بی ام و X6 یک شاهزاده خوش‌لباس


			
		بی ام و X6 یک شاهزاده خوش‌لباس
0
یادمان نرود که از سال ۲۰۱۳ به بعد دیگر واردات خودرویی که پیشرانه آن بزرگ‌تر ا&#...



یادمان نرود که از سال ۲۰۱۳ به بعد دیگر واردات خودرویی که پیشرانه آن بزرگ‌تر از ۲.۵ لیر باشد، ممنوع شده و آخرین مدل آن در سال ۲۰۱۳، نزدیک به یک میلیارد تومان در دیوار معامله می‌شود. 

به گزارش مهر، اگر فست‌بک تا مدت‌ها فقط در طراحی خودروهای دو نفره به کار می‌رفت، با آمدن خودروهای کوپه می‌شد صاحب یک خودروی چهارنفره شد که از یک سو مشابه هاچ‌بک است و از سوی دیگر شیشه عقب و سقف آن بدون هیچ زاویه شکسته‌ای با صندوق‌عقب ترکیب می‌شود.

 

اولین شرکت‌هایی که از این مدل خودروها به بازار وارد کردند مرسدس بنز و بی ام و بودند. مدل‌های کوپه بی ام و شامل x6 و x4 می‌شوند که بر مبنای یک شاسی‌بلند ساخته شده‌اند.

 

بی ام و x6 سال ۲۰۱۰ با پیشرانه‌ای که ظرفیت ۴.۴ لیتر داشت وارد بازار شد. طراحی این خودرو همان موقع هم برمبنای X5 بود. البته با خرید X6 شاهد این هستیم که فضای بار کمی کوچک شده و ارتفاع سر هم ۲.۵ سانتی‌متر کاهش یافته. همین دو خصوصیت باعث شده که برخی از منتقدان آن را یک عقب‌گرد برای این شرکت آلمانی بدانند.

 

تا سال ۲۰۱۸ طراحی خودرو دست‌نخورده ماند اما در نهایت پارسال موتور توربو هم به آن اضافه کرد که قدرت آن به طور اعجاب‌آوری افزایش یابد. خودروی مورد بحث ما در سال ۲۰۱۸ در دو نسخه ۶ سیلندر خطی ۳ لیتری و ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری به بازار راه خودش را باز کرد. توربوشارژ موتور آن باعث شده که قدرت تولیدی آن تا ۳۰۰ اسب بخار برسد البته شتاب استاندارد آن شش ثانیه است.

 

در بی ام و X6 ما شاهد نمایش ۳۰۰ اسب بخار هستیم. البته ظاهر آن هم تغییراتی داشته؛ مثلاً سپر جلو تغییراتی کرده خطوط منحنی آن بیشتر شده و کلاً ظاهر زیباتری پیدا کرده است. این خودرو به خصوص صدای شگفت‌آوری از خودش تولید می‌کند. صدایی که مناسب یک خودروی اسپرت و همزمان یک خودروی شاسی بلند عضلانی است.

 

یادمان نرود که از سال ۲۰۱۳ به بعد دیگر واردات خودرویی که پیشرانه آن بزرگ‌تر از ۲.۵ لیر باشد، ممنوع شده و آخرین مدل آن در سال ۲۰۱۳، نزدیک به یک میلیارد تومان در دیوار معامله می‌شود.

 

برای کسی که به دنبال خرید بی ام و باشد شنیدن اینکه X6 از آینه‌های برقی و کروز کنترل، سیستم استارت بدون کلید و همچنین سنسور پارک در جلو و عقب برخوردار است خیلی شگفت‌آور نیست. از این خودرو یک مدل i50 و i35 تولید شده است. i35 در مقایسه با i50 شتاب کمتر و حداکثر سرعت کمتری دارد. x6 مدل i50 می‌تواند در پنج ثانیه ۱۰۰ کیلومتر را بپیماید ولی همین مسیر را نسخه دیگر در هفت ثانیه طی می‌کند. حجم موتور i50 هم حدود ۱.۵ لیتر بیشتر است و به جای شش سیلندر، هشت سیلندر دارد. همچنین جعبه دنده آن مثل i35 اتوماتیک نبوده و تیپ ترونیک است.

 

I50 دنده هشت سرعته و شش ایربگ دارد که با ۳۲ سوپاپ شتاب فوق‌العاده‌ای را تجربه می‌کند. یکی از جذابیت‌های این خودرو قابلیت شخصی‌سازی آن است که در دو دکمه M1 و M2 به کار می‌رود. یعنی برخی از حالت‌های رانندگی را می‌توانیم ذخیره کنیم و بعداً در فرصتی مشابه آن دکمه با آن سرعت و دنده را تجربه می‌کنیم.

 

قیمت بی ام و x6 سال ۲۰۱۳ حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است. مدل ۲۰۱۰ i35 این خودرو در دیوار ۷۸۰ میلیون تومان آگهی شده است.

 

 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow