولیت 

آقایان به دلیل داشتن پوستی محکم و ضخیم معمولاً کمتر دچار سلولیت می شود. و خانم ها به دلیل ظرافت پوستی و همچنین تغییرات هورمونی نسبت به آقایان بیشتر دچار سلولیت می شوند و همچنین مصرف قرص های بارداری و عادت ماهیانه در خانمها بستر ایجاد سلولیت را در آنها فراهم می کند.

 

کرم ضد سلولیت, درمان سلولیت پا, ورزش برای رفع سلولیت

سلولیت در خانم ها بیشتر بوجود می آید

 

رژیم غذایی و سلولیت 

در صورتی که از غذاهای سالم و مقوی استفاده نشود و یا غذاهای پرچرب استفاده شود زمینه بروز سلولیت فراهم می شود.

مواردی که باید در رژیم غذایی رعایت شود:

1. مصرف آب فراوان 

2. عدم مصرف الکل 

3. استفاده نکردن از نمک فراوان در غذاها 

4. مصرف غذاهای کم چرب 

5. غذاهایی مانند فست فود ها و کنسرت های آماده مصرف نشود.

 

رابطه چاقی و  سلولیت 

 افرادی که چاق هستند بیشتر در معرض سلولیت هستند. زیرا زمانی که چربی ها و مواد زائد در زیر پوست جمع شوند سلولیت به وجود می آید.

 

وجود استرس و ایجاد سلولیت 

دلیل اصلی ایجاد سلولیت را می‌توان استرس دانست استرس در بدن باعث ایجاد التهاب می‌شود و همین سرعت ایجاد سلولیت در بدن را زیاد میکند.

 

عوامل ژنتیکی و سلولیت 

اگر کسی قبلا در خانواده سلولیت داشته احتمال ایجاد سلولیت در بدن شما را افزایش می دهد و باید با رعایت موارد مختلفی از بروز سلولیت جلوگیری کرد.

 

افزایش سن و سلولیت 

افزایش سن در افراد باعث می‌شود که پوست بدن نازک و شل شود زیرا سوخت و ساز در بدن کم شده و همچنین کلاژن سازی  پوست نیز کم می شود و همه این عوامل دست به دست هم می دهد و باعث ایجاد سلولیت می شود.

 

راه های درمان سلولیت چیست؟درمان سلولیت با ورزش

ورزش کردن یکی از راه های از بین بردن سلولیت است فرد با ورزش کردن و چربی سوزی باعث می‌شود که میزان چربی در بدن کم شود که همین عامل باعث می‌شود که میزان سلولیت در بدن نیز کاهش یابد.

 

درمان سلولیت با ماساژ  قهوه

ترکیب قهوه و چند ماده دیگر برای از بین بردن سلولیت معجزه می کند 

کمی پودر قهوه را با دو قاشق شکر و روغن  نارگیل ترکیب کرده و آن را با فشار زیاد روی محل سلولیت ماساژ دهید. مخلوط پودر قهوه گرم شده همراه با روغن زیتون نیز برای از بین بردن سلولیت مفید است و در کمترین زمان آن را از بین میبرد.

 

درمان سلولیت با  تغذیه مناسب

 رژیم سخت و طاقت‌فرسا نیازی نیست و فقط با رعایت کردن و خوردن میوه و سبزیجات و همچنین غذاهای کم چرب و استفاده از شکر، نمک و چربی در اندازه کافی می توان از بروز سلولیت جلوگیری کرد.

 

درمان سلولیت با  سرکه سیب

ترکیب سرکه سیب و آب و عسل نیز برای از بین بردن سلولیت مناسب است. یک سوم لیوان سرکه سیب و دو سوم لیوان آب و کمی عسل را با هم ترکیب کنید و روی محل سلولیت ماساژ دهید و بعد از ۳۰ دقیقه محل را با آب ولرم شستشو دهید.

 

درمان سلولیت با  ماساژ دادن

بعضی از سلولیت ها با ماساژ دادن های مداوم از بین می رود.

 

روشهایی که در بالا گفته شد همگی در خانه قابل انجام است اما روش هایی برای از بین بردن سلولیت وجود دارد که با وسایل الکترونیکی انجام می شود.

 

سلولیت, سلولیت چیست, درمان سلولیت

ورزش کردن یکی از راه های از بین بردن سلولیت است

 

درمان سلولیت با  عمل سلولاز

در این روش به کمک لیزر چربی های زیر پوست از بین می‌رود و به ضخیم شدن پوست نیز کمک می کند.

 

درمان سلولیت با  کویتیشن

در این روش با ایجاد امواج اولتراسوند محتویات بافت‌های چربی و مواد مضر آن از بین می رود و از طریق ادرار از بدن دفع می شود.

 

درمان سلولیت با داروهای شیمیایی

• کرم رتینول

با تهیه کردن کرم رتینول از داروخانه ها و استفاده از آن نیز می‌توان در مواردی سلولیت را از بین برد.

• شربت آنتی بیوتیک

مصرف داروهایی مانند شربت های آنتی بیوتیک نیز برای از بین بردن سلولیت عفونی مناسب است.

 

توجه داشته باشید که سلولیت به تنهایی بیماری خطرناکی به حساب نمی آید ولی در مواردی که سلولیت حاد ایجاد می شود باید به پزشک مراجعه کرد.

 

گردآوری : بخش سلامت بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow