تمرینات ورزشی ساده برای کاهش درد در سندرم پیریفورمیس سندرم پیریفورمیس چیست؟تمرینات ورزشی برای درمان سندرم پیریفورمیسسایر درمان‌های سندرم پیریفورمیسیخ و گرما درمانی: داروها: فیزیوتراپی:تزریقات: جراحی برای درمان سندرم پیریفورمیس:هر چند وقت یکبار باید این تمرینات را انجام دهم؟سخن پایانی

تمرینات ورزشی ساده برای کاهش درد در سندرم پیریفورمیس سندرم پیریفورمیس چیست؟تمرینات ورزشی برای درمان سندرم پیریفورمیسسایر درمان‌های سندرم پیریفورمیسیخ و گرما درمانی: داروها: فیزیوتراپی:تزریقات: جراحی برای درمان سندرم پیریفورمیس:هر چند وقت یکبار باید این تمرینات را انجام دهم؟سخن پایانی
0
تمرینات ورزشی برای درمان سندرم پیریفورمیس؛ ساده و کاربردی انواع تمرینا...

تمرینات ورزشی برای درمان سندرم پیریفورمیس؛ ساده و کاربردی


انواع تمرینات ورزشی برای درمان سندرم پیریفورمیس

 

سندرم پیریفورمیس  با درد، احساس بی‌حسی یا دنباله‌دار شدن اعصاب در منطقه باسن همراه است و ناشی از فشرده شدن یا حرکت عصب سیاتیک توسط عضله پیریفورمیس است. تمرینات ورزشی می‌تواند به عنوان یک روش کمکی برای درمان این شرایط مفید باشد. در این مقاله بیتوته، تمریناتی را که می‌توان به کاهش علائم سندرم پیریفورمیس کمک کند آورده شده است.

سندرم پیریفورمیس وضعیتی است که با درد، بی حسی یا سوزن سوزن شدن در ناحیه باسن ناشی از فشرده شدن یا تحریک عصب سیاتیک توسط عضله پیریفورمیس مشخص می شود. در این مقاله چند تمرین وجود دارد که می تواند به کاهش علائم سندرم پیریفورمیس کمک کند.

 

کشش پیریفورمیس:

روی زمین بنشینید و پاهای خود را صاف در مقابل خود قرار دهید. پای آسیب دیده را روی پای دیگر رد کنید و پا را صاف روی زمین قرار دهید. به آرامی زانوی پای آسیب دیده را به سمت شانه مقابل بکشید تا زمانی که کشش را در باسن خود احساس کنید. 30 ثانیه نگه دارید و در سمت دیگر تکرار کنید.

 

کشش پیریفورمیس برای درمان سندرم پیریفورمیس,درمان سندرم پیریفورمیس با ورزش

تمرینات کشش پیریفورمیس: راهی ساده برای کاهش علائم سندرم پیریفورمیس

 

کشش چرخشی خارجی لگن :

به پشت دراز بکشید و زانوهایتان را خم کنید و پاهایتان را صاف روی زمین بگذارید. مچ پای آسیب دیده خود را روی زانوی مقابل قرار دهید. از دست خود استفاده کنید تا به آرامی زانوی آسیب دیده را فشار دهید و آن را از بدن خود دور کنید تا زمانی که احساس کشیدگی در باسن خود کنید. 30 ثانیه نگه دارید و در سمت دیگر تکرار کنید.

 

تمرینات ورزشی برای درمان سندرم پیریفورمیس, تمرینات ورزشی برای درمان سندرم پیریفورمیس

کشش چرخشی خارجی لگن برای درمان سندرم پیریفورمیس

 

کشش شکل چهار:

روی یک صندلی بنشینید و پاهای خود را صاف روی زمین بگذارید. پای آسیب دیده را روی پای دیگر رد کنید و مچ پا را روی زانوی مقابل قرار دهید. به آرامی زانوی آسیب دیده را فشار دهید تا جایی که کشش را در باسن خود احساس کنید. 30 ثانیه نگه دارید و در سمت دیگر تکرار کنید.

  

 

تمرینات ورزشی برای درمان سندرم پیریفورمیس, درمان‌های سندرم پیریفورمیس

تمرینات ورزشی ساده برای کاهش درد در سندرم پیریفورمیس

 

حرکت صدفی برای درمان سندرم پیریفورمیس:

به پهلو دراز بکشید و پای آسیب دیده را در بالا قرار دهید. زانوهای خود را تا زاویه 90 درجه خم کنید و پاهای خود را در کنار هم نگه دارید. زانوی بالایی خود را در حالی که پاهای خود را در کنار هم نگه داشته اید باز کنید، سپس آن را به سمت پایین ببندید. برای 10-15 تکرار تکرار کنید و طرف را عوض کنید. 

 

تمرینات ورزشی برای درمان سندرم پیریفورمیس, تمرینات ورزشی برای درمان سندرم پیریفورمیس

حرکت صدفی تمرینی مناسب برای درمان سندرم پیریفورمیس"

 

لانژ با چرخش حرکتی مناسب برای درمان سندرم پیریفورمیس:

به سمت جلو حرکت کنید و در موقعیت لانژ قرار بگیرید، مطمئن شوید که زانوی جلویی شما دقیقا بالای مچ پا باشد. نیم تنه خود را به سمت کنار پای جلویی خود بچرخانید و آرنج مخالف خود را در قسمت بیرونی زانوی جلویی خود قرار دهید. چند ثانیه نگه دارید، سپس به حالت ایستاده برگردید. این کار را برای 10-15 تکرار در هر طرف تکرار کنید.

 

لانژ با چرخش,حرکات ورزشی برای برای درمان سندرم پیریفورمیس

لانژ با چرخش

 

چرخش خارجی لگن:

به پشت دراز بکشید و زانوهایتان را خم کرده و پاها را روی زمین قرار دهید. یک بالش یا فوم غلتک بین زانوهای خود قرار دهید. باسن خود را منقبض کنید و باسن خود را به سمت بیرون بچرخانید و زانوهای خود را به بالش یا فوم غلتک فشار دهید. چند ثانیه نگه دارید، سپس رها کنید. برای 10-15 تکرار تکرار کنید. 

 

علاوه بر تمریناتی که قبلاً ذکر کردم، سایر درمان‌های سندرم پیریفورمیس می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

استراحت:

از فعالیت هایی که علائم شما را تشدید می کند اجتناب کنید و از فعالیت هایی که شامل نشستن، ایستادن یا راه رفتن طولانی مدت است، استراحت کنید. 

 

قرار دادن یخ در ناحیه آسیب دیده می تواند به کاهش التهاب و درد کمک کند، در حالی که استفاده از گرما می تواند به بهبود جریان خون و بهبودی کمک کند. 

 

مسکن‌های بدون نسخه مانند ایبوپروفن یا استامینوفن می‌توانند به کاهش درد و التهاب کمک کنند. در برخی موارد، پزشک ممکن است داروهای قوی تری مانند شل کننده های عضلانی را برای کمک به کاهش اسپاسم عضلانی و درد عصبی تجویز کند.  

 

فیزیوتراپیست می تواند به ایجاد یک برنامه ورزشی متناسب با نیازها و محدودیت های خاص شما کمک کند. آنها همچنین می توانند از تکنیک هایی مانند ماساژ، کشش و اولتراسوند درمانی برای کمک به کاهش درد و بهبود دامنه حرکتی استفاده کنند.  

در برخی موارد می توان از تزریق کورتیکواستروئید برای کاهش التهاب و کاهش درد استفاده کرد.  

جراحی به ندرت برای سندرم پیریفورمیس ضروری است، اما در موارد شدید که سایر درمان ها ناموفق بوده اند، پزشک ممکن است جراحی را برای آزاد کردن عضله پیریفورمیس و رفع فشار عصب سیاتیک توصیه کند.

   

جراحی برای درمان سندرم پیریفورمیس,حرکات ورزشی برای برای درمان سندرم پیریفورمیس

جراحی آخرین گزینه برای درمان سندرم پیریفورمیس می باشد

  

توجه به این نکته مهم است که اثربخشی این درمان ها بسته به شدت علائم و علت اصلی سندرم پیریفورمیس می تواند متفاوت باشد. همیشه بهترین کار این است که با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید تا بهترین روش درمانی را برای شرایط خاص خود تعیین کنید.

  

همچنین مهم است که به بدن خود گوش دهید و زیاد به خود فشار نیاورید، به خصوص اگر تازه ورزش می کنید یا سابقه آسیب یا درد مزمن دارید. اگر در حین یا بعد از ورزش احساس درد یا ناراحتی کردید، باید آن را متوقف کنید و با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید تا مطمئن شوید که تمرینات را به طور ایمن و موثر انجام می دهید.

 

در مقاله "تمرینات ورزشی برای درمان سندرم پیریفورمیس"، تمریناتی برای کاهش علائم سندرم پیریفورمیس معرفی شده است. این تمرینات می‌توانند به عنوان یک روش کمکی برای درمان این شرایط مفید باشند، اما باید با توجه به توانایی بدنی فرد به طور مداوم و با توجه به راهنمایی پزشک انجام شوند. در نهایت، بهتر است هر گونه درد، ناراحتی یا عصبانیت شدید را به پزشک خود گزارش داده و از شروع هر برنامه تمرینی، با مشورت پزشک خود شروع کنید.

 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow