مشخصات فنی خودروی آریا سایپا منتشر شد


			
		مشخصات فنی خودروی آریا سایپا منتشر شد
0
آریا، کراس اوور جدید سایپا از نظر ساختار و پلتفرم مشابه خودروی شاهین بوده و ا&...



آریا، کراس اوور جدید سایپا از نظر ساختار و پلتفرم مشابه خودروی شاهین بوده و از پلتفرم SP100 سایپا در آن استفاده شده است.

به گزارش دیده بان ایران، کراس اوور‌های شهری بدون شک یکی از محبوب‌ترین کلاس‌های خودرویی در بازار ایران به حساب می‌آیند. تب این کلاس از خودرو‌ها بعد از سال‌ها حکومت شاسی بلند‌های سنتی از اواسط دهه ۹۰ شمسی اوج گرفت و با ورود کراس اوور‌های رنگارنگ چینی به خطوط تولید خودروسازان با استقبال گسترده مشتریان مواجه شد.

 

«سایپا آریا» به کراس اوور جمع و جور به حساب می آید که بر اساس برخی تعاریف فنی، در رده هاچ بک های کراس متوسط قرار می گیرد.

 

در حال حاضر تولید اولین عضو خانواده SP100، یعنی سدان شاهین در خط تولید سایپا آغاز شده و این خط تولید قابلیت آن را دارد تا نسخه کراس اوور SP100 را هم مونتاژ کند.

 

کراس اور سایپا آریا که سال 98 و طی یک مراسم خصوصی، به اعضای هیئت دولت نشان داده شده بود، در تاریخ 16 مردادماه 99 و در مراسم معرفی محصولات جدید سایپا برای سال 99، برای نخستین‌بار در معرض دید عموم قرار گرفت. در کنار این کراس اور، سایپا همچنین برای اولین‌بار از فیس لیفت کوییک بنام کوییک S و همچنین فیس لیفت ساینا بنام ساینا S نیز رونمایی کرد.

 

موتور سایپا آریا همان موتور 1.5 لیتری توربوشارژ سایپا شاهین است که 110 اسب بخار قدرت دارد؛ پس گیربکس 5 سرعته نیز بصورت استاندارد روی این خودرو نصب می‌شود. البته سایپا این قول را داده که از سال 1400 نسخه اتومات سایپا آریا را نیز با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، به خط تولید برساند.

 

کراس‌اور جدید سایپا آریا قرار است در اواخر سال 1399 به تولید برسد. بنابراین حدس زدن قیمت، برای خودرویی که نیامده، منطقی نیست!

 

البته با توجه به قیمت کوئیک جدید و همچنین درنظر گرفتن قیمت سایپا شاهین، احتمالاً باید منتظر شنیدن قیمتی در حدود 250 تا 350 میلیون تومان برای این کراس‌اور  باشیم. محصول جدید سایپا آریا قرار است با کراس اور K125 ایران خودرو، رقابت تنگاتنگی داشته باشد.

 

در بخش ایمنی پیش بینی می‌شود این خودرو با دو کیسه هوای SRS، ترمز‌های دیسکی در جلو و عقب، ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی اضطراری BAS در تیپ G به بازار عرضه شود. از مهمترین امکانات احتمالی آریا در نخستین تیپ می‌توان به سانروف، تریم داخلی با روکش چرم، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم کمکی برقی فرمان، ورود و استارت بدون کلید، سنسور نور و چراغ‌های اتوماتیک، صندلی‌های تاشو عقب، سیستم کنترل فشار باد تایرها، نمایشگر لمسی، بلوتوث، دوربین عقب و ... اشاره کرد.

 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow