جشنواره هنگ کنگ برندگانش را شناخت/ بازیگر ایرانی جایزه برد


			
		جشنواره هنگ کنگ برندگانش را شناخت/ بازیگر ایرانی جایزه برد
0
در حالی که دو فیلم «کلود در اتاقش» و «این یک مراسم سوگواری نیست...» بهترین فیلم&zwnj...



در حالی که دو فیلم «کلود در اتاقش» و «این یک مراسم سوگواری نیست...» بهترین فیلم‌های جشنواره فیلم هنگ‌کنگ شدند، بختیار پنجه‌ای حایزه بهترین بازیگر مرد را برای فیلم «بیگانه» دریافت کرد.

به گزارش مهر به نقل از اسکرین دیلی، جشنواره بین‌المللی فیلم هنگ کنگ که امسال به دلیل شیوع کرونا لغو شد با داوری آنلاین، برندگان بخش رقابتی این دوره خود را معرفی کرد.

 

فیلم ژنگ لو ژینیوان با عنوان «کلود در اتاقش» و «این یک مراسم سوگواری نیست، رستاخیر است» ساخته لموهنگ جرمیا موسس به عنوان بهترین فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فیلم هنگ‌کنگ انتخاب شدند.

 

این دو فیلم در بخش بهترین بازیگر زن نیز موفق به کسب جایزه شدند و جین جینگ برای «کلود در اتاقش» در بخش رقابتی سینمای جوان (به زبان چینی) به عنوان برنده انتخاب شد و مری توالا ملونگو نیز در بخش رقابتی سینمای جوان برای «این یک خاکسپاری نیست، رستاخیر است» جایزه برد.

 

جایزه بهترین کارگردان سینمای جوان (جهانی) به پوشپندرا سینگ از هند برای «چوپان و هفت ترانه» رسید و بختیار پنجری نیز جایزه بهترین بازیگر مرد را برای بازی‌اش در فیلم ایرانی «بیگانه» ساخته نادر ساعی‌ور دریافت کرد. جانیس رافا فیلمساز یونانی نیز برای «کالا آذر» تقدیر ویژه دریافت کرد.

 

«دندان عقل» ساخته لیانگ مینگ نیز جایزه بهترین کارگردان را برد و ووژیائو لیانگ بازیگر این فیلم نیز بهترین بازیگر بخش رقابتی سینمای جوان (چینی زبان) شناخته شد.

 

در بخش رقابتی مستند جایزه «پرنده آتشین» به «نقاش و دزد» ساخته بنجامین ری رسید و جایزه هیات داوری به «وقتی بدانی» ساخته امانویل کاپلین اهدا شد.

 

جشنواره بین‌المللی هنگ کنگ قرار بود از ۱۸ تا ۳۱ آگوست به صورت فیزیکی برگزار شود اما در نهایت اواخر جولای اعلام شد این جشنواره لغو شده است.

 

پنجه‌ای به خاطر بازی در فیلم «نامو» (بیگانه) نخستین تجربه کارگردانی نادر ساعی ور با تهیه‌کنندگی مستانه مهاجر و طهورا ابوالقاسمی جایزه بهترین بازیگر مرد در جشنواره تائورمینا را نیز پیشتر از آن خود کرده بود.

 

«نامو» پیش از این در بخش فوروم هفتادمین جشنواره برلین حضوری موفق داشت.

 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow