راهنمای خرید عدسی تدریجی؟


			
		راهنمای خرید عدسی تدریجی؟
0
راهنمای خرید عدسی تدریجی     در این گزارش سعی شده است که یک معرفی کلی از عدسی ت&#...



راهنمای خرید عدسی تدریجی

 

 

در این گزارش سعی شده است که یک معرفی کلی از عدسی تدریجی ارائه شود و به این سوال که چگونه عدسی تدریجی خوب بخریم پاسخ داده شود.
عدسی تدریجی چیست؟

عدسی تدریجی یا progressive به عدسی هایی گفته می‌شود که دید دور و  نزدیک و هم میانی در عینک فراهم شده است. در گذشته افراد از عینک های دو کانونه استفاده می‌کردند که هم در ظاهر و هم در عملکرد از عدسی تدریجی ضعیف تر به حساب می‌آید. اما عدسی های تدریجی هم به خاطر ظاهرشون که با عدسی های عادی تفاوتی ندارند و هم به دلیل عملکرد بینایی بهتر مورد اقبال بیشتری قرار گرفته اند. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید در این عدسی از کانون دور تا کانون نزدیک بینهایت کانون وجود دارد که نمره به صورت تدریجی تا رسیدن به نمره دید نزدیک تغییر می‌کند. 

 

طبیعتا شما برای دیدن فاصله 20 متری به یک نمره نیاز دارید که برای فاصله 2 یا 4 متری به نمره کمتر از آن.  اینجاست که عدسی تدریجی تفاوتش را نشان میدهد. 

 

عدسی تدریجی,خرید عدسی تدریجی,راهنمای خرید عدسی تدریجی

خرید عدسی تدریجی

 

نقاط قوت و ضعف عدسی تدریجی

نکته ای که باید در نظر گرفت این موضوع است که داشتن عدسی تدریجی ممکن است تجربه ی جدیدی برای فرد باشد. این تجربه ی جدید نیاز به عادت کردن دارد پس اگر بار اولی است که عدسی تدریجی سفارش می‌دهید حتما بخش بعدی این مقاله را بخوانید ولی این موضوع را در نظر بگیرید که بین یک هفته الی یک ماه مغز نیاز به عادت کردن به رفتارهای جدید دارد.

 

عادت های جدید هنگام استفاده از عدسی تدریجی

هنگام بالا و پایین رفتن از پله نیاز هست که سر کمی به سمت پایین مایل شود و اگر عادت داشتید که فقط چشم رو به پایین بیاید دچار مشکل می‌شوید چرا که قسمت پایینی عدسی شما دید نزدیک دارد و قسمت میانی آن برای دید میانی است. 

 

هنگام استفاده از وسایل دیجیتال مثل لب تاپ زاویه سر و گردن را باید کمی نسبت به گذشته تغییر بدید چرا که لب تاپ نیز در فاصله میانی شما قرار می‌گیرد.

 

نکته مهمتر اینکه اصطلاحی به اسم میدان دید در این نوع عدسی ها نقش کلیدی بازی می‌کند. اطراف عدسی های تدریجی بنا به نوع عدسی دارای آستیگمات کاذب یا اعوجاج (distortion) هست که این مساله باعث می‌شود که شما برای دیدن کناره ها باید کمی سر را بچرخانید. البته در بخش توضیح انواع عدسی ها بیشتر در این مورد خواهیم گفت. 

 

چه افرادی بهتر است از عدسی تدریجی استفاده کنند

اگر شما مدیر یا وکیل هستید یا کارمندی هستید که هم زمان با افراد در تماسید و هم در حال خواندن یا نوشتن هستید بهترین گزینه عدسی تدریجی هست. اگر شما فردی هستید که بر پروژه ها در فضای باز نظارت می‌کنید و هم زمان یاداشت برداری می‌کنید به عینک تدریجی قطعا نیاز دارید.

 

اگر یک خانم خانه دار هستید که همزمان هم تلویزیون روشن هست هم به فرزندان خود رسیدگی می‌کنید و هم به کارهای فاصله نزدیک مثل آشپزی یا خیاطی مشغول هستید به شما هم عدسی تدریجی پیشنهاد می‌کنیم. 

 

عدسی تدریجی,خرید عدسی تدریجی,راهنمای خرید عدسی تدریجی

عدسی تدریجی

 

چه افرادی نباید عدسی تدریجی استفاده کنند

اگر شما یک عینک برای کار مشخصی می‌خواهید نباید عدسی تدریجی استفاده کنید. مثلا اگر شما یک نجار یا نقاش هستید که ساعت ها مشغول کار در فاصله نزدیک هستید و با کسی در ارتباط نیستید و نهایتا برای کارهای ساده مثل چایی خوردن یا ... کار را رها می‌کنید شما نباید عدسی تدریجی استفاده کنید. 

 

اگر شما آستگیمات چشمتان بالاست و نمی‌خواهید بودجه زیادی برای بهترین نوع های تدریجی اختصاص دهید شما هم نباید عدرسی تدریجی استفاده کنید. 

 

چطوری بهترین عدسی تدریجی را داشته باشیم؟

برای داشتن بالاترین درجه ی رضایت از عینک تدریجی خود باید چند قدمی که در ادامه توضیح می‌دهیم را به دقت انجام دهید و حذف شدن هر کدام ممکن است منجر به نارضایتی شما از عینکتان شود. 

 

گام اول: اپتومتری یا بینایی سنجی دقیق

اینکه شما از پزشک یا اپتومتر حاذقی برخوردار باشید و نمره چشم شما را به دقت و صحیح تجویز کرده باشد اولین گام هست. پس بهتر هست که همواره نزد چشم پزشک یا اپتومتری مراجعه کنید که به آن فرد و تجویزش اعتماد دارید. 

 

گام دوم: مشاوره و نیاز سنجی

شاید بتوان گفت از مهمترین گام هایی است که فراموش می‌شود. شما ابتدای مراجعه به عینک سازی حتما باید نسخه خود را تحویل مشاور دهید تا وی به دقت با سوالاتی که از قبل آماده شده با شما مشاوره داشته باشد. ما در عینک وحدت این موضوع را با دقت و وسواسی خاص آماده کرده ایم. دانستن اطلاعاتی از قبیل کار و تفریح شما، برنامه ورزشی  و... باعث می‌شود که عینک یا عدسی متفاوتی به شما پیشنهاد داده شود. حتی اگر شما مایل بودید می توانید از مشاوره تلفنی بهره ببرید.

 

گام سوم: انتخاب عدسی مطابق نیاز فرد

اینکه برای شما چه نوع عدسی تدریجی بهتر است تجویز شود موضوعی است که در گام دوم تقریبا به جواب رسیده ایم. اما این جاست که معرفی انواع عدسی تدریجی معنا پیدا می‌کند. اینکه هر برند یا هر مدل عدسی تدریجی با هم چه تفاوتی دارند. اینکه چرا زایس یا هویا بهترین عدسی های دنیا شناخته می‌شوند و عدسی های دیگر ساخت ایران یا ترکیه مثل اپتکس، ایندو یا نواکس چه کیفیتی دارند همه و همه در این مرحله تصمیم گیری می‌شود.

 

گام چهارم: انتخاب فریم مناسب شما

ما همواره بر این باور بودیم که در مورد عدسی تدریجی بودجه اصلی شما باید برای عدسی اختصاص پیدا کند و به همین خاطر شما در گام سوم با انتخاب عدسی تون بودجه ی باقی مانده جهت انتخاب فریم را می‌دانید. یکی از متنوع ترین مجموعه های عینک طبی اورجینال را می‌تونید چه در سایت عینک وحدت و چه فروشگاه حضوری ببینید. 

 

گام پنجم: اندازه گیری دقیق عینک روی صورت شما

مهترین گام خرید عدسی تدریجی  اندازه گیری درست و دقیق است. مختصات قرارگیری عینک روی صورت شما، مثل فاصله مردمکی pd دقیق چشم راست و چپ، شیب پانتوسکوبیک عینک روی صورت شما و بسیاری ازموارد دیگر در این مرحله با استفاده از دقیق ترین دستگاه ساخت شرکت زایس آلمان به نام RVT در عینک وحدت انجام می‌شود. این اندازه گیری در دو قسمت تاثیر گذار است. در سفارش عدسی تدریجی به برخی پارامترهای این اندازه گیری نیاز است. گاهی مشاهده شده اندازه گیری با دست انجام می‌شود که این موضوع خطا را به شدت افزایش می‌دهد. اندازه گیری در تراش عدسی تدریجی نیز بسیار اهمیت داردو  باعث می‌شود شما بهترین نتیجه را داشته باشید.

 

عدسی تدریجی,خرید عدسی تدریجی,راهنمای خرید عدسی تدریجی

بهترین عدسی تدریجی

 

گام ششم: ساخت و تراش عدسی تدریجی

عینک وحدت در طی این 40 سال با داشتن یک لابراتوار مجهز و عالی برای ساخت و تراش عدسی تدریجی، موفق شده که بهترین عدسی های تدریجی را برای مشتریان خود ساخته و رضایت مندی 94 درصدی را در استفاده از عینک های تدریجی خود کسب کند. اگر تمامی گام های بالا به دقت و صحیح انجام شود ولی گام ششم به درستی انجام نشود مثل مهاجمی است که جلوی دروازه خالی به خاطر فداکاری و تلاش هم تیمی هایش قرار می‌گیرد ولی باز هم توپ را به اوت می‌فرستد. 

 

انواع عدسی تدریجی؟

در سایت اپتیک وحدت تلاش کردیم انواع عدسی های تدریجی از برندهای مختلف مانند زایس و رودن اشتوک آلمان گرفته تا هویای ژاپن، از ایندو اسپانیا گرفته تا کاستوم و اپتکس ایران رو مورد نقد و بررسی قرار دهیم تا شما قبل از خرید بتوانید با اطلاعات کامل مراجعه کنید. حتی شما می‌توانید از  امکان مشاوره رایگان عدسی به صورت تلفنی استفاده کنید. در نظر داشته باشید که شما برای چشمان خود هزینه می‌کنید. 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow