درمان ژنیکوماستی (بزرگی سینه مردان) با ورزش


			
		درمان ژنیکوماستی (بزرگی سینه مردان) با ورزش
0
درمان ژنیکوماستی با ورزش   ژنیکوماستی عارضه‌ای است در مردان که درمان‌های م...



درمان ژنیکوماستی با ورزش

 

ژنیکوماستی عارضه‌ای است در مردان که درمان‌های متفاوتی از جمله جراحی دارد که می‌تواند با عوارض زیادی همراه باشد. ورزش می‌تواند یکی از بهترین راه‌های درمان ژنیکوماستی باشد. با بتوته همراه باشید و با ورزش‌ها و تمرینات مناسب برای درمان ژنیکوماستی آشنا شوید.

ژنیکوماستی چیست؟

ژنیکوماستی عارضه‌ای است در مردان که با بزرگ شدن بافت سینه همراه است، بروز این عارضه گاهی فقط در یکی از پستان ها و گاهی شامل هر دوپستان (به میزان یکسان یا متفاوت) می‌شود.

 

علل ژنیکوماستی

علت اصلی این پدیده اختلال در سیستم غدد درون ریز می‌باشد؛ به این صورت که نسبت استروژن به تستسترون زیاد می‌شود که دلیل آن می‌تواند کاهش تستسترون و یا افزایش استروژن در فرد باشد.

 

گاهی اوقات بزرگی بافت سینه مردان تنها به دلیل چاقی بوده و امری طبیعی می‌باشد. چرا که این نقطه از بدن نیز مانند سایر نقاط مستعد ذخیره چربی می‌باشد. بنابراین چاقی و اضافه وزن یکی از متهم های اصلی به عنوان عامل ژنیکوماستی به حساب می‌آید. در حقیقت چربی اضافی می‌تواند سبب افزایش سطح استروژن شود.

 

درمان ژنیکوماستی با ورزش

ورزش به دلیل متعادل کردن هورمون ها بدن می تواند در درمان ژنیکوماستی موثر باشد. ورزش همچنین به افزایش حجم عضلات قفسه سینه نیز کمک می کند. ورزش برای تقویت قلب و عروق نیز بسیار مفید است.

درمان ژنیکوماستی با ورزش,درمان ژنیکوماستی,افتادگی سینه مردان

تاثیر ورزش در درمان ژنیکوماستی

 

ورزش‌ها و حرکت‌های موثر در درمان ژنیکوماستی (بزرگی سینه مردان)

توزیع چربی بدن تا حد زیادی توسط ژنتیک و تا حد کمتری نیز توسط هورمون‌ها تعیین می‌شود. به عنوان مثال اگر هورمون استرس کورتیزول در خون شما افزایش یابد، کالری‌های اضافی در درجه اول اطراف شکم شما ذخیره می‌شوند.

 

بنابراین، چربی اضافه‌ی قفسه‌ی سینه، تنها با پیروی کردن از یک برنامه‌ی کاهش چربی کل بدن، از بین می‌رود. شما به یک برنامه‌ی تمرینی نیاز دارید که بر روی از دست دادن چربی کل بدن تاکید داشته باشد و از عضلات ضعیف شما نیز محافظت کند.

 

برنامه‌های مخصوص زیادی در این زمینه وجود دارد از جمله برنامه تمرینی رشد عضلات ضعیف، که برای از بین بردن چربی بسیار مفید می‌باشد. سعی نکنید چربی قفسه سینه را با روش چربی سوزی موضعی از بین ببرید.

 

ورزش‌هایی مانند تنیس، بسکتبال، فوتبال و … باعث تناسب اندام‌ شما می‌شوند. ورزش کل بدن را فعال نگه می‌دارد و تمام قسمت‌های اصلی بدن را که در آن‌ها چربی جمع شده باشد درگیر حرکت و فعالیت می‌کند.

 

با انجام منظم این گونه ورزش‌ها می‌توانید مشکل سینه‌های شل و ول و زنانه را حل کنید. برای آب کردن چربی سینه انجام تمرینات ورزشی سخت که شامل ورزش‌های کاردیو و تمرین عضلات سینه با وزنه می‌باشد بسیار موثر واقع می‌شود.

 

به منظور افزایش توان عضلانی و سرعت بخشیدن به فرایند آب شدن چربی سینه، در هفته تمرین عضلات سینه با وزنه را در برنامه خود داشته باشید، برای پایداری بیشتر از وزنه‌های اختیاری و یا حتی از وزن بدن خودتان استفاده کنید.

 

حرکت شنا روی زمین یکی از بهترین حرکت های برای کاهش عارضه ژنیکوماستی میباشد. برای انجام شنا، از سمت صورت روی زمین دراز بکشید و وزن بدنتان را روی دستها و پنجه‌ی پا قرار دهید. آرنجتان را خم کنید و تا جایی که می‌توانید پایین بیایید، سپس به سمت بالا فشار بیاورید تا به حالت شروع برگردید. پنج ست ۲۵ تایی از این تمرین را تکرار کنید.

درمان ژنیکوماستی با ورزش,درمان ژنیکوماستی,تقویت عضلات سینه

چربی سوزی سینه با حرکت شنا

 

یکی دیگر از تمرینات مفید برای کاهش این عارضه، حرکت پرس سینه است. برای انجام پرس سینه، در حالیکه در هر دست یک دمبل دارید، روی یک نیمکت صاف دراز بکشد. آرنج خود را همسطح با سینه در زیر وزنه قرار دهید، وزنه را بطرف بالای سرتان فشار دهید و سپس به حالت اول برگردید. پنج ست ۲۵ تایی از این تمرین را نیز تکرار کنید.

درمان ژنیکوماستی با ورزش,درمان افتادگی سینه مردان,تقویت عضلات سینه

تاثیر پرس سینه در چربی‌سوزی

 

برای سوزاندن چربی سینه ورزش هوازی هم می‌توانند موثر واقع شوند. دوچرخه سواری، پیاده روی، دویدن، و کلاس‌های گروهی تناسب اندام می‌توانند به شما کمک کنند. همچنین به فعالیت‌هایی که ماهیچه‌های قفسه سینه‌تان را تقویت می‌کند نیز توجه داشته باشید. مانند تمرین با دستگاه الپتیکال، شنا، اسکی یا قایق رانی.

درمان ژنیکوماستی با ورزش,درمان افتادگی سینه مردان,تقویت عضلات سینه

تمرینات مناسب برای درمان ژنیکوماستی (بزرگی سینه مردان)

 

 

گردآوردی: بخش ورزش بیتوته

 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow