نبی: از اول هم نباید می‌گذاشتیم کی‌روش برود/ تاج: نگران تیم ملی هستیم


			
		نبی: از اول هم نباید می‌گذاشتیم کی‌روش برود/ تاج: نگران تیم ملی هستیم
0
نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: کی روش مربی حرفه ای واخلاق‌ مدار است. من سال‌ها &...



نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: کی روش مربی حرفه ای واخلاق‌ مدار است. من سال‌ها با این مربی کار کرده‌ام و اعتقاد دارم باید او را بعد از جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات حفظ می کردیم و اجازه نمی دادیم برود.

به گزارش ایسنا، "مهدی محمدنبی" نایب رییس اول فدراسیون فوتبال در نشست هم اندیشی کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: مسئولان جدید فدراسیون در بدو ورود با انبوهی از اقدامات برجای مانده روبرو بودند از جمله اینکه چندین اعزام  پیش رو داشتیم. ضمن اینکه با توجه به فرصت کوتاهی که تا جام جهانی قطر داشتیم باید از همان ابتدا بر تیم ملی متمرکز می‌شدیم. جمع بندی مباحث ما در هیات رئیسه این بود که با توجه به شناختی که کی‌روش از فوتبال و تیم ملی ما دارد و نیز در راستای انسجام و اقتدار بیشتر تیم از این مربی بخواهیم هدایت تیم را در دست بگیرد. انصافا هم او با تمام وجود تلاش کرده تا طی همین مدت کوتاه توان تیم ملی را ارتقا دهد. من سال‌ها با این مربی کار کرده‌ام و اعتقاد دارم باید کی‌روش را بعد از جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات حفظ می کردیم و اجازه نمی دادیم برود. او شناخت کافی از فوتبال ایران پیدا کرده و بهتر از هر مربی خارجی با زوایای فوتبال ما آشنایی دارد. خوشبختانه تا اینجا نیز تعامل و همراهی خوبی بین فدراسیون و این مربی وجود دارد و قطعا این روند می تواند موجبات تقویت روحی ملی پوشان طی جام جهانی را فراهم کند.

 

وی افزود: خوشبختانه اکنون ارتباط خوبی با تشکیلات قاره‌ای و جهانی فوتبال داریم و تلاش می کنیم این شرایط را تا حد امکان ارتقا دهیم. فوتبال بیشترین تعداد علاقه مند به ورزش را در کشور دارد و نمی توان جایگاه این جمع کثیر را نادیده گرفت به همین دلیل من هم معتقدم باید نماینده جمعیت هواداران در مجمع فوتبال حضور داشته باشد شخصا این موضوع را پی گیری می کنم.

 

او درباره ورود کمک داور ویدئویی (VAR) به ایران تصریح کرد: تعدادی از شرکت‌ها برای این منظور پا پیش گذاشته بودند که پس از بررسی های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که ضرورت دارد در این رابطه ابتدا منافع فوتبال و فدراسیون را در نظر بگیریم. قطعا این مهم به انجام خواهد رسید.

 

نبی در خصوص این پرسش که کمپ استقرار تیم ملی در قطر چندان مناسب نیست اظهار کرد: قرار داد این مکان قبل از انتخابات فدراسیون و حضور مسئولان کنونی بسته شده بود.‌ شاید در این رابطه قدری بی تجربگی صورت گرفته باشد با این وجود به اتفاق کی‌روش مکان مذکور را کاملا بررسی و تا حد امکان، کم و کاستی ها را رفع کردیم. در مجموع مشکل خاصی نیست و امیدوارم ملی پوشان فوتبال کشورمان با اقتدار و همت بالای خود در جام جهانی فوتبال نمایش خوبی داشته باشند. به اعتقاد من صعود از گروه خودمان امکان پذیر است و یکایک فوتبالیست‌های ما این قابلیت و توانایی را دارند که در قطر تمام معادلات را به هم بریزند.

 

همچنین در این نشست، محمدرضا تهرانی رییس کارگروه ورزش حزب موتلفه ضمن تاکید بر اهمیت حضور تیم ملی فوتبال در جام جهانی قطر بر لزوم حمایت عمومی از ملی پوشان تاکید کرد. وی همچنین اظهار کرد که انتظار می‌رود ملی‌پوشان ایران با ارائه نمایش درخور توجه موجبات خوشحالی علاقه مندان بی شمار این ورزش و مردم را  فراهم سازند.

 

مهدی تاج: نگران تیم ملی فوتبال ایران هستیم/ جام جهانی اولویت ورزش کشور است

مهدی تاج پس از قهرمانی استقلال در دیدار سوپر جام فوتبال باشگاهی کشور مقابل نساجی مازندران گفت: سوپرجام به خوبی برگزار شد. به هر حال طبق تقویم سازمان لیگ باید این بازی برگزار می‌شد.

 

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: به هر حال نگران تیم ملی بودیم و هستیم که این بازی مشکلاتی را در روند اردوی تیم ملی ایجاد کند اما آقای کی روش و مجموعه به این نتیجه رسید که این بازی برگزار شود.

 

رئیس فدراسیون فوتبال درباره انتخاب مکان برگزاری این دیدار گفت: در همه زمینه‌ها کمیته داوران و سازمان لیگ به سمتی بروند که هرچه گفته می‌شود فصل‌الخطاب باشد. قبل از هر تصمیمی هم سازمان لیگ باید مشورت کند و اگر تصمیم گرفت باید همان اجرا شود.

 

او درباره کمبود چمن با کیفیت در کشور برای برگزاری رقابت‌های فوتبال گفت: ایجاد ورزشگاه یا بازسازی آنها بر عهده فدراسیون فوتبال نیست. خوشبختانه کشور به نفع جام جهانی و تیم ملی ایران کمک می‌کند برای بازسازی باشگاه‌ها هم باید این اتفاق بیفتد.

 

تاج تاکید کرد: مثلا درباره VAR تصویب کردیم اگر باشگاهی نتواند این کار را انجام دهد باید بازی اش را در زمین بی طرفی که داور ویدئویی دارد برگزار شود. یک بار همین ورزشگاه و سایر ورزشگاه‌ها را زمانی که AFC خواست که باید تجهیزات انجام شود باید باشگاه‌ها هم داشته باشند.

 

او درباره صحبتی که با علی فتح الله زاده مدیرعامل باشگاه استقلال درباره گرفتن جام کرده بود، گفت: من این جمله یادم نمی‌آید!

 

تاج در پایان خاطرنشان کرد: جام جهانی تمام اولویت‌های فدراسیون و ورزش کشور به جام جهانی است.

 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow