چگونه یک جفت دستکش بوکس عالی را انتخاب کنیم؟ آیا می دانید دستکش بوکس استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟


			
		چگونه یک جفت دستکش بوکس عالی را انتخاب کنیم؟
		آیا می دانید دستکش بوکس استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟
0
دستکش بوکس چیست   احتمالا شما هم قبول دارید که احتمال آسیب های فیزیکی در ورزش...



دستکش بوکس چیست

 

احتمالا شما هم قبول دارید که احتمال آسیب های فیزیکی در ورزش بوکس بسیار بالا است. البته نگران نباشید! در حال حاضر تجهیزاتی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید از ریسک این آسیب ها در حین تمرین بکاهید. یکی از مهم ترین تجهیزاتی که توصیه می شود برای محافظت از خود استفاده کنید انواع دستکش های بوکس است. در این مطلب از بیتوته قصد داریم در خصوص ویژگی این نوع از دستکش ها با شما صحبت کنیم تا با ارائه ی این نکات کاربردی در محافظت از سلامت شما نقش داشته باشیم. با ما همراه باشید.
دستکش بوکس چیست؟

دستکش بوکس به انواعی از پوشش ها می گویند که دارای کوسن های بادی هستند و از ورزشکار و حریف در برابر ضربات محکم محافظت می کنند. در گذشته انواعی از دستکش های چندلایه و بادی وجود داشت که سبب آسیب های جدی در حین ضربه به حریف میشد، اما امروزه دستکش های بوکس به علت دارا بودن کوسن بادی از آسیب دیدن افراد جلوگیری می کند.

 

برای انتخاب دستکش مناسب باید به مواردی مانند: سایز دست، سبک بودن و میزان حرفه ای بودنتان در این ورزش توجه کنید؛ زیرا همانطور که دستکش ها باعث بالا رفتن توانایی شما در حین تمرین می شوند در صورت انتخاب اشتباه ممکن است شما را دچار صدمات فیزیکی شدیدی کنند. برای اینکه بهتر بتوانید نوع دستکش ورزشی تان را انتخاب کنید به ادامه مقاله توجه کنید.

 

انواع دستکش های بوکس, انتخاب دستکش های بوکس, نکات خرید دستکش بوکس

انواع دستکش بوکس  

 

انواع دستکش های بوکس

دستکش های بوکس انواع مختلفی دارند که براساس سطح حرفه ای بودن شما در بوکس انتخاب می شوند. کاربردی ترین و پرطرفدار ترین انواع این دستکش ها شامل موارد زیر است:

 

• دستکش بوکس مبارزه ای: دستکش های مبارزه ای برای ورزشکاران حرفه ای مناسب است که قصد دارند قدرت ضربه های خود را در بوکس بالا ببرند. از لحاظ وزنی لایه های تشکیل دهنده ی این دستکش ها طوری طراحی شده که وزن دستکش در طول دستان شما یعنی از مچ تا نوک انگشتان پخش شده بنابراین در حین ضربه زنی هیچگونه وزن اضافه ای از طرف دستکش ها احساس نخواهید کرد.

 

• دستکش بوکس آموزشی: دستکش های بوکس آموزشی به دستکش های محکم اما سبکی می گویند که به علت سبک بودن برای مبارزات و آموزش افراد مبتدی مناسب هستند. بنابراین اگر به تازگی این ورزش را شروع کرده اید و قصد دارید فعلا دستکش های ارزان قیمتی را تهیه کنید این دستکش ها انتخاب مناسبی هستند.

 

دستکش بوکس چیست, خرید دستکش بوکس, دستکش بوکس پارچه ای

دستکش بوکس آموزشی

 

• دستکش بوکس کاردیو: دستکش های کاردیو برخلاف انواع قبلی برای افراد حرفه ای مناسب هستند که در حین تمرین قصد دارید ضربات سخت و محکمی را به کیسه بوکس و یا میت ها وارد کنند. البته توجه داشته باشید که به علت ضربات سنگین احتمال پاره شدن این دستکش ها بسیار بالا است، بنابراین احتمالا لازم باشد که پس از مدت کوتاهی دستکش های جدیدتری را تهیه کنید.

 

• دستکش بوکس موی‌تای و کیک‌بوکسینگ: علی رغم اینکه نام این دستکش ها موی‌تای و کیک‌بوکسینگ است اما برای ورزش بوکس نیز مناسب هستند؛ زیرا از لحاظ وزن و استحکام کیفیت بسیار بالایی دارند. بنابراین برای استفاده در ورزش بوکس بسیار مناسب هستند. این دستکش ها همچنین دارای انعطاف بالایی هستند و امکان انجام انواع ضربات را فراهم می کنند.

 

خرید دستکش بوکس حرفه ای, انواع دستکش های بوکس, انتخاب دستکش های بوکس

دستکش بوکس موی‌تای

 

• دستکش مخصوص کیسه بوکس: اگر جز ورزشکارانی هستید که با کیسه بوکس زیاد تمرین می کنید توصیه می کنیم به منظور جلوگیری از آسیب دیدن انگشتان و دستانتان حتما از دستکش بوکس مخصوص کیسه استفاده کنید. این دستکش ها بسیار محکم بوده و فشار ضربات را خنثی می کند.

 

• دستکش بوکس مسابقه ای: دستکش های مسابقه ای نسبت به انواع دیگر، قیمت بسیار بالاتری دارند به همین دلیل بسیاری از ورزشکاران ترجیح می دهند که از این دستکش ها فقط در زمان مسابقات حساس استفاده کنند. از لحاظ ساختار بدنه دستکش های مسابقه ای دارای چند لایه ی نازک هستند و علاوه بر محافظت از دست ها، سرعت و فشار ضربات ورزشکار را بالا می برند.

 

انتخاب دستکش های بوکس براساس جنس

دستکش های بوکس علاوه بر کاربری براساس جنس نیز تقسیم بندی می شوند. انواع جنس این دستکش ها شامل موارد زیر است:

 

• دستکش های بوکس چرمی: اگر قصد دارید هزینه ی زیادی بپردازید در عوض بهترین و کاربردی ترین دستکش بوکس را تهیه کنید توصیه می کنیم بدون تردید دستکش های چرمی را انتخاب کنید. جنس چرم این دستکش ها باعث می شود که به علت رطوبت ناشی از عرق کردن، دست ها لیز نشده و تمرکز ورزشکار از بین نرود. علاوه بر این جنس چرم استحکام بالایی دارد؛ بنابراین دیگر لازم نیست نگران پاره شدن دستکش های محبوبتان در حین ضربات باشید.

 

انتخاب دستکش های بوکس, نکات خرید دستکش بوکس, دستکش بوکس

دستکش بوکس چرمی

 

• دستکش چرمی ونیلی: دستکش های ونیلی متاسفانه جز دستکش های بی کیفیت موجود در بازار هستند؛ زیرا علاوه بر اینکه جنس مناسبی ندارند در حین ورزش با پاره شدن به دستان شما آسیب می زنند. بنابراین توصیه می کنیم حتی برای آموزش نیز از این نوع دستکش ها تهیه نکنید.

 

لیست دستکش بوکس اصل, خرید دستکش بوکس حرفه ای, انواع دستکش های بوکس

دستکش بوکس ونیلی

 

نکات خرید دستکش بوکس

برای خرید دستکش بوکس مناسب لازم است نکات مختلف و مهمی را در نظر بگیرید تا علاوه بر محافظت از دستانتان بتوانید ضربات قدرتمندی را در ورزش به حریف خود وارد کنید. مهم ترین و کاربردی ترین نکات برای خرید دستکش بوکس شامل موارد زیر است:

 

• وزن دستکش: وزن دستکش یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که باید قبل از خرید دستکش به آن توجه کنید. اگر ورزشکار آماتوری هستید و هنوز دستانتان ورزیده نشده توصیه می کنیم دستکش هایی را انتخاب کنید که نسبت به وزن قابل تحمل دستانتان وزن کمتری داشته باشد.

 

• سایر دستکش: احتمالا توجه کرده اید که لوازم و لباس های ورزشی از لحاظ سایز با علائم S،M و L دسته بندی می شوند؛ اما سایز دستکش های بوکس با واحد oz مشخص می شود. کوچکترین سایز این دستکش ها 4 oz و بزرگترین آن 14 oz است. دقت کنید در حین خرید سایز دستکش را به گونه ای انتخاب کنید که در صورت وجود آسیب هایی مانند ورم ناشی از ضربه هنوز هم بتوانید از انها استفاده کنید.

 

• باز و بسته شدن دستکش: دستکش های بوکس به دو صورت بندی و چسبی باز و بسته می شوند. هر دو این دستکش ها برای استفاده در ورزش های رزمی بسیار مناسب هستند اما اگر قصد دارید خرید مطمئن تری داشته باشید توصیه می کنیم انواع بندی را انتخاب کنید که هم بتوانید سایز دستکش را بهتر تنظیم کنید و هم در اثر وارد کردن ضربه به دستانتان احتمال باز شدن دستکش وجود نداشته باشد.

 

در نهایت توصیه می کنیم برای انتخاب دستکش بوکس مناسب موارد بالا مانند: قدرت دست، نوع کاربری، سطح حرفه ای بودن و البته بودجه ی خود را در نظر بگیرید؛ سپس متناسب با نظر مربی خود بهترین دستکش را انتخاب کنید.

 

گردآوری : بخش ورزش بیتوته 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow