تمام مراقبت های مامایی ویژه دوران بارداری


			
		تمام مراقبت های مامایی ویژه دوران بارداری
0
مشاوره زنان و بارداری   به دنیا آوردن کودک یک زمان هیجان انگیز است که اغلب خا...



مشاوره زنان و بارداری

 

به دنیا آوردن کودک یک زمان هیجان انگیز است که اغلب خانم ها را به انتخاب سبک زندگی سالم تر برمی انگیزد و در صورت لزوم برای رسیدن به وزن مناسب بدن تلاش می کنند. در اینجا نکاتی در مورد چگونگی بهبود عادات غذایی و فعالیت بدنی هنگام بارداری و پس از تولد کودک پیدا خواهید کرد.

 

این نکات می توانند در صورت باردار نبودن اما در فکر بچه دار شدن نیز مفید باشند! اکنون با ایجاد تغییراتی می توانید به عادت های جدید زندگی عادت کنید. شما به کودک خود بهترین شروع ممکن در زندگی را می دهید و یک زندگی سالم برای خانواده خود هستید.

 

علت درد رحم در بارداری

بسیاری از خانم ها در دوران بارداری درد در انتهای لگن را تجربه می کنند. علائم ممکن است در اوایل، به ویژه در بارداری دوم ظاهر شود. یکی از دلایل درد کشیدگی رحم است، اما تغییرات هورمونی نیز می توانند بر احساس و رفتار عضلات انتهای لگن تأثیر بگذارد.

 

احساس درد در انتهای لگن متفاوت است و ممکن است یک زن آنها را در نزدیکی رحم یا مثانه، واژن، پشت یا شکم احساس کند. برخی از خانم ها که درد در انتهای لگن دارند، سابقه صدمات در انتها لگن، مانند پارگی یا اپی تیزوتومی در هنگام زایمان دارند. بسیاری از آنها دارای عضلات انتها لگن ضعیفی هستند و این می تواند علائم دیگری مانند افتادگی مثانه هنگام پرش یا عطسه ایجاد کند. درد در انتهای لگن به جنین در حال رشد صدمه نمی زند، اما با پیشرفت بارداری می تواند بدتر شود.

 

در اوایل بارداری، بسیاری از خانم ها احساس گرفتگی می کنند که مشابه گرفتگی در زمان قاعدگی است. گشاد شدن رحم یا افزایش سطح پروژسترون ممکن است از دلایل آن باشند. برخی از خانم ها نگران این هستند که گرفتگی، نشانه از بین رفتن حاملگی باشد. گرفتگی شدید که در طی چند ساعت به طور پیوسته بدتر می شود، ممکن است هشداری در مورد از دست رفتن حاملگی باشد، به خصوص اگر خونریزی وجود داشته باشد. با این حال، برای بسیاری از زنان باردار، گرفتگی یک عارضه موقتی است و یک مشکل محسوب نمی شود.

 

تشخیص جنسیت جنین در سونوگرافی

اگر تصمیم گرفتید که جنسیت کودک خود را دریابید ، به احتمال زیاد از طریق سونوگرافی این کار را خواهید کرد.

 

به طور معمول، سونوگرافی در نیمه راه از طریق بارداری انجام می‌شود .

 این مطالعه , بررسی کالبدشناسی جنین نامیده می‌شود و برای یافتن ناهنجاری‌های جنینی , بدون توجه به جنسیت نوزاد شما انجام می‌شود .

 

صحت گزارش به عوامل زیادی از جمله سن کودک , تجهیزات مورد استفاده , تکنسین و کودک بستگی دارد .

 

با این حال , نشانه‌هایی مشخص در تصاویر اولتراسونوگرافی پسر و دختر وجود دارد که از تکنسین برای تعیین جنسیت نوزاد استفاده می‌کند .

 

یکی از نشانه هایی که مادران فکر می کنند به طور خودکار نشان دهنده یک دختر است ، مثلاً نظریه “عدم وجود آلت = دختر” است. این نظریه بیان می‌کند که اگر تکنسین سونوگرافی نتواند آلت تناسلی را پیدا کند ، کودک به طور خودکار یک دختر است. در زیر خواهید دید که در عکس سونوگرافی یک دختر بیشتر از عدم وجود آلت تناسلی وجود دارد. در حقیقت ، به ویژه در اوایل بارداری ، یک کلیتوریس و آلت تناسلی تقریباً به اندازه و شکل یکسان هستند.

 

مشاوره زنان و بارداری

بارداری بخشی از زندگی شماست که واقعاً هرگز فراموش نمی کنید. گذشته از همه شادی و عشقی که برای شما به ارمغان می آورد ، دلیل دیگر یادآوری مداوم ارتباط کمی با میزان کارهایی که در بارداری می گذرد وجود دارد .

 

 به غیر از بارداری (چشمک چشم) ، چیزهای زیادی برای فکر کردن و اطمینان از زمان بارداری وجود دارد. اگرچه وقتی به آن فکر می کنید کار سختی به نظر می رسد ، وقتی واقعاً آنرا انجام می دهید ، این یک توپ کاملا متفاوت است.

 

 وقتی همه این تلاش ها را می کنید، می دانید که این برای سلامتی و فایده کودک شماست و باعث می شود این کار خیلی شبیه کار نباشد.

 

 تمام کارهایی که باید انجام شود در دوران بارداری قرار دارد، تمام تست هایی که مادران باید انجام دهند. این آزمایشات به دلایل مختلفی انجام می شود که اصلی ترین آنها اطمینان از سلامتی شما و کودک شما است.

 

این آزمایشات بررسی می کنند که بدن شما چگونه کار می کند و کودک شما چگونه در حال رشد است تا ببیند آیا برای اطمینان از سلامتی مادر و نوزاد چیز دیگری لازم است یا خیر. 

 

برخی از متداول ترین آزمایشاتی که باید در دوران بارداری انجام شود ، آزمایش خون ، آزمایش ادرار و سونوگرافی است.

 

مکمل های سه ماهه دوم بارداریمصرف مجاز اسید فولیک در بارداری

مصرف اسید فولیک قبل از بارداری و در طول بارداری ممکن است به کاهش خطر نقص لوله عصبی کمک کند. اسید فولیک همچنین به عنوان فولات یا ویتامین B-9 شناخته می شود.

 

مکمل های سه ماهه اول بارداری

لوله های عصبی ساختارهای جنینی هستند که سرانجام ستون فقرات و مغز جنین را تشکیل می دهند. نقص لوله عصبی می تواند باعث ایجاد مشکلات جدی در ستون فقرات و مغز ، از جمله اسپینا بیفیدا شود ، شرایطی که قسمت هایی از ستون فقرات به درستی بسته نمی شوند.

 

اسید فولیک همچنین به بدن یک خانم باردار کمک می کند تا گلبول های قرمز خون را بسازد ، به طور بالقوه خطر کم خونی را کاهش می دهد . کم خونی ممکن است عوارض حاملگی ایجاد کند ، مانند:

وزن کم هنگام تولد

تولد زودرس

کم خونی نوزاد

گذشته از اسید فولیک ، چندین ماده مغذی مهم دیگر می توانند زنان باردار و شیرده استفاده کنند  شامل:

 

کمبود آهن در بارداری: 

زنان باردار حدود دو برابر مقدار توصیه شده معمول آهن معدنی را نیاز دارند. آهن یکی دیگر از اجزای مهم سلولهای قرمز خون است. خانمهای باردار که به اندازه کافی آهن دریافت نمی کنند ممکن است دچار کم خونی فقر آهن شوند. یزان خوراکی توصیه شده برای خانم باردار 18 میلی گرم در روز است. مادر باید در طول بارداری و در دوران شیردهی به اندازه کافی مکمل آهن و غذاهای غنی از آهن مصرف کند زیرا کودک تمام مواد مغذی را از کودک می گیرد.

 

مادر باید ذخایر کافی آهن داشته باشد زیرا نوزادان از ذخایر آهن مادر استفاده می کنند و این دوباره مادر را کم خون می کند. غذاهای غنی از آهن شامل سبزیجات برگ سبز تیره ، غلات غنی شده ، لوبیای خشک ، مرغ ، ماهی ، گوشت ، تخم مرغ ، نخود سبز ، زردآلو خشک و آب گوجه فرنگی است. 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow