رحمان احمدی؛ ناجی سنگر ایران در برزیل


			
		رحمان احمدی؛ ناجی سنگر ایران در برزیل
0
رحمان احمدی؛ ناجی سنگر ایران در برزیلرحمان احمدی دروازه بان ملی پوش کشورما...



رحمان احمدی؛ ناجی سنگر ایران در برزیل
رحمان احمدی دروازه بان ملی پوش کشورمان بدون شک یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان تیم ملی در راهیابی ایران به جام جهانی 2014 برزیل بود به خصوص در سه دیدار آخر تیم ملی و آن توپ معروفی که در بازی با کره جنوبی از روی خط بیرون کشیدباعث شد تا سال ها در یاد و خاطرات فوتبال دوستان باقی بماند.


رحمان احمدی در هشتم مرداد ماه سال 1359 در نوشهر میان خانواده ای هفت نفره به دنیا آمده، خانواده ای که پنج پسر دارد و او فرزند دوم خانواده است. دیپلم علوم انسانی گرفت و در سال 1382 ازدواج کرد که ثمره آن، دو فرزند دختر به نام های باران و دریا  هستند. جالب است بدانید او دردوره دبیرستان مهاجم بود اما در پست دروازه بانی تست داد و قبول شد.

 

 رحمان احمدی دروازه بان تیم ملی فوتبال

 

مهاجم بودم
در دوران تحصیل در پست مهاجم بازی می کردم ولی زمانی که تیم شموشک در نوشهر قرار بود از میان بازیکنان جوان تست بگیرد، به عنوان دروازه بان تست دادم و همان روز اول قبول شدم. رده های نوجوانان، جوانان و امید را همراه با تیم شموشک نوشهر سپری کردم و حتی سال اولی که همراه این تیم به لیگ برتر صعود کردیم، دروازه بان اول تیم بودم. من فوتبالم را مدیون شموشک هستم به ویژه فخرالدین پناهی که مربی من بود و حق زیادی به گردن من دارد.


آرامش را دوست دارم
بعد از شموشک به سایپا و سپاهان رفتم تا اینکه با دعوت علی دایی به پرسپولیس پیوستم. یک سال در این تیم بودم ولی ترجیح دادم به جایی بروم که آرامش بیشتری داشته باشم. به نظرم حضور در تیم های پرسپولیس و استقلال شرایط خاصی دارد و بازیکن همیشه ناخواسته در حاشیه است. من دوست دارم جایی باشم که به دور از هیاهو کار کنم و همه تمرکزم روی تمریناتم باشد. شرایطم در پرسپولیس مساعد نبود برای همین این تیم را ترک کردم.


از اصفهان به برزیل می روم
ترجیح دادم به سپاهان بیایم. من از اصفهان خاطرات خوبی دارم و با سپاهان که تیمی بسیار حرفه ای است راه پیشرفتم هموارتر می شود. سپاهان تیم بزرگی است که در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور دارد. می خواهم با درخشش در این تیم و حفظ آمادگی ام از مسافران جام جهانی 2014 برزیل باشم.

 

رحمان احمدی,رحمان احمدی دروازه بان تیم ملی فوتیال,بیوگرافی رحمان احمدی

  رحمان احمدی دروازه بان تیم ملی فوتبال

 

از استرس خوابم نمی برد
بعد از کناره گیری رحمتی، فشار خیلی زیادی روی من بود. باور کنید شب ها از استرس نمی خوابیدم. خیلی ها به حق و ناحق از من انتقاد می کردند ولی خدا کمک کرد تا من در سه دیدار پایانی تیم ملی گلی دریافت نکنم. خدا می داند اگر من در یکی از این دیدارها گلی می خوردم همه کاسه کوزه ها را سرم می شکستند. یادم نمی رود شب بازی با کره جنوبی تا 5 صبح بیدار بودم و از استرس خوابم نمی برد.


در این مدت گاسپار مربی دروازه بان های تیم ملی خیلی کمکم کرد و به لحاظ روحی، روانی تاثیر بسیار زیادی روی من گذاشت. خود کی روش هم چند جلسه با من حرف زد. حرف هایی که می خواهم بین خودمان بماند ولی همین را بدانید، او مربی بزرگی است که بزرگ می اندیشد و با صحبت هایی که با من داشت، اعتماد به نفسم را چند برابر کرد.


صبوری رمز موفقیت
من سال ها دروازه بان دوم تیم ملی بودم، در این مدت فقط صبوری کردم و همه تمرکزم را روی تمریناتم گذاشتم. هیچ مصاحبه ای نکردم و حاشیه ای به وجود نیاوردم. رحمت کشیدم و مبارزه کردم. 10 سال قبل یکی از روزنامه های ورزشی با من مصاحبه کرد و پرسید «خسته نشدی از اینکه دروازه بان دوم هستی؟» همان زمان گفتم من منتظر تک فرصتی هستم تا توانایی های خودم را اثبات کنم و کی روش این فرصت را به من داد. درست است که این فرصت به من دیر داده شد ولی همه تلاشم را کردم تا جواب اعتماد کی روش را بدهم. خدا را شکر می کنم که شرمنده مردم ایران نشدم.

 

رحمان احمدی,رحمان احمدی دروازه بان تیم ملی فوتیال,بیوگرافی رحمان احمدی

  رحمان احمدی دروازه بان تیم ملی فوتبال

 

برای جام جهانی مبارزه می کنم
الان توقعات از من بیشتر شده و انتظار مربیان هم بالا رفته بنابراین می خواهم فقط و فقط به تمرین کردن فکر کنم. ملاک انتخاب کی روش آمادگی بازیکن است و این به همه ما ثابت شده. او از نام ها نمی ترسد و مدیریت در زمین را به خوبی بلد است. من فکر می کنم امسال یکی از باکیفیت ترین لیگ ها را داشته باشیم. بالاخره همه بازیکنان می خواهند خودی نشان بدهند و مسافر برزیل شوند. من هم همه تلاشم را می کنم تا جایگاهی را که به دست آورده ام از دست ندهم.


هیچ کس از آینده خبر ندارد
من سعی می کنم در باشگاه جدیدم بهترین عملکرد را ارائه بدهم تا بتوانم به باشگاهم کمک کنم. همچنین آمادگی ام را از همه لحاظ حفظ می کنم تا اگر تیم ملی به من نیاز داشت باز هم برای موفقیت تیم تلاش کنم. صددرصد دوست دارم در جام جهانی هم بازی کنم اما اینکه چه اتفاقی می افتد، معلوم نیست. تمام بازیکنان سعی می کنند در این فصل عملکرد قابل قبولی ارائه بدهند و نظر کادر فنی را برای همراهی تیم ملی در بزرگترین میدان فنی جهان جلب کنند. حضور در جام جهانی آرزوی هر بازیکنی است و امیدوارم تا آن زمان مشکلی پیش نیاید و بتوانم در خدمت تیم ملی باشم.

 

رحمان احمدی,رحمان احمدی دروازه بان تیم ملی فوتیال,بیوگرافی رحمان احمدی

  رحمان احمدی دروازه بان تیم ملی فوتبال

 

عاشق خانواده ام هستم
در تمام دورانی که در فوتبال حرفه ای حضور دارم همسرم کمک بسیار زیادی در موفقیتم داشته و همیشه و در همه حال کمک حالم بوده است. او در سخت ترین لحظات بهترین مشوقم بوده و هیچگاه نگذاشته ناامیدی در من نفوذ کند. واقعا از او تشکر می کنم.
من عاشق خانواده ام هستم و هر زمانی که تمرین نداشته باشم یا درگیر مسابقه نباشم، همه وقتم با خانواده ام می گذرد. «باران» و «دریا» همه زندگی من هستند و همیشه با هم بازی می کنیم یا اگر فرصتی باشد با هم به پارک می رویم.

 

مزدک میرزایی و ...
در بازی با عمان متاسفانه گزارشگر بازی با آب و تاب در مورد اشتباهات ملی پوشان صحبت می کرد، انگار از کسی خط گرفته بود. همانطور که در بازی پرسپولیس با پیکان هم اعلام کرد هر دو گلر تیم ها، خارجی هستند، موضوع بدی که نشان دهنده مشکلات دروازه بانی در ایران است.او می گفت در بازی با کویت اشتباهات فاحشی از سوی دروازه بان صورت گرفت. سوال من این است کدام اشتباه؟ ما یک گل خوردیم آن هم از روی نقطه پنالتی که با اشتباه داور اعلام شد. بحث علاقه به فرد و باشگاه را در روزهایی که تیم ملی بازی های مهم دارد باید کنار گذاشت زیرا بحث شخص نیست و بحث موفقیت فوتبال ملی ایران مطرح است.


می توانیم پدیده باشیم
به قول کی روش نباید در برزیل فقط توریست باشیم بلکه با یک برنامه ریزی خوب و بازی های تدارکاتی جدی می توانیم از مدعیان صعود به دور دوم مسابقات باشیم. ما پتانسیل خوبی در فوتبالمان داریم و باید خودمان را باور کنیم. باید این اعتماد به نفس در همه بازیکنان وجودداشته باشد که می توانیم موفق باشیم. یکی از بهترین لحظات زندگی ام زمانی رقم خورد که داور سوت پایان دیدار برابر کره را به صدا درآورد و تیم ملی ایران مستقیم به جام جهانی صعود کرد.


فشار زیادی روی من بود
تلاش کردم خودم را آماده بازی سنگین با کره جنوبی کنم. صددرصد تماشاگران کره ای هم با فشارهای خود کار من را سخت تر کردند ولی خوشبختانه توانستم در آن بازی عملکرد خوبی داشته باشم و نقش کوچکی در موفقیت تیم ملی و صعودش به جام جهانیداشته باشم. متاسفانه برخی فشارها کیفیت عملکرد بازیکنان را زیر سوال می برد اما من این را قبول ندارم که مرد روزهای بزرگ نیستم. من در هر بازی سعی می کنم بهترین عملکرد را ارائه کنم. خوشبختانه بازی به بازی اعتماد به نفسم بیشتر شدو در بازی با کره هم عملکرد خوبی داشتم تا تیم ملی بتواند به جام جهانی برود.

 

رحمان احمدی,رحمان احمدی دروازه بان تیم ملی فوتیال,بیوگرافی رحمان احمدی

  رحمان احمدی دروازه بان تیم ملی فوتبال

 

من سرباز تیم ملی ام
وقتی یک مربی بازیکنی &am

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow