بهترین میله بارفیکس برای تمرینات خانگی شما راهنمای خرید انواع میله های بارفیکس


			
		بهترین میله بارفیکس برای تمرینات خانگی شما 
		راهنمای خرید انواع میله های بارفیکس
0
ورزش بارفیکس   برخلاف بسیاری از تمرینات ورزشی که می‌توان بدون لوازم و وسایل...



ورزش بارفیکس

 

برخلاف بسیاری از تمرینات ورزشی که می‌توان بدون لوازم و وسایل ورزشی انجام داد، تمرینات کششی‌ حتما نیاز به یک میله ی مخصوص کشش و یا نوعی تکیه‌گاه دارند. البته این بدان معنا نیست که حتما باید برای انجام اینگونه تمرین ها به باشگاه بروید. بلکه تنها لازم است که ابزارهای نسبتا ارزان قیمتی مانند بارفیکس را تهیه کرده و آن را در فضاهایی که در دسترس دارید قرار دهید. در این مطلب از بیتوته با ما همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانید.
ورزش بارفیکس

ورزش بارفیکس یکی از انواع ورزش های کششی است که در آن باید خود را از یک وسیله ی کششی مانند میله ی بارفیکس آویزان کرده و در حالی که به آن محکم آویزان شده اید، خود را پایین و بالا بکشید. در حرکت بارفیکس انواع گروه عضلات مانند: ماهیچه ی ذوزنقه، ماهیچه پشتی بزرگ و ماهیچه ی لوزی بزرگ تقویت و درگیر می شود.

 

به مرور زمان انجام تمرین بارفیکس با برنامه ی ورزشی سبب افزایش استقامت و تعادل بدن می گردد. ورزش بارفیکس فواید زیادی دارد که مهم ترین آن شامل موارد زیر است:

* تقویت فرم و چارچوب بدن

* درگیر کردن همزمان انواع گروه های عضلانی

* مناسب بودن انجام بارفیکس برای ورزشکاران تازه کار و غیر حرفه ای

 

میله بارفیکس ساده, چگونگی نصب میله بارفیکس, انواع میله بارفیکس

انواع میله بارفیکس

 

چرا لازم است ورزش های کششی را انجام دهید؟

pull up یا بارفیکس یکی از انواع تمرین های ورزشی است که به نوعی حرکات عادی و روزمره ی شما را به شیوه ی تخصصی تقلید می کند. احتمالا بعد از خواندن این جمله به این موضوع دقت کرده باشید که مشابه حرکت بارفیکس، تقریبا هر روز که بدنتان را برای برداشتن ادویه از کشو بالایی کابینت کش می دهید، انجام داده اید.

 

حرکت بارفیکس جز حرکات اصلی ورزش است و اغلب با هدف ایجاد توده عضلانی و افزایش قدرت بدن انجام می شود. میزان کشش عضلات در این حرکت بسیار زیاد و البته استاندارد است، با این حال ممکن است متناسب با وضعیت فیزیک و شرایط بدنی به شما توصیه شود که برای مدت کوتاهی حرکت بارفیکس را انجام نداده و یا اینکه به شکل دیگری انجام دهید.

 

همچنین ممکن است به دلیل ضعف عضلانی در نواحی دیگر بدنتان توصیه شود که در ورزش اولویت تقویت عضلات با سایر گروه های عضلانی مانند: شانه ها، سینه و بازوها یا به اصطلاح «عضلات آینه ای» باشد و به مرور زمان حرکات سنگین تر مانند انواع ترین های بارفیکس را شروع کنید.

 

خوشبختانه انجام حرکات کششی انواع بسیار مختلفی دارد. یعنی متناسب با شرایط فیزیکی بدنتان می توانید حرکت کششی مناسبی را پیدا کرده و انجام دهید. اگر تصمیم گرفته اید که از شنبه ورزش کردن را شروع کنید؛ تنها چیزی که نیاز دارید یک تصمیم قاطع و نوار کششی مناسب است. رعایت برنامه ی ورزشی و رژیم غذایی متعادل همیشه بهترین نتایج را به همراه دارد.

 

برنامه ی ورزشی شما باید به گونه ای باشد که عضلات پشت کمر و بازو را به خوبی تقویت کنند. انجام منظم این تمرین ها باعث می شود که بالاتنه زیبا و گردی داشته باشید (درست شبیه مدل های بدنسازی).

 

راهنمای خرید انواع میله های بارفیکس

میله‌های بارفیکس در اشکال و اندازه‌های مختلفی وجود دارند. شما می توانید پس از تهیه آنها را از لحاظ طولی تنظیم کنید. مهم ترین نکته ای که وجود دارد این است که قبل از تهیه ی میله بارفیکس دقت کنید که قصد دارید آن را در کجای منزل قرار دهید.

 

در این قسمت مقاله برای راهنمایی شما انواع مختلفی از میله های کششی را با مزایا و معایب شان فهرست کرده ایم. با ما همراه باشید تا برای خرید خود تصمیم درستی بگیرید

 

میله بارفیکس مناسب برای چارچوب در

این نوع میله بارفیکس را می توان به راحتی در داخل ستون در نصب کرد. میله بارفیکس مناسب برای چارچوب در، تقریبا ساده ترین مدل میله بارفیکس است. این میله باید به قاب در از دو طرف فشار وارد کند. همچنین می توان آن را به گونه ای سایز کرد که با عرض قاب درب متناسب باشد.

 

سادگی و قیمت کم این مدل بزرگترین مزیت آن است. با این حال اگر فردی قد بلند هستید، ممکن است مجبور شوید هنگام انجام حرکات کششی زانوهای خود را خم کنید. تنها عیب این میله ی کششی عریض بودن آن است که ممکن است در محل قرار گیری شما با محدودیت روبرو کند.

 

 چگونگی نصب میله بارفیکس, انواع میله بارفیکس, حرکت شکم آویزان از میله بارفیکس

بارفیکس مناسب برای چارچوب در

 

میله بارفیکس ایستاده و آزاد

نمونه ی دیگری از میله بارفیکس که برای استفاده در منزل توصیه می شود، انواع میله ی ایستاده و آزاد است. با این حال این نوع میله بارفیکس نسبت به مدل قبلی به فضای کف بسیار بیشتری نیاز دارد.

 

میله بارفیکس ایستاده می تواند تا وزن 700 پوند (317 کیلوگرم) را تحمل کند. اکثر میله‌های بارفیکس ایستاده دارای شیب‌ هستند که در نوع خود برای ورزشکاران یک امتیاز بزرگ محسوب می شود. نکته منفی استفاده از این مدل بارفیکس ها آن است که جابجایی و استفاده از آن برای بعضی از ورزشکاران نسبتا مشکل است.

 

 میله بارفیکس, ورزش بارفیکس, میله بارفیکس ایستاده

میله بارفیکس ایستاده

 

میله بارفیکس دیواری

در میان انواع میله های بارفیکس، بارفیکس دیواری به این علت که به دیوار پیچ می شود، بسیار بادوام و محکم است. البته در نظر داشته باشید برای اینکه این میله کارایی خوبی داشته باشد، باید حداقل 15 اینچ (~40 سانتی متر) نسبت به دیوار فاصله داشته باشد.

 

مهم ترین عیب این میله همانطور که احتمالا حدس می زنید آن است که برای نصب نیاز به سوراخ کردن دیوار دارد. همچنین به علت قرار دادن میله ی کششی نزدیک به دیوار، فضای زیادی برای حرکات مختلف بدن بدون برخورد با دیوار وجود ندارد. این نوع میله کشش بیشتر برای ورزشکاران حرفه ای با استانداردها و نیازهای بالا مناسب است.

 

خرید میله بارفیکس, میله بارفیکس آیرون جیم, قیمت میله بارفیکس

میله بارفیکس دیواری

 

میله بارفیکسی که روی سقف نصب شده است

این مدل بسیار شبیه به مدل قبلی است وتنها تفاوت آن این است که نوار کششی بارفیکس به سقف یعنی به روی تیرچه پیچ می شود. مهم ترین مزیت بارفیکس متصل شده به سقف فضای تمرینی زیادی است که در اختیار ورزشکاران قرار می دهد. درست مانند مدل بارفیکس دیواری، این نوع بارفیکس نیز برای ورزشکاران حرفه ای مناسب است.

 

قیمت میله بارفیکس, میله بارفیکس خانگی, میله بارفیکس ساده

میله بارفیکس نصب شده به دیوار

 

میله بارفیکس فیکس شده روی اهرم

این مدل نمونه ی دیگری از میله بارفیکس ساده است که نیازی به سوراخ کردن دیوار و یا نصب ثابت ندارد. در این مدل میله در قسمت میانی یک قاب ایستاده قرار می گیرد و لازم است که از طریق اهرم بدن خودتان محکم بالا بکشید. نصب و برداشتن این مدل پس از استفاده بسیار آسان است.

 

سادگی و هزینه کم آن یک امتیاز بزرگ برای افرادی است که به دنبال وسیله ی ساده اما دارای کارایی بالا هستند. با این حال اگر ورزشکار حرفه ای هستید، تهیه ی مدل فیکس شده روی اهرم توصیه نمی‌شود؛ زیرا این مدل ها چندان بادوام نیستند و میزان وزنی را که می توانند تحمل کنند بسیار محدود است.

 

به همین دلیل اگر مراقب نباشید، احتمال آسیب دیدن قاب زیاد است. از آنجایی که اهرم بدنه، تنها قسمتی است که میله را در جای خود ثابت می کند، خطر جدا شدن میله کششی از چارچوب در به علت تحمل وزن زیاد بالا است.

 

 میله بارفیکس ساده, چگونگی نصب میله بارفیکس, انواع میله بارفیکس

میله بارفیکس فیکس در اهرم

 

میله بارفیکس مدل پرواز

این مدل نوعی میله بارفیکس کششی نصب شده در سقف با دو بازوی فولادی است که توسط چهار میله با فاصله مساوی (تقریبا شبیه یک نردبان) به هم متصل شده اند. این میله ی کششی می تواند یک وسیله ی عالی برای تمرینات کششی معمولی باشد. میله بارفیکس مدل پرواز برای تمرینات ورزشی مناسب رشد قد، افزایش قدرت بالاتنه و استقامت عالی است. دوام بالا و تنوع زیاد این مدل آن را به انتخاب مناسبی برای کاربران حرفه ای تبدیل کرده است.

 

گردآوری: بخش ورزش بیتوته 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow