گل‌محمدی: حذف استقلال از آسیا یک خبر بد برای همه اهالی فوتبال است


			
		گل‌محمدی: حذف استقلال از آسیا یک خبر بد برای همه اهالی فوتبال است
0
باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که تمام پرونده‌های مالی این باشگاه تعیین تکلیف شž...



باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که تمام پرونده‌های مالی این باشگاه تعیین تکلیف شده‌اند.

به گزارش ایسنا، یحیی گل محمدی پنج‌شنبه شب در نشست خبری قبل از دیدار تیمش مقابل تیم فوتبال مس رفسنجان از سری رقابت‌های هفته ۲۴ لیگ برتر فوتبال ایران که قرار است ساعت ۲۱:۱۵ فردا (جمعه) در ورزشگاه شهدای مس رفسنجان برگزار شود، اظهار کرد: جا دارد سال نو را به همه مردم شریف ایران تبریک و شادباش بگویم و از همه هواداران خوب‌مان که استقبال خوبی از ما کردند و ما را شرمنده کردند تشکر و قدردانی کنم.

 

وی افزود: اولین بازی ما در سال جدید است و با توجه به این که امتیازات زیادی را در بازی‌های اخیر از دست دادیم قطعاً گرفتن ۳ امتیاز و بردن این بازی هدف اول ماست و برای بردن به رفسنجان آمده‌ایم ولی می‌دانیم بازی با مس رفسنجان بازی راحتی برای هیچ تیمی نیست. تیم منسجمی هستند و به آقای ربیعی و همکاران‌شان بابت تیم خوبی که ساختند تبریک می‌گویم و می‌دانیم بازی سختی خواهد بود.

 

وی ادامه داد: آنالیز خوبی از حریف داشتیم و تمرینات خوبی داشتیم و آماده این بازی هستیم و امیدواریم فردا در بخش‌ها و پست‌های مختلف بازی عملکرد خوبی داشته باشیم. بازی تاکتیکی خواهد بود و دو تیم از بازیکنان فنی خوبی برخوردارند و فردا شاهد بازی جذابی هستیم و امیدواریم بتوانیم ۳ امتیاز را بگیریم و در جمع مدعیان قهرمانی باقی بمانیم.

 

کسی از حذف استقلال خوشحال نیست

گل‌محمدی درباره این‌که تیم مس رفسنجان تا این‌جا ۹ گل خورده و عملکرد حامد لک، دروازه‌بان پیشین پرسپولیس در این تیم درخشان بوده است، گفت: من درباره مس رفسنجان توضیح دادم که این تیم بهترین خط دفاع و کم‌ترین گل خورده لیگ را دارد و این نشان‌دهنده کیفیت خوب خط دفاعی و دروازه‌بان این تیم است. حامد لک شاگرد خوب من بوده و زحمت زیادی برای پرسپولیس کشید که همین جا از او تشکر می‌کنم؛ امیدوارم فردا دروازه او را باز کنیم.

 

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره این‌که استقلال در خطر حذف از لیگ قهرمانان قرار دارد و آخرین وضعیت مجوز حرفه‌ای پرسپولیس، گفت: در جلسه اخیری که با آقای درویش داشتم فکر نمی‌کنم مشکلی باشد و تیم ما مشکل خاصی برای گرفتن مجوز حرفه‌ای ندارد و فکر نمی‌کنم بتوانند ایرادی بگیرند از مدارکی که باید ارائه شود ولی در هر صورت این برای فوتبال ما خوب نیست. پارسال این اتفاق برای پرسپولیس و استقلال افتاد و نشان‌دهنده این است که در زیرساخت‌ها مشکلات زیادی داریم و فوتبال ما برنامه‌ریزی خوبی ندارد و حذف استقلال نشانه خوبی برای فوتبال ما نیست و حذف استقلال باعث ناراحتی همه فوتبالی‌ها است و کسی از این اتفاق خوشحال نیست. من بارها راجع به این مساله صحبت کردم.

 

گل محمدی افزود: فوتبال حرفه‌ای می‌طلبد که شرایط را برای برگزاری مسابقات و برنامه‌ریزی خوبی برای فوتبال بهتر، رسیدگی به تیم‌های پایه، چمن مسابقات، رسیدگی به ورزشگاه‌ها و شفافیت قراردادها در فوتبال حرفه‌ای لازم است اما متاسفانه در بخش ساختاری فوتبال واقعاً ضعیف هستیم و امیدواریم با برنامه‌ریزی خوب این مسائل برطرف شود.

 

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص این‌که آیا تیم ملی با امیر قلعه‌نویی می‌تواند موفق باشد یا خیر؟ پاسخ داد: شرایط تیم ملی را در این دو بازی در فیفادی خوب دیدم. با توجه به این‌که آقای قلعه‌نویی فرصت زیادی برای پیاده کردن تاکیتک‌های خود نداشت، بعد از اتفاقات جام جهانی بازی‌های خوبی از تیم ملی دیدیم و تیم ملی پتانسیل خوبی دارد و به آقای قلعه‌نویی بابت انتخاب‌شان تبریک می‌گویم.

 

گل محمدی در پاسخ به این پرسش که تیم‌های پرسپولیس و مس دارای ثبات روی نیمکت هستند و آیا این موضوع در موفقیت این دو تیم موثر است یا خیر؟ عنوان کرد: لازمه نتیجه گرفتن و این‌که یک باشگاه در جام‌های مختلف بتواند موفق شود قطعاً داشتن ثبات در مدیریت و کادر فنی است و با توجه به امکانات خوبی که باشگاه مس دارد و با مدیریت خوبی که وجود دارد و با برنامه‌ریزی خوب عملکرد خوبی در چند سال گذشته داشتند و در آینده می‌توانند قطبی در ساختار فوتبال کشور باشند به شرطی که این ساختار، ثبات و امکانات روز به روز بیش‌تر شود و برنامه‌ریزی خوبی داشته باشند. برای مس رفسنجان در آینده آرزوی موفقیت دارم.

 

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص شکایت باشگاه پرسپولیس از لوکادیا و احتمال بازگشت وی، نیز گفت: احتمال بازگشت وی که قطعاً وجود ندارد با توجه به نحوه جدایی او، مقررات و قانون هم اجازه نمی‌دهد تحت هیچ شرایطی به تیم ما برگردد. این شایعه‌ای بیش نبود و بیش‌تر در فضای مجازی این صحبت‌ها بوده و همه می‌دانند از لحاظ قانونی امکان بازگشت لوکادیا وجود ندارد.

 

وی در خصوص محرومان و مصدومان تیمش نیز برای بازی فردا گفت: متاسفانه پور علی‌گنجی و کمال کامیانی‌نیا را همراه خود نداریم و پریرا هم محروم است.

 

***

 

ربیعی: به دنبال امتیاز کامل بازی با پرسپولیس هستیم

سرمربی تیم مس رفسنجان می‌گوید تیمش برابر پرسپولیس به دنبال امتیاز کامل است.

 

محمد ربیعی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

محمد ربیعی پنج‌شنبه شب در نشست خبری پیش از دیدار با پرسپولیس ظهار کرد: سال نو را به همه مردم عزیر کشورمان تبریک می‌گویم و امیدوارم سال جدید نعمت سلامتی، حال خوش و پر برکت برای مردم باشد. درباره بازی باید بگویم که همه از شرایط با خبر هستیم، بازی خوبی خواهد بود و انگیزه‌های دو تیم برای خود قابل احترام است. بسیار برای پرسپولیس در تمامی سال‌هایی که مربیگری می‌کنم احترام قائلم، برای کارد فنی، آقای گل محمدی و هواداران این تیم، بعد از یک وقفه که از ۲۰ اسفند برابر تراکتور بازی کردیم تا فردا که نزدیک سه هفته می‌شود خودمان را آماده می‌کنیم تا با ریتم مثبت جلو برویم.

 

وی افزود: در این زمان از لیگ دو تیم از هم شناخت تاکتیکی کافی دارند و بازی از لحاظ تاکتیکی، بازی خوبی خواهد بود.

 

وی درباره ششمین تقابل خود مقابل پرسپولیس که حاصل آن چهار باخت و دو تساوی بوده است و چهار هفته پی‌درپی پیروزی تیم مس رفسنجان و این‌که استراتژی تیمش برای بازی فردا چیست؟ گفت: برنامه‌ریزی خودمان برای بازی فردا این است که کیفیت خوبی از خودمان ارائه دهیم چون اگر بتوانیم کیفیت مناسبی ارائه داده و نظم صحیحی در بازی داشته باشیم و همه نقشه‌ها و استراتژی‌ها را درست جلو ببریم پشت آن نتیجه هم حاصل می‌شود. این برای همه بازی‌ها بوده است. یک‌جاها کنار می‌نشیند یک‌جا نمی‌نشیند. من دنبال امتیاز کامل از بازی فردا هستم.

 

ربیعی در خصوص روند مثبت اخیر مس رفسنجان و این‌که این روند در بازی فردا نیز ادامه می‌یابد؟ گفت: امسال به‌طور کلی روند مس رفسنجان نوسان نداشته است، مساوی‌های پی‌درپی هم خوب نیست اما در دل این مساوی‌ها واژه مهمی به نام «نباختن» وجود دارد که مهم است، تعدادی از مساوی‌ها با اشتباهات خودمان رخ داد، در یک دو تا از این مساوی‌ها موقعیت‌های بسیار زیادی از دست دادیم و پنالتی از دست دادیم و هم این‌که در مساوی‌‎ها اشتباهات داوری دخیل بوده است. بله ریتم تیم ما بهتر شده و امیدوارم بعد از این وقفه بتوانیم این رویه را ادامه دهیم.

 

سرمربی تیم مس رفسنجان در پاسخ به سوال ایسنا در این مورد که  در صورت برد پرسپولیس چقدر به کسب سهمیه امیدوار است؟ گفت: درباره کسب سهمیه آسیا آن‌چه اعلام شده استقلال و نساجی که از فصل گذشته است، بنابراین قهرمان این فصل و قهرمان جام حذفی است، تیم ما از جام حذفی کنار رفته و قهرمانی لیگ هم بیش‌تر بین سه تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان است مگر اتفاقات دیگری رخ دهد که من ورود به این قضایا نمی‌کنم مثلا سهمیه آسیا یک تیم را بخاطر مسائل حقوقی و انضباطی بگیرند که امیدوارم این اتفاق نیفتد و هیچ تیمی از کشور ما بابت بدهی حق شرکت در لیگ قهرمانان آسیا از آن گرفته نشود؛ نه این‌که بحث استقلال باشد امیدوارم این اتفاق برای هیچ تیمی رخ ندهد. چرا که بتوانند پاداش زحمت‌شان را سال بعد با حضور در لیگ قهرمانان بگیرند.

 

ربیعی ادامه داد: مس رفسنجان به نقطه‌ای با اعتماد به نفسی رسیده‌ که شما خبرنگاران رفسنجانی از کسب سهمیه و برد پرسپولیس صحبت می‌کنید، ۴ سال پیش از این صحبت می‌شد که تیم به لیگ دسته اول سقوط نکند، یادتان نرفته است، این خیلی خوب است و امیدواریم سال آینده با شرایط جدیدی به آسیا برود. آقای پورمحمدی مدیرعامل باشگاه در یک مصاحبه نوروزی حرف جالبی زده که باشگاه مس رفسنجان را به‌ مانند مادر خوانده است، قدر این تیم و منزلت آن و اعتماد به نفسی که در تک‌تک مردم و احترامی که ایجاد کرده باید دانست. بعضی حرف‌ها هر چقدر من بگویم شاید مخاطب متوجه نشود یا برداشت غلطی بکند، تنها چیزی که در آینده می‌تواند به آن رنگ طلایی بزند گذشت زمان و آینده است، در زمان متوجه می‌شوید که رتبه پنجم مس رفسنجان در سومین سال حضور خود در لیگ برتر کم از قهرمانی نبوده است.

 

وی افزود: لیگ ما دسته‌بندی است، چند تیم در دسته بالاتر، تعدادی در دسته میانی و تعدادی در دسته پایینی هستند، این فقط مختص ایران نیست در لیگ‌های بزرگ اروپایی هم همین‌گونه است، تیمی که داشته به لیگ دسته اول سقوط می‌کرده ظرف ۵ سال خودش را به جمع پنج تیم برتر لیگ برتر رسانده و معتقدم نه یک بار بلکه چند بار قهرمان شده و باید درک صحیحی از این موضوع شود. من زیاد تکرار کنم می‌گویند ربیعی می‌خواهد کارش را بزرگ کند ولی می‌بینم کسی در رفسنجان این تحلیل را ندارد.

 

ربیعی تأکید کرد: برای آخرین بار می‌گویم آقایان مسئول قدر  این تیم و باشگاه را بدانید، این راندمان خوبی است و اگر از آن حمایت و تدبیری نشود در سریع‌تر زمان ممکن با سرعت فانتوم سقوط خواهد کرد. کما اینکه تیم‌هایی مانند صبا و نفت تهران و ... حتی به ۸ تیم برتر آسیا رسیدند اما الان وجود خارجی ندارند. من می‌دانم عده زیادی از مردم رفسنجان با این تیم زندگی می‌کنند و آن‌ را دوست دارند. مس توانسته نام رفسنجان را بیش‌از گذشته در کشور طنین‌انداز کند.

 


رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow