سنگ ماساژ چیست و چه کاربرد و فوایدی دارد؟ آیا می دانید سنگ ماساژ استاندارد و مناسب چه ویژگی های دارد؟


			
		سنگ ماساژ چیست و چه کاربرد و فوایدی دارد؟
		آیا می دانید سنگ ماساژ استاندارد و مناسب چه ویژگی های دارد؟
0
سنگ ماساژ چیست    یکی از روش های ماساژ درمانی و یا ریلکسی استفاده از سنگ ماسا...



سنگ ماساژ چیست

 

 یکی از روش های ماساژ درمانی و یا ریلکسی استفاده از سنگ ماساژ گرم است. در این روش ماساژور سنگ ماساژ را در ظرف مخصوص حاوی آب داغ یا هیتر، گرم کرده و روی بدن فرد قرار می دهد. استفاده از این روش ضمن اینکه باعث تقویت ذهن و آرامش اعصاب می شود، اثرات درمانی بسیار زیادی در گرفتگی عضلات دارد. در این مطلب از بیتوته قصد داریم در خصوص ویژگی ها و خواص سنگ ماساژ صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا بتوانید برای تهیه سنگ ماساژ مناسبی را پیدا کنید.
سنگ ماساژ چیست و چه کاربردی دارد؟

سنگ ماساژ به نوعی از سنگ گفته می شود که دارای سطح صیغلی و وزن نسبتا مشخص است. رنگ این سنگ ها متناسب با جنس و کاربردی که دارند متفاوت است. برای مثال برای ریلکسیشن اغلب از سنگ های بازالتی استفاده می شود که رنگ سبز تیره ای دارند.

 

گرمای درون این سنگ ها سبب افزایش خون و اکسیژن رسانی به بافت های مختلف می شود. بنابراین اگر در نقطه ای از بدن گرفتگی وجود داشته باشد، افزایش خون رسانی باعث باز شدن و بهبود شرایط جسمانی فرد می شود.

 

تکنیک های ماساژ به وسیله ی انواع سنگ ها متناسب با هدف ماساژور یعنی درمانی و یا ریلکسی متفاوت است. پرکاربردترین تکنیک های ماساژ با سنگ داغ شامل: ورز دادن، انجام حرکات کششی، ضربه زدن و ماساژ های کششی است.

 

نحوه ی قرار دادن و مدت زمان مورد نیاز برای قرار دادن این سنگ ها روی بدن متفاوت است. برای انجام ماساژ با سنگ داغ لازم است که ماساژور آموزش های لازم را دیده باشد؛ زیرا چنانچه ماساژ درمانی به درستی انجام نشود عوارض و آسیب های بسیار خطرناکی برای فرد در پی دارد.

 

برای ماساژ نواحی خطرناکی نیز وجود دارد. این نواحی برای ماساژ های درمانی متناسب با نوع و محل آسیب در فرد متفاوت است. البته قسمت هایی نیز وجود دارند که لازم است ماساژورها با احتیاط زیادی این نواحی را ماساژ دهند (ترجیحا با سنگ داغ ماساژ داده نشود). نواحی پر خطر برای ماساژ شامل: شقیقه سر، زیر گوش، اطراف زانو، روی سینه، زیر بغل، حفره و استخوان ترقوه و آرنج است.

 

خصوصیات سنگ ماساژ, سنگ ماساژ, فروش سنگ ماساژ

ماساژ درمانی با سنگ ماساژ

 

خواص ماساژ با سنگ داغ

همانطور که اشاره شد انجام ماساژ با سنگ داغ فواید زیادی دارد. در این قسمت مقاله قصد داریم به تعدادی از مهم ترین خواص ماساژ با سنگ داغ اشاره کنیم. احتمالا پس از بررسی این خواص شما هم مانند ما به این ماساژ ها علاقه مند می شوید. مهم ترین خواص ماساژ با سنگ داغ:

 

افزایش گردش خون و تبادل انرژی

برای درمان به وسیله ی سنگ های داغ ماساژور این سنگ های ماساژ را در نقاطی موسوم به مرکز ثقل انرژی بدن قرار می دهد. گرم کردن این نقاط باعث تبادل بیشتر جریان خون در نقاط مختلف بدن می شود. یکی از اثرات افزایش جریان خون در بدن باز شدن گرفتگی و یا به اصطلاح گره های موجود در عضلات می شود.

 

خارج کردن سموم بدن

سبک زندگی و غذایی نادرست باعث شده که در بدن الودگی و سموم زیادی تجمع پیدا کند. انباشته شدن این سموم به مرور زمان باعث بروز بیماری های مختلف می شود.

یکی از راه هایی که می تواند باعث کاهش سموم بدن شود رعایت رژیم غذایی مخصوص پاکسازی بدن و انجام ماساژ درمانی است. ماساژ درمانی مناسب برای پاکسازی بدن از سموم از طریق ماساژ ساقه پا با روغن بابونه و سیاهدانه انجام می شود.

 

کاهش درد و تنش عضلانی

یکی از عوارض مهم افزایش سموم بدن ایجاد تنش و درد عضلانی شدید است. برای کاهش این دردهای به اصطلاح جان فرسا توصیه می کنیم از ماساژ سنگ داغ کمک بگیرید. گرم کردن این نواحی باعث کاهش درد ماهیچه ها می شود. مطالعات نشان داده اند که گرما می تواند اسپاسم عضلانی را کاهش داده و سبب افزایش انعطاف پذیری شود.

 

فروش سنگ ماساژ, گرمکن سنگ ماساژ, خرید سنگ ماساژ

کاهش تنش عضلانی یکی از خواص ماساژ با سنگ است

 

تقویت سیستم ایمنی

جالب است که بدانید یکی از دلایل ضعف سیستم ایمنی کاهش قدرت بدنی و قدرت عضلات است. یکی از راه های موثر برای تقویت عضلات ماساژ گرفتن است. ماساژ دادن عضلات همراه با استفاده از سنگ داغ سبب تقویت ماهیچه ها می گردد. بنابراین اگر امکان رفتن به باشگاه ورزشی را ندارید توصیه می کنیم هفته ای یکبار ماهیچه های خود را با کمک ماساژور حرفه ای ماساژ دهید.

 

فواید ماساژ صورت با سنگ ماساژ

احتمالا شما هم تا به حال در فروشگاه ها و یا مراکز مراقبت از پوست با رول های سنگ ماساژ مناسب برای ماساژ صورت مواجه شده اید. این سنگ ها از جنس کوارتز هستند.

مهم ترین فواید این رول ها شامل موارد زیر است:

کاهش پف صورت ترمیم قسمت های آسیب دیده پوست افزایش جریان خون به قسمت های مختلف صورت

بستن منافذ باز پوست

کاهش افتادگی و چین و چروک پوست

روشن تر شدن پوست

رفع سموم و آلودگی های پوستی

کمک به حفظ حالت ارتجاعی پوست

کاهش استرس و حفظ آرامش

 

نحوه استفاده از سنگ ماساژ, هیتر سنگ ماساژ, خصوصیات سنگ ماساژ

حفظ ارامش با ماساژ

 

نحوه انجام ماساژ با سنگ

ماساژ دادن با سنگ داغ در عین اینکه به ظاهر کار آسانی به نظر می رسد نکات قابل توجه زیادی دارد. برای آشنایی بیشتر شما به وسایل مورد نیاز و مراحل ماساژ با سنگ های درمانی اشاره می کنیم.

 

وسایل مورد نیاز برای ماساژ با سنگ داغ:

دماسنج، هیتر، سنگ داغ، حوله، روغن های گیاهی و سنگ بازالت

 

مراحل ماساژ با سنگ ماساژ

1. ابتدا یک میز برای چیدن وسایل مورد نیاز ماساژ خود کنار تختی که فرد روی آن استراحت می کند، قرار دهید.

 

2. از فرد مورد نظر درخواست کنید تا لباس های خود را دراورده و آرام روی تخت به شکم بخوابد. ابتدا دست های خود را گرم کنید تا سرمای دست شما باعث اذیت شدن فرد نشود. ملحفه و یا حوله نازکی را در قسمت بالا تنه و پایین تنه او قرار دهید.

 

3. سنگ ها را داخل هیتر مخصوص سنگ داغ گذاشته و پس از رسیدن آب به دمای مورد نظر (از طریق دماسنج متوجه دمای آب خواهید شد) سنگ ها را از داخل هیتر خارج کرده و روی حوله قرار دهید. دمای آب باید 40 تا 50 درجه سانتی گراد باشد. البته پس از رسیدن آب و خارج کردن سنگ ها باید آن را به مدت 5 ثانیه داخل دست های خود قرار دهید تا مطمئن باشید خیلی داغ نشده اند.

 

4. اگر گرمای سنگ مناسب بود با استفاده از ترکیب روغن های گیاهی گرم و مخصوص ماساژ مانند: رازیانه، زیتون، شاهدانه، نعناع، زنجبیل و توس محل ماساژ را گرم کرده و ماساژ دهید. توصیه می کنیم قبل از ماساژ دادن در اینترنت جستجو کرده و روغن های مناسب برای گرفتگی، ریلکسی و یا درمان دردهای مزمن گردن و کمر را پیدا کنید.

 

5. سنگ های گرم شده را از داخل هیتر خارج کرده و پس از تست گرما، آن را بین انگشتان پاهای فرد قرار دهید. سپس حوله ی نازکی را دور پاها بپیچید. در مرحله بعد سنگ ها را قسمت داخل ران، شانه ها، امتداد استخوان ترقوه، مرکز پیشانی و کف پا قرار دهید.

 

6. در حین قرار گرفتن سنگ ها قسمت های مختلف بدن فرد را با روغن های گیاهی ماساژ دهید. دقت کنید بعد از چند دقیقه قرار گرفتن سنگ ها آن را از روی بدن برداشته و با سنگ های گرم داخل هیتر جایگزین کنید.

 

 گرمکن سنگ ماساژ, خرید سنگ ماساژ, سنگ ماساژ چیست

طریقه انجام ماساژ با سنگ

 

در نهایت پیشنهاد می کنیم قبل از ماساژ با سنگ داغ حتما برای ماساژ با این سنگ ها آموزش ببینید. نکته ی مهم بعدی نوع روغن هایی است که برای این کار استفاده می کنید. زمانی که با سنگ داغ بدن فرد را ماساژ می دهید منافذ پوست باز می شود. اگر از روغن هایی که از طبیعی بودن آن اطمینان ندارید استفاده کنید، این روغن ها وارد منافذ باز پوست شده و ضمن ایجاد آلودگی، باعث ایجاد آکنه های زیر پوستی و چرکی می شود.

 

گردآوری: بخش ورزش بیتوته 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow