چرا هنگام ورزش پوست من قرمز می شود؟  صورت قرمز بعد از تمرین چه دلیلی دارد؟ علائم خطرناک قرمزی صورت در حین ورزش علل گرمازدگی در ورزشجلوگیری از قرمزی پوست در طول ورزش سوالات متداولنتیجه گیری


چرا هنگام ورزش پوست من قرمز می شود؟  صورت قرمز بعد از تمرین چه دلیلی دارد؟ علائم خطرناک قرمزی صورت در حین ورزش علل گرمازدگی در ورزشجلوگیری از قرمزی پوست در طول ورزش سوالات متداولنتیجه گیری
0
قرمزی صورت بعد از ورزش: چگونه بدن شما به تمرین واکنش نشان می‌دهد؟ چراهنگا...

قرمزی صورت بعد از ورزش: چگونه بدن شما به تمرین واکنش نشان می‌دهد؟


چراهنگام ورزش پوست من قرمز می شود

 

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چگونه برخی از افراد می توانند از یک باشگاه ورزشی بیرون بروند که انگار تازه وارد شده اند؟ اگر در حال خواندن این مطلب  در بیتوته هستید، به احتمال زیاد یکی از افراد خوش شانسی هستید که حتی پس از کوتاه ترین تمرین، صورتش قرمز چغندر می شود.    
علت صورت قرمز بعد از تمرین

علل صورت قرمز بعد از تمرین

 

قرمزی صورت ناشی از ورزش ممکن است دلیلی برای نگرانی به نظر برسد، اما اغلب این روش بدن شما برای کنترل گرمای اضافی ایجاد شده توسط ورزش است. وقتی ورزش می کنید، تغییرات زیادی در بدن شما اتفاق می افتد:

 

• برای به حداکثر رساندن میزان اکسیژن خونتان، سریعتر نفس می کشید.

• ضربان قلب شما تندتر خواهد شد که باعث افزایش جریان خون در عضلات شما می شود.

• رگ های خونی کوچک شما گشاد می شوند تا اکسیژن بیشتری به ماهیچه های شما برسانند و دی اکسید کربن و سایر مواد زائد تجمع یافته را با خود ببرند.

 

همین گشاد شدن رگ های خونی است که باعث برافروختگی پوست شما در حین ورزش می شود!

 

هنگامی که ورزش می کنید، دمای بدن شما افزایش می یابد و خون را به سمت سطح پوست می برد و باعث می شود فرد عرق کند و خنک شود. این مکانیسم طبیعی بدن می تواند منجر به برافروختگی و قرمزی صورت شود که به ویژه در افراد با پوست روشن بیشتر قابل توجه است.

 

   

علائم خطرناک قرمزی صورت در حین ورزش

علائم خطرناک قرمزی صورت بعد از تمرین

 

اکثر قرمزی های صورت در حین ورزش را می توان طبیعی در نظر گرفت.  تا زمانی که احساس خوبی دارید و علائم دیگری ندارید می توانید به تمرینات خود ادامه دهید 

 با این حال، اگر در گرمای شدید ورزش می کنید، قرمزی صورت می تواند نشانه اولیه گرمازدگی یا حتی سکته  باشد. سایر علائم گرمازدگی می تواند شامل تعریق بیش از حد، حالت تهوع و سرگیجه باشد. گرمازدگی زمانی رخ می دهد که بدن دیگر نتواند گرمای اضافی را جبران کند. این ممکن است شامل کاهش توانایی تعریق با پوست گرم و خشک یا فقط کمی مرطوب باشد. گرمازدگی می تواند تهدید کننده زندگی باشد و نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد، زیرا باعث می شود دمای بدن شما بیش از 104 درجه فارنهایت افزایش یابد.

 

   

گرمازدگی در حین ورزش

گرمازدگی

 

و اغلب این حالت در گرمای تابستان و کاهش رطوبت بدن در حین تمرینات رخ می دهد در این شرایط بلافاصله تمرین را متوقف کرده و مقدار زیادی آب بنوشید. اگرعاشق تمرین در فضای باز هستید سعی کنید در زمانی که شدت گرمای روز کاسته شده است یا صبح زود ورزش کنید

 

   

جلوگیری از قرمزی پوست در حین ورزش

جلوگیری از قرمزی پوست در ورزش

 

در حالی که قرمزی که در طول ورزش تجربه می کنید قابل درمان یا رفع نیست، می توانید اقداماتی را برای کاهش قرمزی انجام دهید. سعی کنید در محیط خنک ورزش کنید و لباس های رنگ روشن و گشاد بپوشید. هیدراته ماندن با آب فراوان کلید پیشگیری از گرمازدگی است. اگر در فضای باز ورزش می کنید، ورزش در ساعات اولیه یا اواخر بعد از ظهر ممکن است قرار گرفتن در معرض گرما را کاهش دهد.

 

قرمزی صورت بعد از تمرین ورزشی

قرمزی صورت بعد از تمرین ورزشی

 

  آیا قرمزی صورت بعد از تمرین ورزشی علامتی از مشکلی است؟

 بیشتر قرمزی صورت بعد از تمرین ورزشی علامتی از مشکلی نیست و به عنوان واکنش طبیعی بدن به فعالیت ورزشی در نظر گرفته می‌شود. با این حال، اگر این قرمزی همراه با سایر علائم نگران کننده مانند تنگی نفس، سردرد یا دل درد است، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

 

آیا قرمزی صورت بعد از تمرین ورزشی به مشکلات پوستی منجر می‌شود؟

 به طور کلی، قرمزی صورت پس از ورزش به مشکلات پوستی منجر نمی‌شود. با این حال، در برخی افراد، قرمزی صورت ممکن است باعث شدید شدن بیماری‌های پوستی مانند صدفی، روزآ، آکنه‌ها و ... شود. اگر شما دچار اینگونه مشکلات پوستی هستید، بهتر است با پزشک خود مشورت کرده و نظر وی را در مورد ادامه ورزش در شرایط خاص بپرسید.

 

  چگونه می‌توان قرمزی صورت پس از تمرین ورزشی را کاهش داد؟

برای کاهش قرمزی صورت پس از تمرین ورزشی، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

•  استفاده از آب خنک برای خنک کردن بدن

•ورزش در محیط خنکتر و با لباس‌های مناسب برای ورزش

•توقف از ورزش و استراحت در صورتی که قرمزی صورت همراه با سایر علائم نگران کننده است.

• انجام تمرین‌های تنفسی مانند عمیق نفس کشیدن و تنفس کند و عمیق

 

آیا ورزش در محیط گرم می‌تواند بر قرمزی صورت تأثیر داشته باشد؟

بله، ورزش در محیط گرم ممکن است بر قرمزی صورت تأثیر داشته باشد و باعث افزایش دمای بدن و افزایش تعریق شود که منجر به قرمزی صورت می‌شود. در شرایط گرمای شدید، با توجه به علائم دیگر نظیر تنگی نفس و سردرد، قرمزی صورت ممکن است نشانه  گرمازدگی یا حتی سکته  باشد و بهتر است هر چه زودتر به پزشک مراجعه کنید.

 

 آیا قرمزی صورت بعد از ورزش در همه افراد رخ می‌دهد؟

 خیر، قرمزی صورت بعد از ورزش در همه افراد رخ نمی‌دهد. در برخی افراد، قرمزی صورت بعد از ورزش کمتر یا بیشتر از میزان معمول است و در برخی دیگر، این قرمزی به دلیل بیماری‌های پوستی مانند صدفی، روزآ و آکنه‌های ارتباطی شدیدتر است. اگر شما نگرانی در این مورد دارید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

 

 بعد از تمرین ورزشی، بدن شما بیشترین تلاش را می کند تا اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز عضلات را به آنها تامین کند. برای این کار، نیاز به افزایش ضربان قلب و دفع بیشتر گرما از بدن دارید که باعث افزایش جریان خون و گرم شدن بدن می شود. این تغییرات باعث گردش خون بیشتر در سطح پوست می شود و این موجب گرم شدن پوست و قرمز شدن صورت می شود. همچنین، تمرین ورزشی می تواند باعث ترشح هورمون هایی مانند آدرنالین شود که نیز می تواند عامل قرمزی صورت شما باشد. اما عموماً قرمزی صورت بعد از تمرین ورزشی یک وضعیت طبیعی است و بیانگر این است که بدن شما به درستی به تمرین واکنش نشان داده است.

 

 گرد آوری:بخش ورزش بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow